Cushman Oregon, voorheen "Project unnamed"

Gestart door Ronald, 20 december 2015, 19:33:08 PM

Ronald

Te weinig tijd vanavond, echter nog wel even alles getest. Daarvoor een trafo met wat testkabels gebruikt:

hillout89 by Ronald-45, on Flickr

hillout90 by Ronald-45, on Flickr

De gele komt van een andere "verkoper" en is feller als de rode en groene. Moet ik nog wat zien te temperen.

Later!

DFS


Ronald

Ik ook :) Dank je!

We liggen even stil, rugklachten hebben roet in het eten gegooid. Moet me even serieus rustig houden. Hopelijk volgende week weer goed nieuws:)

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Ronald


PeterVG

Oei dat is minder. Helaas ken ik er alles van. Dat de ellende snel voorbij mag zijn. Te lange rust is ook weer niet goed  ;)

Ronald

Dank je Peter. Nee klopt, te lang is niet goed maar e.e.a. viel uit (voet)... dan moet je even pas op de plaats maken. Inmiddels "werkt" 't weer en is de pijn aanzienlijk minder. Maar afgelopen dinsdag was het even helemaal mis. Wordt hard aan herstel gewerkt ;)

Later!

Ronald

Zo, daar zijn we weer. Rug functioneert weer goed en het is weer even geleden dat ik hier was. In die tijd veel nagedacht over hoe verder te gaan, en al snel werd mij duidelijk dat de rondloper teveel problemen op zou kunnen leveren bij de overgangen. Aangezien die op meerdere niveau's zitten was ik daar wat huiverig voor. Ook de ronde constructie is er niet 1 die ik nou zo fijn vind om te bouwen.
Vandaar het idee om het toch "conventioneler" te doen, dat wil zeggen rechtuit met halfronde modules tussen schaduwstation en zichtbaar. Ik heb een 4 meter 40 lang schaduwstation dat ook al eerder als 0N30 staging is gebruikt. Die is voor dit project dus prima geschikt:

schaduwstation by Ronald-45, on Flickr

Doordat ik vorig jaar al uitgenodigd was voor Warley Birmingham met een andere baan met hen overlegd en al snel wilde men deze baan:

CascadeSummitV1.0_0001 by Ronald-45, on Flickr

Idee was om 3 of 4 smalle bakken te maken die een wat langer gestrekt stuk uit zouden beelden. Maar; in die tijd bood zich via dit forum een 2-tal bakken plus schaduwbak aan van een "fan ( :) ) van mij, Maurice Kleverwal. Deze 2 bakken zijn 85 bij 60 diep, schaduwbak is 100 bij 50. Afgelopen OntraXS heb ik die overgenomen van hem. Deze bakken zijn volgens mijn eigen U-principe gebouwd dus dat zag ik wel zitten. Eigenlijk bedoeld voor wat anders ontstond in het OT weekeinde het plan deze bakken toch te gebruiken voor dit project:

DSCN6355 by Ronald-45, on Flickr

DSCN6357 by Ronald-45, on Flickr

Dus vanmiddag een nieuw plan uitgetekend op praktisch dezelfde grootte. Dit is versie 2 met daarin opgenomen de 2 bakken:

CascadeSummitV2.0 by Ronald-45, on Flickr

Tevens heb ik hier rechtsboven het schaduwstation aangepast zodat het 2 uitgaande sporen heeft, 1 op 55 cm radius en 1 op 60 cm radius. Deze 2 sporen zijn ongeveer 5.8 meter lang. Voor mij dus ideaal om 2 lange treinen in beide richtingen te laten komen. Op de rest kunnen dan loc setjes of korte treinen bivakkeren.
De hele voor- en zijkant wordt afgeschermd met platen die simpelweg tegen de modules worden geklemd. Zo ontstaat een mooie kijkkast die een stukje Cascade Mountains laat zien.

We hebben er zin in, alleen eerst zijn we vanaf volgende week een maand met vakantie. ik hou jullie op de hoogte ;)

sdz1976


Een geheel nieuwe wending!

Echt benieuwd naar de volgende updates.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

DFS


Ronald


Ronald

Hoi luitjes,

Uiteraard krijg ik de melding dat er al meer dan 30 dagen niks geplaatst is..... ik was even weg. We hebben van 21 Maart tot en met 21 April een prachtige reis gemaakt door de USA van Middlebury Indiana naar Seattle Washington. Veel hebben we gezien en het was allemaal meer dan de moeite waard. Nu zit ik hier achter m'n pc'tje met een lichte jetlag overgehouden van de 15 uur lange terugreis afgelopen woensdag en donderdag. Och, je moet er wat voor over hebben toch?

Door die trip ben ik toch veranderd in de gedachte wat ik wil gaan bouwen. We zijn voor het eerst in het noordwesten geweest en dat is echt een fantastisch stuk Amerika. Langs de kust van Oregon naar boven rijden is een genot dat ik niet uit kan leggen en wat je waarschijnlijk zelf moet zien.
Langs die kust zijn we o.a. door Coos Bay gekomen. Dat is een Southern Pacific gebied geweest en daar zijn zeer interessante thema''s mee te maken. 1 daarvan is dat de SP hier een aantal zeer speciale brugconstructie's had liggen. 3 wel te verstaan; 1 in Coos Bay, 1 in Reedsport en1 in de buurt van Florence. Bij alle 3 bevindt zich een draaibrug in de constructie en dat is altijd mooi om te zien.

Voorbeeld van wat ik bedoel:



Om een lang verhaal kort te maken; vanaf het moment dat we via highway 101 langs de Coos Bay brug reden en daar foto's van gemaakt hebben ben ik inmiddels om. Het onderwerp laat me niet meer los en gaandeweg de rest van de vakantie vormde zich het idee in mijn hoofd om daar een aantal modules mee te vullen. Enerzijds omdat het enkelspoor, anderzijds met veel water en dat zien we ook niet zo heel veel.

Nu ben ik een tekening aan het fabriceren aan de hand van wat researchwerk. Er zal een brug verbouwd moeten worden daar het te gebruiken Walthers exemplaar dubbelsporig is en ik een enkelsporige moet hebben (en die is er niet). Anderzijds wil ik de brug proberen wat af te vlakken, nu is het model wat hoekig rond als boog en daar wil ik proberen wat aan te veranderen.

We gaan het stuk maken tussen Eugene en Florence. Hier bestaat de overspanning uit een plate girder bridge (stalen zijwanden), een stuk trestle en daarna 2 bruggen en 1 draaibrug. De rest is een trestle van een halve mijl waar we een stuk van namaken.

Vanavond meer!

Ronald

Ik had een ruw tekeningetje gemaakt vanmiddag om te zien of dat kon wat ik wilde. En dat zal gaan, hierbij het plan:

. by Ronald-45, on Flickr

De lijn is onderdeel van de zogenaamde Siskiyou Line die door de Southern Pacific beheert en bereden werd. Dit stukje komt van de website van Joe Fugate die een stuk van de branchline freelance nagebouwd heeft:

On January 1, 1995, the Southern Pacific (now the Union Pacific) sold its Siskiyou Line to the Central Oregon & Pacific (CORP). Since I am modeling the 1980s, the information at this site refers to how things were during the decade of the eighties.
The prototype Siskiyou Line begins at Springfield Junction a few miles southeast of Eugene Yard ... from there the track ran south 300 miles through Roseburg, Grants Pass, and Medford to Black Butte, California.

At Black Butte, the Siskiyou Line rejoins SP's Shasta Line between Klamath Falls, Oregon and Dunsmuir, California.




De lijn van Eugene naar Myrtle Point was de Coos Bay branch. Daar heb ik een stukje van genomen voor deze baan. Waarom? Omdat ik eigenlijk het liefst een puur stukje SP bouw omdat ik veel SP materieel heb.

Op Google Maps ziet dat er zo uit:

. by Ronald-45, on Flickr

. by Ronald-45, on Flickr.

En een boven-aanzicht:

. by Ronald-45, on Flickr

Wel aardig herkenbaar dacht ik. Op de kaart ziet dat er zo uit. Bij de kust van Oregon ter hoogte van Florence:

hillout95 by Ronald-45, on Flickr

En als detail:

hillout96 by Ronald-45, on Flickr

Dat zal het toch gaan worden. De beide hoekbakken zijn er al zodat er alleen een 130 cm lange tussenbak geproduceerd moet worden. Ook de BB'en zijn er al, de extra bak die ik gekocht had gaat doormidden en dan is dat ook opgelost. Verder gaat er +/- 40cm af van het schaduwstation, dat is vooraf al bekeken en kan. tenslotte nog 2 bogen produceren en ook dat zal relatief gezien simpel zijn.

Van Ronald Koerts het aanbod gekregen dat hij bij de bedrading gaat assisteren om te kijken of we het kunnen gaan automatiseren. Dat scheelt enorm bij tentoonstellingen en geeft een grotere vrijheid in het contact met het publiek.

We gaan beginnen! :)

sdz1976


Volgen nog steeds.

Lijkt me ook een mooi nieuw plan.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Ronald