Ronet, Ardeense baan in de jaren tachtig

Gestart door ThierryDS, 06 december 2015, 11:08:49 AM

Michiel

Het ziet er alvast leuk uit, en veel overtuigender. We zullen maar denken dat het een betonnen constructie is, met steense bezetting, want een volsteense brug zou op deze manier niet lang "brug" blijven. Maar nogmaals, het oogt goed! Leuk hoekje zo!  ;) 8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Citaat van: Michiel op 09 oktober 2016, 13:46:42 PM
Het ziet er alvast leuk uit, en veel overtuigender. We zullen maar denken dat het een betonnen constructie is, met steense bezetting, want een volsteense brug zou op deze manier niet lang "brug" blijven. Maar nogmaals, het oogt goed! Leuk hoekje zo!  ;) 8)

betonnen draagbalk onder de stenen plaatsen biedt misschien een realistische oplossing ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

loebaske


59erke

voila het beeld bij het woord, bedankt eric
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

ThierryDS

Ik was idd nog van plan een u-profieltje eronder te plaatsen in betonkleur :)

ThierryDS

Even geleden dat ik nog foto's plaatste van Ronet in de jaren tachtig. Ben bezig geweest aan station en omgeving. Dit is de toestand nu maar nog niet af (verlichtingsmasten, naamborden Ronet, seinen,...)
[][/img]
[][/img]
[]'[/img]
[][/img]

Kautenbach

Schiet mooi op, al lekker  groen, Binnenkort aan de bomen beginnen?

ThierryDS

Hoi,
Ja, ik heb nood aan honderden bomen ... Zal een fabriekske moeten beginnen daarvoor...;)

59erke

#113
ziet er niet slecht uit misschien enkele puntjes van opbouwende kritiek is dat ik het allemaal een beetje te netjes vind uit zien.

- Daarmee bedoel ik de boel een beetje vervuilen zoals het ballastbed en de rails.
- Het is niet echt realistisch dat het grind van het perron gelijk is aan de ballast.
- Verder zou ik op het einde van het perron en naast het station de ruimte tussen beide spoorlijnen ook andere grondbedekking gebruiken en geen ballast. Volgens mij werd ballast enkel gebruikt ter hoogte van de spoorberm. Om ruimtes tussen de lijnen op te vullen was het meestal grond met hier en daar wat begroeiing.





Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

ThierryDS

#114
Dag 59erke
Dit lijken me nuttige tips! Ik wist niet dat naast het station en achter de perrons gewoon grond mocht zijn, bedankt!

Nu moet ik wel zeggen dat op de perrons zelf geen ballast ligt zoals tussen de sporen, deze op de perrons is heel fijn. Het is echter op de foto's niet duidelijk. In realiteit hier is het duidelijk verschillend.

Ik ga de sporen en het ballast in ieder geval verouderen, ben er nog ni toe gekomen. Ik vind het eerlijk gezegd zelf ook nog te proper  ;). Hoe verouder ik eigenlijk het grind het best? Verf, of hoe moet ik pigment aanbrengen?

Groeten


vyncky

Citaat van: ThierryDS op 19 december 2016, 20:28:49 PM
Nu moet ik wel zeggen dat op de perrons zelf geen ballast ligt zoals tussen de sporen, deze op de perrons is heel fijn. Het is echter op de foto's niet duidelijk.

59erke bedoelt de brede stroken voorbij het perron . Dat had je misschien beter met hetzelfde strooisel als het perron gedaan...
inclusief een beetje groen ;)

Yannick

Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

ThierryDS

Hmm, dat kan ik nog wel veranderen... Merci ;)

Kautenbach

T is wel wat veel werk, maar je zou met kwast en paar kleuren roestbruin de zijkanten vd rails kunnen verven,  als je dat niet al te netjes doet.....

Spuiten  kan ook natuurlijk

PeterC

Citaat van: ThierryDS op 19 december 2016, 17:53:20 PM


Thierry, mooi werk, maar voor mij iets te mooi.  Open eens je ogen als je op pad bent  ;) en kijk rond.
Je hebt nu een mooie basis en nu ga je wat technieken uit je mouw moeten schudden.  Subtiel beginnen en langzaam opbouwen.  Verwering is er overal.  Het is eenvoudiger gezegd dan gedaan, maar je hebt de capaciteiten!

Less is more en dat maakt je station zo mooi.




Ronet: veel bomen!

Groetjes, Peter


ThierryDS

Awel, met deze aanmoedigingen ga ik het er binnenkort wel eens op wagen... ;)