Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Ravensford

Gestart door GVL, 28 november 2015, 18:31:42 PM

DFS

Ik heb al veel positiefs gelezen over die blue points,
Lang zelf over getwijfeld, maar toch voorde bullfrog's gegaan, komen voordeliger uit in prijs, en het principe is hetzelfde  :)

GVL

Dank voor de bemoedigende reacties.
De blue point switch machines zijn gemonteerd.  Al bij al kinderspel, vooral omdat ik de module ondersteboven gekeerd heb en zo in een horizontaal vlak heb kunnen werken.  Een kort stukje staaldraad leidt naar de voorkant van het baantje waar mijn gedraaide aluminium bedieningsknoppen opnieuw zullen ingebouwd worden.
Een schakelaar op de blue point is reeds bedraad.  Die doet nog geen dienst maar mocht de frog juicer het laten afweten, dan volstaat het 1 draadje aan te sluiten om op de traditionele manier de puntstukken te polariseren.
De puristen zullen huiveren bij het zien van de nogal 'nonchalante' bekabeling maar alles werkt, wat het voornaamste is.



Groeten.

sdz1976

Citaat van: GVL op 01 mei 2016, 18:27:30 PM

De puristen zullen huiveren bij het zien van de nogal 'nonchalante' bekabeling maar alles werkt, wat het voornaamste is.



Dat denk ik ook vaak :)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Ronald

Citaat van: GVL op 01 mei 2016, 18:27:30 PM

De puristen zullen huiveren bij het zien van de nogal 'nonchalante' bekabeling maar alles werkt, wat het voornaamste is.


Nee hoor, als het werkt werkt het :)

Klaas Zondervan

Och, het hangt er vanaf wat je met die spoorbaan gaat doen. Als hij thuis stil ligt te liggen, dan kan het geen kwaad. Maar als je hem vaak gaat vervoeren, dan is het aan te bevelen om de draden dicht bij de aansluitpunten te fixeren. Bij trillingen zullen de draden bij de aansluitingen het eerst breken.

GVL

Terug naar de bovenkant van het baantje.  De steunmuur en de brug staan eindelijk hun definitieve plaats.

De muur heeft nog enkele openingen voor de grondwaterafvoer gekregen.  Achter de borstwering is een troittoir gelegd (hoewel dit vrijwel onzichtbaar blijft) en straatverlichting geplaatst.  Van de lantaarns van Trainsave heb ik enkel de mast gebruikt.  De originele lampkap zag er nogal belabberd uit en is vervangen door een exemplaar van Faller.  Waarschijnlijk volgt er nog wat straatmeubilair.  Tevens wordt het rechtse achtergrondgebouw vervangen door een constructie met een meer Engels uitzicht.



Vooraleer de brug te plaatsen, heb ik het stukje spoor eronder voorzien van ballast, meer bepaald sintels zoals het in het noordoosten van Engeland hoort.  Die zijn nagebootst met een mengeling van fijn kwartszand van Bush en Noch donkelgrijze ballast. Aan de overgang tussen muur en brug is er nog wat werk.



Groeten.

PeterVG

Altijd genieten als hier wat nieuwe foto's gepost worden.
Je achtergrond vind ik heel sfeervol. Minimalistisch maar toch heel passend.
De methode met grijze silhouetten ga ik ook eens uitproberen op mijn vaste baan in wording.

GVL

Dank, Peter.  Blij dat je er iets aan hebt.

Deze week is deze ex-wagen voor visvervoer 'NOT TO BE LOADED WITH FISH' de vloot komen versterken.  Het is een model van Hornby.  Ik vermoed dat de wagen in deze uitvoering dienst gedaan heeft vanaf de late jaren '60.  Strikt genomen iets te jong voor mijn periode maar ik vind het opschrift wel iets hebben dus wordt ie ingezet.



Het toeval wil dat een foto van de echte E87438 (uit de beroemde collectie van Paul Bartlett) op het net te vinden is -- http://paulbartlett.zenfolio.com/brfish/h3C70B161#h3c70b161.  Daaruit blijkt dat de aspotten van de Hornby wagen incorrect zijn en dat de rij klinknagels op het dak ontbreekt.  De klinknagels zijn makkelijk aan te brengen; de aspotten laat ik voorlopig zo.  Ik heb ook geprobeerd de verwering van de voorbeeldfoto na te bootsen.  Hopelijk is het een beetje gelukt.

Groeten.

doomslu

Met die verwering zit je aardig in de buurt!  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

sdz1976


Cool wagentje en passende verwering! 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Chrisrail

#87
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

GVL

Dank jullie.  Het dak van de wagen heeft ondertussen nog een extra laagje vuil gekregen.
Vandaag het fries gemonteerd en de bermen aangelegd.  Het baantje ziet er ineens meer afgewerkt uit.





Groeten.

Kautenbach

Sfeervolle baan, met dito materieel, lekker vies, waar heb je die bermen mee gemaakt?

Valt me nu pas op, je hebt een stukje steunmuur in t midden scheef staan ;) wel apart, maar ziet er ook wel ok uit😊