Cushman Oregon, voorheen "Project unnamed"

Gestart door Ronald, 20 december 2015, 19:33:08 PM

Ronald

Oke, daar zijn we weer. Helemaal stilzitten doen we niet maar andere dingetjes slokken wat extra (hobby)tijd weg. Wanda moet volgende week en 2 weken daarna nieuwe lenzen omdat ze beginnende staar heeft en dat zorgt voor wat extra ritjes naar de oogkliniek. Allemaal niet dramatisch maar het moet wel even gebeuren. Daarom is ze nu al heftig aan het experimenteren geslagen met de bomenbouw en de eerste proefexemplaren zijn er. In eerste instantie had ze te dik draad voor de stam, dat wil uiteindelijk niet goed in elkaar draaien. Nu heeft ze wat dunner genomen en dat gaat prima.

Foto's. De materialen:

hillout63 by Ronald-45, on Flickr

De 2 eerste exemplaren:

hillout64 by Ronald-45, on Flickr

En wat touw wat ligt te drogen met rechts daarnaast het "stam" draad waar de boom mee gevlochten word:

hillout65 by Ronald-45, on Flickr

Zelf ben ik nog met de op Ebay gekochte NCE decoder aan het stoeien geweest. Daarvoor uit de vitrine een SD45 van Athearn gepakt die de 9-polige aansluiting voor deze decoder heeft. Was ook de bedoeling, deze loc heeft de extra lichten voorop die de SP gebruikte:

hillout59 by Ronald-45, on Flickr

Losgehaald en decoder ingeprikt. Wel 2 streepjes plakband onder de decoder en op de print geplakt om ongewenste aanraking onderling te voorkomen:

hillout60 by Ronald-45, on Flickr

hillout61 by Ronald-45, on Flickr

En op de (test)pijnbank:

hillout62 by Ronald-45, on Flickr

Alleen..... heeft Athearn standaard beide voorlichten (1 op de cabine en 1 op de neus) met elkaar op de print aangesloten.... wel schijnt er een printvoorziening te zijn waarop de neusverlichting apart opgesoldeerd kan worden. Zou gaan, ik kan er ook een NCE replacement bord/decoder inzetten waarop ik de verlichting zo aan kan sluiten zoals het zou moeten.

Wordt vervolgd. Wel weet ik al dat het een fijne decoder is die goed is te programmeren en op het eerste gezicht goede rijeigenschappen geeft.

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Ronald

"Spirit of 1776". Inderdaad een erg mooie loc, ben er content mee. heb er zelfs de bijpassende caboose bij.

Ronald


Stedahult

Mvh. Steef

Ronald

Druk.... afgelopen dagen te slecht weer. Wanda wordt dinsdag aan het eerste oog geopereerd voor staar dus dat vergt toch wat extra tijd. Is allemaal niet heel erg hoor en komt goed. Wil deze week zien dat ik met het "benchwork" kan beginnen :)

Ronald

Oke, daar gaan we weer. Ik moet mezelf dwingen om gewoon door te gaan ondanks wat andere zaken die mijn aandacht nodig hebben. Vanavond mijn IHC kit van de signaalbrug maar eens tevoorschijn getoverd om eens te kijken of die door kan voor een SP brug:

hillout66 by Ronald-45, on Flickr

De inhoud:

hillout67 by Ronald-45, on Flickr

Na bestudering op deze site: http://www.redoveryellow.com/ vond ik deze pagina:  http://www.redoveryellow.com/signals/cs/_638-682.html. Onderaan staat deze foto van de brug op Cascade Summit:



De bouw is niet helemaal identiek tussen bouwpakket en foto. Om enigszins wat gelijkenis te krijgen heb ik besloten om er wat stripjes in te maken. Dat heb ik gedaan van Evergreen strip 1 x 1,5 mm. Begonnen ben ik met de brugdelen en wat foto's. De linkse is wat het ongeveer moet worden:

hillout68 by Ronald-45, on Flickr

Het midden voorzien van wat dwarsstrips zodat ik 2 "kruizen"' heb. Op de foto is er maar 1 maar om dat te maken moet ik teveel evranderen aan de brug. Op deze manier kan het ook:

hillout69 by Ronald-45, on Flickr

Daarna naar beide richtingen 3 extra dwarsstrips ingelijmd:

hillout70 by Ronald-45, on Flickr

En dan krijg je dit:

hillout71 by Ronald-45, on Flickr

Dat bij de andere ook gedaan en zo krijg je 2 identieke brugdelen:

hillout72 by Ronald-45, on Flickr

Later weer meer! :)

sdz1976


Vind ik ook altijd plezant, een bestaande kit aanpassen.
Het schiet lekker op en toch uniek.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Ronald


Ronald

#54
Zo, vanmorgen nog even wat gedaan. Zo zit ik dan lekker aan tafel:

hillout73 by Ronald-45, on Flickr

Eerst maar eens de crossbraces (de dwarskruizen) er in gelijmd. Die passen wel maar niet super dus wat extra aandacht is vereist zodat later ook de bovenkant er nog in kan:

hillout74 by Ronald-45, on Flickr

Nadat ze er alle 3 inzitten de eerste drager uit het rek gehaald, bijgewerkt en proef gepast:

hillout75 by Ronald-45, on Flickr

En vastgelijmd:

hillout76 by Ronald-45, on Flickr

En op beide poten. het begint op een seinbrug te lijken:

hillout77 by Ronald-45, on Flickr

Dan de loopplank. Die ligt op de brug voor onderhoud van de seinen. Op de voorbeeldfoto loopt die niet door maar beslaat ongeveer 2/3 van de brug. De bouwdoos heeft er 2 (1 reserve dus):

hillout78 by Ronald-45, on Flickr

Die op 2/3 doorgesneden:

hillout79 by Ronald-45, on Flickr

EDIT hij is denk ik te kort..... ga ik nog naar kijken.

En zo ziet dat er uit met de bovenkant en loopplank op hun plek:

hillout80 by Ronald-45, on Flickr

Voor zover ziet het er goed uit vind ik. De "braces" die tussen de brug en poten komen zijn in de bouwdoos rond en op de foto recht. Ik denk dat ik die maar eens zelf ga maken zodat het meer naar het voorbeeld neigt.

Cruciale vraag is nu: met welk draad sluit ik de verlichting aan? 0,14 kwadraat is de kleinste die te koop is. Het zou ongeveer de dikte moeten hebben van decoderdraad. Wie heeft dat in wat langere lengte? Ik moet daar nu over na gaan denken. De doos heeft wel voorzieningen dat je de kabel in een ronde buis kunt leggen maar als je die gebruikt wordt het zo lomp:

hillout81 by Ronald-45, on Flickr

Ik wil die bekabeling gewoon door de brug en langs de poot naar beneden zoals het in het echt ook zal zijn.

Later meer!

loebaske


Ronald


eddy

Hoi Ronald,
Lakdraad uit een oud relais gebruiken.

groeten eddy

Ronald

Dank je Eddy! Inderdaad van verschillende kanten lakdraad advies en aangeboden gekregen., Morgen kan ik wat ophalen bij een mede-BNLS'er die op 10km afstand woont :)

Ronald

Natuurlijk wel wat gedaan. Vorige week na het ophalen van de LED's bij Ronald Koerts aan de slag gegaan. De handel":

20160125_131531 by Ronald-45, on Flickr

Om het simpel te houden kies ik op de brug voor een rood enkel sein zoals op de foto's en als extra een geel/groen sein daaronder in een apart sein. Aan de inrijkant komt er geen signaal langs de baan zoals op veel foto's te zien is maar een met 3 lichten (rood-geel-groen) op de brug als inrijsein vanaf het enkele spoor.

Het 3-licht sein is een zgn "hooded". Dat betekend dat er een kap over de lichten zit die uit 1 stuk bestaat. Daarmee begonnen en de gaten die erin zaten iets geruimd met een mesje:

hillout82 by Ronald-45, on Flickr

Daarna de 2mm ledjes erin gestoken en vastgezet met dikke secondenlijm (=de gel variant):

hillout83 by Ronald-45, on Flickr

Hetzelfde gedaan met de andere twee, hier de enkele:

hillout84 by Ronald-45, on Flickr

En een hele set. Van de 2-lamps en de enkele moet er nog een stel bijgemaakt worden:

hillout85 by Ronald-45, on Flickr

Een voorziening on de seinborden op vast te zetten zit in de kit. Het bestaat uit dragers die identiek zijn voor zowel het bevestigen aan de brug als het vastzetten van de borden. Voor 2 seinborden en vastzetten hebben we dus 6 van die dingen nodig:

hillout86 by Ronald-45, on Flickr

Ze klemmen vrij vast om de mast zodat het geheel goed verdeeld kan worden.

En hier met het buitenlicht er mooi doorheen schijnend:

hillout87 by Ronald-45, on Flickr

De seinen zitten nog los, vanavond ga ik testen en dan aansluiten. Wordt vervolgd :)