Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

0e lok van paul dirkzwager

Gestart door modelspoorder, 04 december 2015, 20:58:59 PM

modelspoorder

jelui wel bekend denk ik...??


gebouwd en in de primer


ff de luchtkwast erover heen




en op een klein stukje diorama...


eric
mitropamannetje

sdz1976

knap gebouwd!

Is een leuk dingetje

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modelspoorder

...maar er moet ook een karretje achter, dit is 1 van 6, nog 5 te bouwen dus... :P







eric
mitropamannetje

loco

Welk chassis zit hier onder. Is dit een PMT? Welke motor? Is dit met een afgeveerde as of assen?
Ik vraag me af hoe traag je hiermee kan rijden zonder schokken of onderbrekingen. Heb je het gedigitalieerd of rijd je analoog?
Met welke verf heb je de roestvlekken geïmiteerd?
Wel heel knappe foto's.

Ik zag gisteren ook een locotractor op smalspoor die moeite had om zijn traject in één keer ongehinderd af te werken. Het spoor en de wielen waren proper en het model was redelijk van gewicht, maar had geen vliegwiel, geen kantelende as of afgeveerde assen, en geen powerpack.  Het motortje speelt normaal geen rol, maar de overbrenging (tandwielkast) moet wel degelijk in orde zijn. Op je foto zie ik twee wormwielen, en dat is zeker geen garantie voor goede rijeigenschappen.
Ik ben benieuwd.

modelspoorder

Hallo Loco, nou de motor is een PMT niet afgeveerd, analoog maar zijn makkelijk te digitaliseren, en rijdt echt heel langzaam ik heb ook nog een ander dieseltje van Dirkzwager en rijdt ook met een PMT en heel langzaam en rustig zonder horten en stoten,
model heb ik eerst roest kleur gespoten met een enamel daarna de haarlak methode toegepast met een vallejo afwerklaag, en wat roestkleurpoeders natuurlijk.
heb je wat aan deze info??

eric
mitropamannetje