Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Ravensford

Gestart door GVL, 28 november 2015, 18:31:42 PM

sdz1976

Ziet er heel erg veelbelovend uit 8) 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

GVL

Wegens het drukke verkeer worden de wissels op Ravensford bediend vanaf een kleine gelijkvloerse post die 3 hendels telt – 2 voor de wissels en 1 voor de vergrendeling op het eerste wissel van het emplacement.  In werkelijkheid zou die vergrendeling waarschijnlijk nooit geplaatst worden wegens de lage snelheden en het ontbreken van passagierstreinen maar in model is het moeilijk om te weerstaan aan dergelijke details.

Ik heb de wissels op een PS-plaat gekleefd waarop ook het stangensysteem gemonteerd wordt (onderdeeltjes van Wills).  Op die manier zijn de stangen eenvoudig uit te lijnen en sluiten wissels en bediening naadloos op elkaar aan.  Wanneer ik de rails leg, wordt dit dan als één stevig geheel gemonteerd.





Groeten.

vyncky

Prachtig Gino!

Dat stangensysteem komt van Wills?
Heb je daar toevallig art. nummers van?

Bedankt (en doe zo verder ;)!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Binco

Vind het altijd wel fraai wat je bouwt, Gino!
Of dat nu Belgisch, Amerikaans of Engels is. Ferm bezig!  ;)

DFS

Inderdaad, prachtig en oog voor detail!

GVL

Dank jullie.
Yannick, de Wills kit is referentie SS89.  Mooie onderdelen die mij een zelfbouw bespaard hebben maar jammer genoeg weinig bruikbaar zijn in een Belgische omgeving.
Ondertussen is de wisselvergrendeling volledig aangesloten en heeft alles een laagje grondverf gekregen.



Groeten.

evan

Fraai detail Gino!   Op zulk diorama/ minibaantje komt dit dan ook tot zijn recht.

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

Sluit me daar bij aan, alhoewel het op grotere banen ook niet misstaat.. ;)

vyncky

Citaat van: GVL op 12 januari 2016, 20:55:20 PM
  Mooie onderdelen die mij een zelfbouw bespaard hebben maar jammer genoeg weinig bruikbaar zijn in een Belgische omgeving.

Jammer. Dan wordt het zelfbouw ;)
Misschien dat ik er toch eentje aanschaf, als maatvoering.

Ik vindt het ook wat hebben, en ik ga het bij m'n stationnetje proberen. Wel de kabelversie ;)
een aantal componenten blijven echter dezelfde.

Ik blijf dit zeker volgen! :D

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

DFS

inderdaad het volgen waard!  :o

GVL

Yannick, componenten voor een kabelbediening vind je ook bij Apogée Vapeur en Haxo Modèle.  Naar Frans voorbeeld maar het bestuderen waard.
Groeten.

vyncky

Bedankt Gino!

De eerste was ik al  tegengekomen!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

GVL

Aan de linkerkant van het baantje komt deze 'satanische' fabriek.  Het gebouw is opgetrokken in een natuursteen, typisch voor Noord-Engeland, die sterk verweert terwijl de voegen relatief zuiver blijven.



Er is nog veel te doen maar hopelijk komt de grauwe sfeer al een beetje naar voren in dit beeld.  De 'tube wagon' van Bachmann is een recente aanwinst.



Groeten.

Gerolf

Die sfeer komt helemaal goed, Gino  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kautenbach

sluit ik me bij aan, om je vingers bij af te likken ;)