Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Boek met artikels

Gestart door janieburton, 10 december 2015, 15:24:54 PM

janieburton

Citaat van: Jurgen op 12 december 2015, 11:33:45 AM
Een extra uitgave met nieuwe artikels is voor mij interessant, oude artikels kan ik gewoon opzoeken in mijn collectie.

Dus als ik even voor mezelf spreek, dan hoeft een extra nummer voor mij niet.
En op tweedehandsbeurzen kan je heel makkelijk ontbrekende nummers kopen, al moet je naar sommige nummers misschien harder zoeken dan naar andere, maar dat is toch net het leuke aan onze hobby?

Dus, wat mij betreft, nee!

Dat begrijp ik volledig maar niet iedereen heeft de volledige collectie MSM of heeft die niet in zijn bezit.

En wat betreft 2de handsbeurzen meestal liggen de tijdschriften in een hoekje met 50 in een kartonnen doos en als ik specifiek zoek weet ik ook niet in welk nummer het is gepubliceerd.

Het voordeel van de speciale uitgaven is dat als je specifiek naar iets zoekt,( vb: weatheren of treinsamenstellingen) je dan alles in één keer ter beschikking hebt en je niet moet zoeken op 2de handsbeurzen in elke MSM die je daar zou kunnen vinden in de hoop dat je uiteindelijk vind wat je zoekt 
 

Jurgen

De vraag in welk nummer een bepaald artikel staat is snel beantwoord aan de hand van de index van MSM hé. Zo kan je gericht zoeken naar het nummer dat je moet hebben.

En als je het echt niet kan terugvinden, dan kan je de vraag nog steeds hier op het forum stellen. Er zal altijd wel iemand zijn die je kan verder helpen. Soms zelfs met gewoon een kopie van het bepaalde artikel.

Misschien is het een idee om bepaalde artikels digitaal te kunnen opvragen bij de uitgeverij aan 50 cent per artikel ofzo?
Ik veronderstel dat alle artikels wel ergens op een harde schijf bewaard worden? Klopt dit Luc of ben ik uit mijn nek aan't lullen?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Pol

Dan blijft nog altijd het feit dat niet iedereen digitaal bezig is en/of lid van het forum.
Bovendien ... gezien men tegenwoordig zowat alles digitaal kan terugvinden, zou men de vraag kunnen stellen of een abonnement op Modelspoormagazine of enig ander tijdschrift nog wel zin heeft? Ik denk dat als men écht zou willen, dat men alles hier op het forum en andere wel zou terugvinden ....

Nee, mensen willen graag nog steeds "papier in de handen" hebben en net door het een en ander te "ontdekken" in tijdschriften komt men op ideeën die men nooit zou gehad hebben als men enkel gericht zou gaan zoeken op het internet.

Maar Luc heeft reeds duidelijk gemaakt dat er momenteel waarschijnlijk geen ruimte is voor een extra uitgave buiten de reeks, dus is eigenlijk dit draadje volgens mij wel wat aan z'n einde aan het komen?! Moest de redactie toch van gedachte veranderen, kunnen ze hier heel wat inspiratie halen en eventueel nog eens een visje uitgooien ... ;)

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

centauri167

Ik doe alvast een poging voor mogelijke onderwerpen:

- treinsamenstellingen in model en in het groot
- weatheren van modellen
- aanleggen van een spoorberm + aanleggen van een ...
- een soort van bijbel van onze nmbs locs + rijtuigen in model
- ...

Michael

Ik ben het met Jurgen eens, ik woon in Nederland en begin met als eerste nummer van MSM nr 159 die kocht ik in de boekhandel en was al snel doordrongen van het idee dat de "oude" nummers en de toekomstige nummers een mooi naslag werk zouden vormen. Al snel ben ik aan de gang gegaan om via internet alle voorgaande nummers bij me kaar te zoeken, advertenties op marktplaats en hier op het forum brachten mij wat ik zocht en met een beetje geduld vind je alles wat je nodig hebt. Ik vind het fantastisch om de hele reeks MSM te hebben en vind het een schitterend naslag werk, elke jaargang staat keurig op de plank in een verzamel hoes en als ik wat zoek is er inderdaad de index waar je goed kan zoeken, leuk om dan zo'n oud nummer even door te bladeren. Een meter plank heb je toch al snel beschikbaar, maar het is maar waar je de prioriteit legt, en als je geen ruimte hebt voor al die MSM nummers waar om zou je dan wel ruimte hebben voor 50 verzamel boeken van MSM die net zoveel ruimte in beslag nemen.
Nee laat Luc en kornuiten zich maar beperken tot nieuwe nummers, daar hebben ze al werk genoeg en elke maand ben ik weer blij om een nummer aan mijn verzameling toe te voegen.
Dus voor mij hoeven die verzamel werken van MSM NIET!
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

loco

Ik scan alle artikels in die ik bij de hand wil hebben. Sommige artikels groepeer ik zodat ze bij elkaar blijven. Geen papier meer. Alles in de cloud.  Met mijn tablet kan ik elk artikel oproepen terwijl ik aan het modelbouwen ben. Voor mij hoeven die specials met oude artikels in een nieuw kleedje ook niet. De artikels die ik zelf geschreven heb, zet ik op mijn website. De andere interessante artikels kunnen daar niet bij vanwege auteursrechten.

doomslu

Michael, nummer 159? Dat is toekomstmuziek, voor midden 2016.  ;D
Momenteel zijn we druk bezig aan 154.  ;)

@Jurgen: alle artikels bestaan inderdaad nog wel digitaal.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

janieburton

Citaat van: Michael op 12 december 2015, 19:32:43 PM
en als je geen ruimte hebt voor al die MSM nummers waar om zou je dan wel ruimte hebben voor 50 verzamel boeken van MSM die net zoveel ruimte in beslag nemen.

Het gaat niet om alle MSM nummers te bundelen in een boek.

Enkel speciale uitgaven over een bepaald thema waarin een aantal artikels over dat thema gebundeld zijn.

Citaat van: Michael op 12 december 2015, 19:32:43 PM
Al snel ben ik aan de gang gegaan om via internet alle voorgaande nummers bij me kaar te zoeken, advertenties op marktplaats en hier op het forum brachten mij wat ik zocht en met een beetje geduld vind je alles wat je nodig hebt.Ik vind het fantastisch om de hele reeks MSM te hebben 

Dat is je goed recht.

Citaat van: doomslu op 12 december 2015, 21:14:45 PM
@Jurgen: alle artikels bestaan inderdaad nog wel digitaal.

Is het dan niet relatief gemakkelijk om zo'n speciale uitgave samen te stellen of heb ik het mis.
 

janieburton

#39
Citaat van: loco op 12 december 2015, 19:52:38 PM
Geen papier meer. Alles in de cloud.  Met mijn tablet kan ik elk artikel oproepen terwijl ik aan het modelbouwen ben.

na de vervelende reclame is er een leuk filmpje

https://www.youtube.com/watch?v=Rg3cycjeU-s  ;) :) het laatste zal denkelijk niet lukken met de cloud ;)

Alles in de "cloud"; ok en als de cloud zou chrashen wat dan?

Ik ben van de oude stempel en kan niet werken met een tablet, heb er vorig jaar eentje gekregen en het ligt in de kas.
 

loco

Citaat van: janieburton op 13 december 2015, 02:31:55 AM

Alles in de "cloud"; ok en als de cloud zou chrashen wat dan?
Ik ben van de oude stempel en kan niet werken met een tablet, heb er vorig jaar eentje gekregen en het ligt in de kas.


De kans dat de cloud crasht is 1000-den keren kleiner dan dat één van mijn harde schijven crasht. Daarvoor bestaat ook een alternatief, een back-up.
Join de club, ik behoor ook niet meer tot de jongeren, maar dat wil niet zeggen dat ik me oud wil voelen en niet open zou staan voor nieuwe ideeën. Allicht zal ook daar wel eens een einde aan komen.

Bovendien denk ik dat ik meer artikels raadpleeg die ooit verschenen zijn door het feit dat ze snel beschikbaar en doorzoekbaar zijn in pfd op mijn tablet en PC dan wanneer ze in de kast staan te verdrogen.
Voor mij is een papieren versie geen goed idee, dan liever een dvd of iets dergelijks.

ThierryDS

Hallo allen,
Ik las hier een soort bijbel over locs en wagons. Dat zou leuk zijn. Ooit waren er zo 2 boeken, ben de naam kwijt ervan. Maar als alle artikels van msm over locs en wagons zouden gebundeld worden, dan hebben we de mooiste bijbel die er is! @ Luc, kan ik helpen? Ik wil mijn schouders daar wel mee onder zetten! ;) zelfs al verschenen de artikels al in msm, een boek (of enkele boeken) met alles samen erin is denk ik voor velen nog wel welkom!
Groeten

Metpetergaathetbeter

Ik dacht dat dit schrijven tot niet veel gaat leiden (ondanks de vele ideeën) daar een boek met bijzonderheden uit het verleden toch niet zal kunnen verschijnen daar het tijdschrift reeds in meerdere handen zat ! :-\ ;)

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 13 december 2015, 12:09:03 PM
Ik dacht dat dit schrijven tot niet veel gaat leiden (ondanks de vele ideeën) daar een boek met bijzonderheden uit het verleden toch niet zal kunnen verschijnen daar het tijdschrift reeds in meerdere handen zat ! :-\ ;)
Neen hoor, alle nummers zijn bij MetaMedia.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

wat is dan de reden dat eerdere nr's weer niet digitaal kunnen weergegeven worden, ik dacht dat dat ook DE belemmering was ,