Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Sluitlichten

Gestart door bumper, 27 november 2015, 20:11:05 PM

bumper

Hallo,
Vanmorgen vroeg twee goederentreinen zien passeren in Lier. Een containertrein in de richting van Antwerpen getrokken door een crossrail class 66, en een tweede gemengde goederentrein in de richting van Herentals getrokken door een reeks 77. Wat mij opviel was dat beide treinen twee rode sluitlichten hadden links en rechts op buffers vastgemaakt. Tot hier toe dacht ik dat goederentreinen maar één sluitlicht hadden. Is dit nieuw of hebben we hier met een speciaal geval te maken?
Groeten.
Ludo.
 

patatje70

hangt ervan af uit welk land ze komen of naar waar ze gaan,bepaalde landen moeten 2 sluitlichten hebben, dewelke juist weet ik niet zo uit het hoofd,maar er zullen wel anderen deze gegevens kunnen verschaffen

BC911

Gisteren nog een tijdje met de zoon staan kijken in Antwerpen Noord, en alles wat daar langskwam had 2 sluitseinen ...
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

OlivierV

Internationaal => 2 sluitlichten.
Binnen Belgie => vaak 2 sluitlichten, maar 1 sluitlicht is ook nog steeds toegelaten.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

effe een vraag...hingen die sluitlichten aan de buffers??? raar geval

stefan

Citaat van: OlivierV op 27 november 2015, 20:43:21 PM
Internationaal => 2 sluitlichten.
Binnen Belgie => vaak 2 sluitlichten, maar 1 sluitlicht is ook nog steeds toegelaten.

Dit is veranderd naar 2 sluitlichten voor in België voor NMBS logistics treinen ( alle goederentreinen van de NMBS dus ). Enkel reeksen in de haven mogen nog met 1 eindsein rond rijden.

tt4403

Bij B Logistics en Crossrail is het inderdaad de regel om twee eindseinen te plaatsen.
Enkel treinnummers die beginnen met 7 (havenreeksen en korte afstandstreinen) mogen met 1 eindsein rijden.

OlivierV

Citaat van: stefan op 27 november 2015, 23:23:10 PM
Citaat van: OlivierV op 27 november 2015, 20:43:21 PM
Internationaal => 2 sluitlichten.
Binnen Belgie => vaak 2 sluitlichten, maar 1 sluitlicht is ook nog steeds toegelaten.

Dit is veranderd naar 2 sluitlichten voor in België voor NMBS logistics treinen ( alle goederentreinen van de NMBS dus ). Enkel reeksen in de haven mogen nog met 1 eindsein rond rijden.
Vorig jaar mocht het wel nog geloof ik (staat hier ergens op het forum). Dan is dat dit jaar nog aangepast.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bumper

Eric,

De sluitlichten stonden inderdaad op de buffers gemonteerd. Ze hingen er dus niet aan. Vermits het nog donker was, kon ik niet zien welk type sluitlicht het was en hoe het juist vastgemaakt was. Waarschijnlijk weten andere mensen hier wel meer over.

Groeten.
Ludo.
 

mark7758

Weet je wat voor goederen wagon het was?
Het verschilt per type waar je de sluitlantaarn hangt.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Davy

Twee sluitlichten voor het geval er één moest stuk gaan :)

bumper

Mark,

Richting Antwerpen was het een containerchassis met drie 20 voet containers, richting Herentals was het een gesloten silowagen, maar welk type juist dat weet ik niet.
Ludo.
 

mark7758

Bij container wagens hangen ze meestal een stuk lager. (Dan hangen ze aan het vloer van de wagon. Het verlengde waar de container op staat.)
Heb er wel foto's van. Maar die moet ik eerst opzoeken.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Huugooke

Kan de moderator deze "n" eens achter de titel zetten aub. Het staat zo slordig  :)