Hallo allemaal,
Inmiddels ben ik weer wat verder met het "Huis familie Vandervelde" van Artitec. Terwijl de lijm droogde vond ik de tijd wel rijp om het samen met het eerder gebouwde café te fotograferen.

Links is de voorgevel van het volgende gebouwtje te zien. Ook hier betreft het een exemplaar van Artitec. Inmiddels heb ik voor dat gebouwtje de laatste verfstreek gemaakt. En wacht na het drogen de montage. Hier na wacht de volgende klus voor deze rij met woningen. Van Kit Nord heb ik de garage gekocht.

De garage van Kit Nord.
Aangezien ik de rij met huizen langer wil hebben ben ik op het moment nog aan het bekijken of ik ze op één of andere manier wat kan veranderen. Artitec heeft momenteel drie van dergelijke gebouwen in het assortiment. Het simpelste is volgens mij door het gebouw om te draaien en van de achterkant de voorkant te maken. Niet direct ingewikkeld om te doen lijkt me.

Een kleine aanvulling op de verzameling zijn deze drie coilwagens van Roco. 1 van de wagens had nog hoge wielflenzen die niet echt compatible waren met de Tillig Elite rails. Na het vervangen van de wielen rolt alles weer soepel.

Momenteel ben ik er over na aan het denken om een dergelijk Moyse locotractor aan te schaffen. In ons favoriete tijdschrift stond ook al een melding dat deze door REE Modeles op de markt komen. Het lijkt me wel leuk om zo'n machine op 1 van de fabrieksaansluitingen van Evelinnez in te zetten.
Verder ben ik nog op zoek naar een tankwagen die door kan als mazoutwagen. Het lijkt me leuk om straks bij 1 van de huizen in de rij een scene na te maken alsof de tank in de kelder bevoorraad wordt. Dus als iemand een goede tip heeft voor een mazoutwagen die door kan in de jaren negentig dan houd ik me aanbevolen!
Vriendelijke groeten,
Arno