Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Ronet, Ardeense baan in de jaren tachtig

Gestart door ThierryDS, 06 december 2015, 11:08:49 AM

ThierryDS

@ Gerolf: ik heb de tunnelportalen niet vlak naast mekaar staan. Ik denk met beplanting dat het zo erg mooi gaat uitkomen, niet? Groeten

ThierryDS

Als ik de planning van deze baan erbij tel, ben ik deze maand exact twee jaar bezig... Hoe verder ik geraak, hoe geslaagder ik het zelf vind. Het 'ovaal' zal niet meer opvallen als mijn heuvels achteraan vorderen.

Michael

Thierry, je bent lekker bezig, en ik ben benieuwd hoe je het verder gaat aankleden. Veel plezier met de verdere bouw.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

ThierryDS

[][/img]
Situatie op 02/09/2016
[][/img]
[][/img]
Eerste groen..., verder bewerken linkerkant van de baan

ThierryDS

De werken zijn aan de linkerkant al wat gevorderd. Begroening, struiken, bomen,...
Boven orde berg komt een ruïne zoals in de buurt van Maredsous ook het geval is.
Groeten, Thierry
[][/img]

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michiel

#83
Dat ziet er al erg goed uit. Ik blijf gecharmeerd door de mooie lijn van sporen: eenvoudig maar toch boeiend. Ik ben wel benieuwd hoe je het viaduct links vooraan geloofwaardig gaat oplossen, en welke constructietype je gaat toepassen (betonnen brug, natuursteen, stalen constructies,..?).  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ThierryDS

Dag Michiel, ik denk dat ik een oplossing heb voor die viaducten...  Na afwerking volgen foto's,
Groeten

ThierryDS

Nog een paar detailfoto's linkerzijde baan.
[][/img]

[][/img]

59erke

ziet er zeker niet slecht uit Thierry. Ga je nog iets aan de rails en het ballastbed doen ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

ThierryDS

59erke,
Ik ga de sporen roestkleurig maken en de ballast ook wat verouderen. Bedankt

ThierryDS

[][/img]
Situatie 01/10/2016, begonnen aan de stationsomgeving, weg bergop naar het toekomstige dorp...
[][/img]
Overzicht van de baan tot op vandaag, uiteraard gaan we verder nadien met finetunen. Groeten

loebaske


Thierry, wat ligt dat netjes bij je, onder/rond men baan is het bijna een containerpark  ;)