Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

bier...

Gestart door Havoc, 13 december 2015, 21:55:41 PM

Havoc

Nu ja, bierkaartjes met iets van treinen op:


Leopold werd (volgens wikipedia) in 1976 overgenomen door Artois en gesloten in 1981. Wiels werd in 1978 overgenomen door Artois en in 1988 gesloten.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Dat zijn dus bestaande bierkaartjes? ... en zeggen dat ik destijds mijn verzameling heb weg gegeven  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Ja die bestaan, ik heb ze hier liggen. :D Zaten in een doos die hier al jaren staat. Zijn er misschien nog maar dan moet ik eens tijd hebben om beter te zoeken.

Alleen die laatste zou ik iets anders opgezet hebben: "puisque le train a du retard..." "Buvons encore un Wiel's" Maar misschien reden ze toen op tijd.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janieburton

Van welk jaar zouden die zijn?
 

dani

Citaat van: Havoc op 15 december 2015, 23:02:10 PM
Maar misschien reden ze toen op tijd.
Ook toen reden ze al op rails ipv op tijd.

Dat zijn wel leuke kaartjes echter, en ik heb zo een vermoeden dat ze intussen vrij zeldzaam zijn en misschien wel wat van waarde zouden kunnen hebben, alleen jammer dat ze duidelijk zichtbaar gebruikt zijn.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Havoc

Citaat van: janieburton op 17 december 2015, 09:35:43 AM
Van welk jaar zouden die zijn?

Wel, alvast van na 1966 en van voor het jaar dat de brouwerijen dichtgingen :D Verder geen idee, is niet echt mijn ding. Heb zo'n paar email platen met bier reclame ophangen en dacht ooit daar een kader met wat bierkaartjes naast te hangen. Heb toen van moeder een hele kartonnen doos van die dingen meegekregen. Met die in een ietwat stevigere doos te steken ben ik deze tegengekomen. Misschien zitten er nog tussen...

Ja, voor de waarde is het jammer dat ze gebruikt zijn. Maar ik ben dan ook geen verzamelaar van die dingen. En beter iets dan niets natuurlijk.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirky

vermoedelijk 1972 want er zijn er in die reeks met "50 jaar UIC" en die is van 1922....