Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Ravensford

Gestart door GVL, 28 november 2015, 18:31:42 PM

GVL

De 62064 is lichtjes herwerkt, dit keer volgens het beproefde recept voor stoomlocomotieven van de meesterlijke Tim Shackleton – de ketel spuiten met een mengeling van Humbrol 'mat black' en 'leather'; het drijfwerk met een mix van 'leather' en 'mat black'. 
De wielen, drijfstangen en aspotten op de tender hebben een drybrush van Humbrol metalcote 'gun metal' gekregen en zijn na het drogen lichtjes opgeblonken.
Ook is het roest op de cilinders, rookkast en dom thans wat donkerder uitgevoerd (Vallejo 'weathering effects'). 
En ten behoeve van Peter heb ik de kalksporen op de ketel en de tender iets geaccentueerd.
Op die manier is het matte uitzicht vervangen door een meer olie-achtige look die hopelijk beter aansluit bij de foto's van de echte machine uit de jaren '60.





Groeten.

Gerolf

Hij past in elk geval prima in zijn omgeving  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske


Geweldig mooi gedaan Gino

Kautenbach

Super gedaan ;)

Sfeervol baantje aan het worden 👌👍

SuSke

Mooi ding van gemaakt Gino
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

Typical British.  Just superb  ;D ;D ;D

Prachtig gedaan Gino
Met vriendelijke groeten
Peter

DFS

Ziet er knap uit, ik ben fan !

sdz1976

Het is echt smullen van je verweerkunsten!!
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

GVL

Dank jullie.
Dit weekend de goederenkoer vervolledigd met een laadmal.  Laadmallen waren er in alle geuren en kleuren.  Een afbeelding vinden van een geschikt prototype bleek nogal moeilijk maar ik denk dat het onderstaande exemplaar toch een redelijk plausibele voorstelling geworden is van een laadmal uit het noordoosten.
Het geheel is opgebouwd uit houten balkjes, messing draad en een geëtse boog van Smiths.



Groeten.

evan

Mooi resultaat Gino en tja soms is er éénmaal een plausibele oplossing nodig.

Tof extra detail op je projectje :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

die laadmal is dat iets dat volledig vast is of iets dat eventueel dat kan bewegen als er iets tegenaanstoot? :-\

3rail

Als het goed is hangt die boog aan de bovenzijde aan kettingen.
Deze kan dus zwaaien als iets hem raakt. ;)

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

GVL

De boog hangt inderdaad aan kettingen maar dat is moeilijk te zien op de foto.
Groeten.

Metpetergaathetbeter

inderdaad nu jullie het zeggen zie ik het ook  :-[