Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Ballasteren

Gestart door Anarchy, 20 juni 2006, 10:56:27 AM

ysbeer

martintje
citaat
Ik ben alleen bij Asoa geschikt materiaal gevonden, de rest is in mijn ogen ( let wel, persoonlijke mening), dus ook wppdland ongeschikt omdat het allemaal op de muisjes van de Ruyter lijken zei het dat ze niet roze en blauw zijn.
========================================================================
ik ben het vor 50 procent met je eens asoa leverd prachtig spul.
En jou baan ziet er perfect uit,het schotter en de afwerking zijn 100 procent.
Maar woodland is geen geverfd zand(zoals busch en preiser,noch en andere.
Ik heb met woodland een nar mijn mening een vergelijkbaar resultaat
bereikt.
kijk mijn fotos eens.
Dit is overigens ook mar mijn mening hoor

Wim ys beer

El Greco

Oud draadje nog eens geactiveerd[:D], wat mij opvalt is dat de meeste hier bruine kleuren gebruiken terwijl ik her en der in het groot bedrijf toch zeer veel grijze ballast terug zie(Atwerpse haven-linkeroever b.v.), of heb ik dit mis[:I]
groeten,Gert
 

Anarchy

Je ziet wel regelmatig nieuwe ballast (grijs), maar het is toch de oude kleur (bruin) die heerst hoor. En ik denk dat de meeste dit ook het mooiste zullen vinden. Het bruine past ook beter bij oud materieel he, dat vind ik toch! [:)]

ysbeer

Nieuw ballast is grijs,bruin wordt het van zelf door roest en ook door o.a vuil van uit de omgeving en de trein.(de w.c o.a)
Een mengsel van grijs bruin doet het dan ook prima.

wim ysbeer

Kees-Jan

Zoals al beschreven door andere: grijs wordt vaak vanzelf egaal bruin.
Als je gewoon met grijs instrooit en daarna de luchtspuit of zoals ik met de kwast het ??n en ander gaat verweren dan krijg je vanzelf een realistisch resultaat.

Dit is bruine Woodlands in detail:



Kees-Jan

ERVIN

Mooie foto Rees-Cees, zo ziet mijn bruine Woodland ballast eruit.[;)]


Kees-Jan

Supermooi Ervin!

Kees-Jan

Anarchy

En het mijne zo [:D]


loebaske

Als men de goede mengeling aanhoud hoef men niet bij te spuiten/schilderen van de bedding, dat is veel werk gespaard...
en ieder moet voor zich zelf uitmaken wat het beste in hun kraam past[:D]

Kees-Jan

Loebaske:

Juist door het verven worden ballast en bielzen ??n geheel (net als in de werkelijkheid waar roest/roet/olie en ander vuil zich egaal over de spoorbaan verspreiden).

Het is mij nog niet gelukt om zonder verven ??n geheel te krijgen wat er ook nog eens echt uit ziet.

Graag een foto van jouw resultaat.

NB het verven is het minste werk.................

Kees-Jan

glamo

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Mooie foto Rees-Cees, zo ziet mijn bruine Woodland ballast eruit.[;)]





goed zo erwin[:D]