Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Ravensford

Gestart door GVL, 28 november 2015, 18:31:42 PM

GVL

Begonnen met de verwering van de K1.
We zijn begin jaren 60.  Stoomlocomotieven worden massaal uitgerangeerd en het onderhoud van de machines die nog in dienst zijn, laat te wensen over.  De 62064 wordt in 1964 uit de boeken geschrapt en dit is een poging om de loc in zijn laatste jaren weer te geven.
De basislaagjes zijn aangebracht maar er is nog wat detailwerk aan  (bufferroest, smeervet op het drijfwerk, kolen, machinist en stoker, roet rond de schoorsteen ...).  Het roest op de cilinders lijkt me iets te zwaar.



Wordt vervolgd.

TBCédric

Een knap, grauw sfeertje Gino!!
Past ook helemaal bij het thema. Het groen zorgt eigenlijk voor de nodige kleurschakering en accenten.  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Gerolf

Citaat van: GVL op 27 juni 2016, 21:27:55 PMHet roest op de cilinders lijkt me iets te zwaar.

Misschien wel een beetje. Iets stoffiger maken ?

Ik vind je verwering-in-wording alvast prima  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DFS

Knap gedaan, ik zou ook niet overdrijven met de weathering, er is een verschil van een machine in zijn laatste jaren die vooral stil staat, en een die nog frequent rijd, onder andere de invloed van wind op stof vorming...

PeterVG

Zelf ben ik niet voor overdreven verwering bij stoomlocs. Maar je kunt Gino niet nageven dat dit overdreven is. In de laatste periode van exploitatie zagen de stoomlocs er zo uit. Dat was in België niet anders. Al mis ik wel witte tinten van kalkaanslag. Maar ik vermoed dat Gino daar al zit op te broeden.
Mooi resultaat, ik kijk al uit naar de definitieve versie.

GVL

De K1 is nog even in bewerking.  Hier trouwens een beeld van 62027 op pensioengerechtigde leeftijd -- https://www.flickr.com/photos/36891793@N08/15439230160/in/photostream/. Een mix van zwart, roest en smeer.

De English Electric Type 1 diesel (latere Class 20) is zowat mijn favoriete Engelse diesel.  Naast de groene versie (al eerder getoond in dit draadje) heb ik ook een uitvoering in 'rail blue' zoals die in de jaren '70-'80 voorkwam.  Het blauw van de kast heb ik eerst verbleekt en daarna is de loc met Panpastel-poeders vervuild (ik merk dat ik de wielen over het hoofd gezien heb).



Groeten.

renstimpie

14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

DFS

knap gedaan, komt mooi over

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Chrisrail

#129
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

evan

Mooi gedaan Gino,

Daar is veel aandacht aan besteed en het resultaat is er naar.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Floris

Fraai! Stiekem vind ik die stoomloc nog wat grof/doods aandoen bij de scenery (plaatwerk helemaal strak enzo), maar dat is eigenlijk meer een compliment aan je eigen bouwwerk tot nu toe. Het totale gebrek aan kleur vind ik nog steeds heerlijk.

GVL

Dank jullie.
Floris, veel Engelse stoomlocs zien er strak, bijna naakt uit (wat hen dan weer de nodige elegantie verleent) maar ik begrijp wat je bedoelt.  Een extra vleugje smeer zal mogelijk helpen.
Groeten.

sdz1976

Het is echt genieten, die verweringen van jou 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Floris

Hm, ja voor mn gevoel mochten de locs wat meer butsen en deuken hebben, zeker dun plaatwerk, en misschien eens een scheefgezakt machinistenhuis of kromme leiding her en der, maar heb er eens wat foto's bij gezocht en alles zag er tot het laatst eigenlijk heel strak uit. Wel vuil. Precies zoals je het gemaakt hebt dus.  :-X ;D