Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Miniworld Lyon

Gestart door vyncky, 17 december 2015, 20:58:09 PM

vyncky

De modelspoorwegen schieten blijkbaar als paddenstoelen uit de grond....

iets voor deze zomer, als daguitstapje?

http://www.miniworld-lyon.com/

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

marc goovaerts

Als je in de buurt bent met kinderen moet het wel een leuke afwisseling zijn.
Veel te zien (zelfs een Belgisch stel), veel beweging en veel geld tegenaan gesmeten.

Franstaligen zijn toch nog altijd niet zo goed in Engels: Ze hebben precies 'wheater' met wheatering' verwisseld... Het is allemaal zooo proper.

philippe_007

Ik ben er deze zomer geweest,
maar ik heb 2 problemen gehad, Miniworld heb ik niet gevonden en het was blijkbaar nog niet open :-)

Maar volgende week gaan ze blijkbaar voor 1 week vervroegd open...

MARKLINRIJDER

Waar blijven wij als Belgen?

Mensen die zich geroepen voelen?

Grtjs,

David

loebaske

Aan zo een project wil ik wel meewerken David..

Dirky

los eerst maar vraag 1 op: "Wie gaat dat betalen?" ;)

philippe_007

Vermoedelijk zullen er wel kandidaten genoeg zijn....
Maar zoals eerder gemeld, wie gaat dat betalen :-)

Pol

Citaat van: MARKLINRIJDER op 18 december 2015, 03:49:54 AM
Waar blijven wij als Belgen?

Mensen die zich geroepen voelen?

Grtjs,

David

Er staat toch een mooie modelbaan in TrainWorld?! (Wel wat klein, maar ja ... we zijn ook maar een klein landje hé!  ;) ::) ;D ;D ;D)
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

loebaske

Absolut, een hele mooie baan in Trainworld

BC911

Afgelopen zaterdag een bezoekje gebracht (met MSM160 in de rugzak ;) ) aan Mini world Lyon.



De locatie lijkt mij zeer goed gekozen. Niet te ver van de snelweg, en in een recent winkelcentrum. Alles was natuurlijk nog super nieuw en zag er bijgevolg ook goed uit. De focus ligt niet alleen op treinen maar meer op miniatuur in het algemeen.



Wat algemene info van hoe zaken gebouwd werden is zeker leuk en maken er meer van dan alleen maar een mini wereld om naar te kijken.



Scenes zoals de haven of de koeltorens zijn super mooi afgewerkt, maar daar mis ik dan wel wat treinbewegingen.





Verder een mooi spiraaltje voor thuis ;).



De animaties en nacht/dag simulaties maken het heel dynamisch, al gaat het soms allemaal een beetje snel om het realistisch te laten overkomen. Ook de treinen mogen qua gedrag nog een beetje gefinetuned worden.

Maar dit is zeker een zeer mooie basis met nog veel mogelijkheden en zeker een aanrader voor een familiebezoek! Alleen hoop ik dat alles er zo goed blijft uitzien, want de verhoogjes zorgen ervoor dat kinderhandjes wel heel dicht bij de baan kunnen komen ...
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

doomslu

Tof!

Ik was er vorige dinsdag bij de persvoorstelling. Ik hoop ook dat alles zo netjes mag blijven.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter


doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

BC911

Wij hebben er toch bijna 2u rondgelopen en er waren toch wel wat problemen met de treintjes. Idem met de auto's. Dus alles moet duidelijk nog wel een beetje ingereden en afgesteld worden ...

Maar nogmaals, ik vind de basis mooi en hoop dat ze nog een beetje verfijnen (rijbewegingen, verweren, ...). Misschien is dat natuurlijk niet de bedoeling, maar zou voor heel wat liefhebbers leuk zijn denk ik ...
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

doomslu

Verweren, verlichting en personages in de rijtuigen etc zijn zeker de bedoeling. Dat heeft men mij verteld.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *