Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Kerstmarkt/beurs

Gestart door Peter, 24 november 2015, 11:19:34 AM

Peter

Zaterdag en zondag is het weer zover. Samen met mijn echtgenote hebben we weer een standje met alle soorten handwerken die mijn echtgenote
zelf maakt (wenskaarten, haakwerk enz.) in Antwerp Expo. Het leuke is dat we dikwijls bekenden (ook modelspoorders) ontmoeten die alleen, of samen met echtgenote/vriendin (en kinderen) gezellig tussen de kraampjes slenteren.
Laat ons wel hopen dat het niet op het laatste moment niet doorgaat door al die veiligheids maatregelen.
Misschien tot zaterdag of zondag. :)

http://www.hobbysalon.be/



Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Gezellige dagen gehad 'alhoewel, meestal zittend ;)) Alleen... de kerstsfeer is hoe langer hoe meer, ver te zoeken. De meeste standen waren zelfs niet versierd, zelfs in de zaal helemaal geen kerstversiering, en geen, of althans zeer weinig kerstsfeer en bijna geen muziek (ook geen kerstmuziek) enkel het gebrul van Slongs...enz, die gisteren optrad (zelfs  twee maal  :( :( :(
Voor de rest was mijn echtgenote zeer tevreden (veel kennissen ontmoet) en wat mij betreft, dit keer geen modelspoorders.
Nee, geef mij (ons) dan maar de kerstmarkten in Duitsland
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

#2
geen kerstsfeer ik dacht dat we nog bijna een maand te gaan hebben tot Kerstmis is zodoende kan men nog niet echt in de Christmas mood zijn, trouwens dat ben ik ook nog niet,mensen zijn trouwens ook met andere dingen bezig ! ;D :-\ ;)
Of men in Duitsland de sfeer van andere jaren zal evenaren of overtreffen valt ook nog af te wachten, want Duitsers zijn net als alle Westeuropeanen ook met andere dingen bezig !
Groeten en alvast een leuke Kerst en ..........met de rest wachten we nog even !  ;D ;)

kerstmarkt in Kerstmis veranderd

755philippe


Peter

#4
De Aachener kerstmarkt is op 20 november begonnen ;D ;D ;D

Net als vele anderen zijn we niet bang voor een aanslag op zo'n kerstmarkt of tijdens het kerstshopping.
Dit kan net zo goed op bv. de tram in Antwerpen gebeuren. Dus: we zijn NIET bang

http://aachenweihnachtsmarkt.de/nl/openingstijden/
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

het feit dat je het vermeld zegt dat je er al dan niet bewust mee bezig bent, maar helaas bestaan er geen zekerheden meer

Een aanslag in de aanloop van een feestdag van (voor hen) ongelovigen zou toch tot de mogelijkheden kunnen behoren.

Trouwens plegen ze wel aanslagen op feesten van andere moslims (2 strekkingen geeft al problemen !)

Ik(en iedereen hoop ik)hoop alvast dat we van zo'n dingen gespaard mogen blijven  :-\ ;)

Huugooke

Daar waren we jaren geleden ook, in Aachen. Heel gezellig! Nu het december wordt mag het al wat kerstiger zijn; wel jammer dat de Sint zo wordt overgeslagen. Ik was op zoek naar kaartjes (zoals nieuwjaarskaartjes) met Sint en Piet, helaas niet te vinden.


Peter

Voorbije weekend was dit een regelmatige vraag aan ons of we niet bezorgd waren voor de veiligheid.  Wij niet maar zij blijkbaar wel
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

Maak jullie niet druk, de voorbije gebeurtenissen bewijzen dat het altijd en overal kan gebeuren. Sluit je je op in je huis dan kan het dak instorten, de gas ontploffen, of je echtgenoot kan je de kop inslaan met een koekenpan! De laatste tijd werden er ook meermaals wandelaars en fietsers doodgereden door roekeloze, dronken en zieke bestuurders.
Jaren geleden was er eens een huis in Vlaanderen getroffen door een vliegtuig waarvan de piloot blijkbaar buiten bewustzijn was. Dat huis stond in het midden van een weiland! Van tegenslag gesproken.

Metpetergaathetbeter

ik vrees niks, trouwens wij hebben geen koekenpan !  ;D ;)

Huugooke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 november 2015, 17:04:46 PM
ik vrees niks, trouwens wij hebben geen koekenpan !  ;D ;)
Geen vliegveld in de buurt? ;D
Let ook op met kerstbomen (en dat is niet grappig)

Metpetergaathetbeter

en dat huis dat is al heel lang geleden, van voor de val van het ijzeren gordijn!

Het was trouwens een Oostduits (jacht)vliegtuig waarvan de piloot zijn automatische schietstoel had gebruikt omdat zijn vliegtuig aan het neerstorten was en die om één of andere reden schijnbaar de weg naar het vrije westen vond om hier neer te storten, op een huis waarin een zoon des huizes schijnbaar aan het studeren was en kwam te overlijden  ??? :'(

Metpetergaathetbeter

en nu terug over die Kerstmarkten ! ;)

Huugooke

Mijn Preiserkes zijn er klaar voor!