Cushman Oregon, voorheen "Project unnamed"

Gestart door Ronald, 20 december 2015, 19:33:08 PM

Ronald


Ronald

Gaan we met de kerst nog wat doen? Wie weet....... ;)

hillout19 by Ronald-45, on Flickr

Prettige kerstdagen gewenst! :)

PS vanavond plaats ik nog een tekening van de mogelijk nieuwe zichtbare kant.

Ronald

En zoals beloofd een versie 2:

hillout20 by Ronald-45, on Flickr

Hierbij is het 2e deel opgenomen in de scenery. De sporen lopen mooi door de bak en niet gelijk met de voorkant zeg maar. Spoor ligt rechts een 1,5 centimeter hoger dan links dus de stijging is ook in het zich aanwezig. Een beetje zoals dit:

12366386_1195996747078876_3953429601599296847_n by Ronald-45, on Flickr

Foto gemaakt door Austin Jacox, 22 July 2012 Abernethy Oregon, UP Cascade subdivision.

U begrijpt waar ik heen wil :)

Kautenbach

Mooi thema en plan, heel benieuwd hoe dit uitpakt, vast helemaal top ;D

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Ronald


Ronald

Oke, gisteravond toch nog maar begonnen ;) Het zijn delen van 70 en 40cm, ooit overgebleven na een project. Zonde om weg te doen, voordat ik nieuw koop probeer ik de middendragers toch uit 3 van deze delen te maken.
Gisteravond al enkele stukken aan elkaar gezet met constructielijm en laten drogen. Tijdelijk voorzien van kleine schroeven (3,5 bij 20) om e.e.a. op zijn plek te houden:

hillout21 by Ronald-45, on Flickr

En beide al drogend rechtop in de keuken:

hillout23 by Ronald-45, on Flickr

Vanmorgen was alles droog:

hillout23 by Ronald-45, on Flickr

De lijm is er lekker tussenuit gedrukt zoals 't moet:

hillout24 by Ronald-45, on Flickr

En moet natuurlijk weggehaald worden, doe ik met een beitel:

hillout25 by Ronald-45, on Flickr

De schroeven heb ik er uit gehaald en vervangen door enkele spijkertjes.
En zo zien ze er dan uit waarbij ze tevens op lengte zijn gebracht van 170cm:

hillout26 by Ronald-45, on Flickr

Heb er direct een pasproef in de auto mee gedaan en de dragers passen precies :)

En beide aan elkaar gezet met 4 bouten m6 en vleugelmoeren. De tijdelijk lijmtangen moeten er nog af, die heb ik gebruikt om beide dragers gelijktijdig door te boren zodat ze netjes aan elkaar komen te zitten:

hillout27 by Ronald-45, on Flickr

Tot zover, vandaag nog wat andere verplichtingen. Later!

Chrisrail

#22
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Ronald

Oh, dat is niet zo erg en lijkt van dichtbij erger dan het is. Die bruislijm is raar spul om weg te halen als het niet droog is. Beter wachten totdat het opgedroogd en hard is anders wordt het een kliederboel die helemaal niet weg te krijgen is.

Dit zie sowieso niet als de baan klaar is ;) En; ik had dit nog maar tegenwoordig neem ik vaak het populierenplex, da's een slag beter en splintert niet zoals deze multiplex zooi ;D

loebaske

Misschien de volgende keer proberen met een houtbeitel de lijm prop weghalen??

Chrisrail

#25
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Ronald

Haha, ja zo had ik het gedaan. Zoals gezegd, die multiplex splintert gewoon, tis niet anders :)


Kautenbach

ik vind het meer dan okay hoor, ik zaagde zelfs met een  beetje botte decoupeerzaag 8) 8) 8)

wordt het een uitklapbaar frame?

Ronald