Ronet, Ardeense baan in de jaren tachtig

Gestart door ThierryDS, 06 december 2015, 11:08:49 AM

evan

Thierry,

Leuk landschapsperspectief.

Voor je kleine goederenloods kan je ook het spoor volledig in bestrating leggen (beton, asfalt, kasseien of grind).  Op die manier is er weer veel mogelijkheid voor wegverkeer en klopt het verhaal weer iets meer.

Groeten  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ThierryDS

Evan,
Dat is een geweldig idee. Ik dacht aan kasseien... :)

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ThierryDS

#48
[][/img]

[][/img]

[][/img]
Rechterzijde aan het finetunen, randen schuren en afwerken met kneedbaar hout
[][/img]
Detailfoto van het spoor aan de loods, tot daar komen er kasseien voor wegvervoer


Zo, een volledige update voor jullie. Eerst volgende werken, buiten wat details, zal de afwerking van de wanden (plafond...) zijn vanaf januari... Groeten

ThierryDS

Vandaag de start afwerking achterwand plafond, foto's volgen...

Stedahult

Neem aan dat het chocoladebruin je onderlaag is? Smeer er wat 8022 bij
en let op dat je als onderlaag bij bv zand een lichte kleur neemt. Anders krijg
je een donkere waas door je zand. Mooi verloop van sporen zo.
Mvh. Steef

ThierryDS

Dag Steef, en iedereen,
De kleur is idd de onderlaag. Waar andere kleuren nodig zijn overschilder ik dan wel  ;). Ik ga de rechterkant van de baan nog vergroten. Daar komt nog 2,5 m op 1,5 m bij. Foto's van achterwand volgen, ben te moe van eraan te werken...
Groeten,
Thierry

ThierryDS

Ondertussen al wat bezig geweest met de afwerking achter mijn baan in opbouw.  Als alles staat, dan wordt dit alles geschilderd.  Bovenaan komt een fries. groeten.
[][/img]

ThierryDS

oh ja, nog dit, de bomen die je op de foto ziet staan er maar als test.  De bedding ben ik op dit stuk ook beginnen inwerken. 

Michiel

Thierry, ik vind dit baanplan heel goed bedacht; sober maar toch boeiend genoeg met rijmogelijkheden. Landschappelijk heeft het ook heel wat mogelijkheden. Knappe baan op een vrij beperkte oppervlakte.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ThierryDS

He Michiel,
Dank u! Ik wist niet dat mijn baantje mensen zo zou aanspreken  :) :) :)

ThierryDS

[][/img]

[][/img]

Toestand 09/02/2016, linkerzijde van de baan (links van het station)

59erke

Ik vraag mij af wat je met je bruggen gaat doen ?

Om vb. een metalen brug te gebruiken moet je uw bodemplaat verwijderen en zijn uw steunmuren te smal
en een gemetste boogbrug moet je uw steunmuren terug demonteren.

Ik persoonlijk zou uw bodemplaat tussen de 2 steunmuurtjes aan beide zijden iets smaller zagen
zodat uw steunmuren bijna even breed zijn dan de bodemplaat.

Dan kan je nog altijd een betonnen brug maken
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

ThierryDS

59erke,
Bruggen zijn niet mijn grootste kunst... ::) ik denk van er metalen randen aan te zetten of opbouw in beton.

Gerolf

Ik denk dat je er bij deze best tunnel-achtige constructies van maakt ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw