Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

TRAXX / HLE 28 wordt vervangen

Gestart door C.B., 24 november 2015, 09:15:10 AM

SuSke

Mooie foto's en prachtige voorbeelden voor het vervuilen van onze modellen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

C.B.

@ Mark7758 :

Hoe rijdt de Siemens 193? , ik hoor van NL collega's dat de meningen hierover verdeeld zijn , en de meesten toch liever de Traxx hebben.

@Johnnytrein :

Tja de binnenkant had ik netjes proper gemaakt , de buitenkant kan ik niet veel aan doen vrees ik , wij vragen al jaren om tijdens de weekends de Traxxen die werkloos staan in Antwerpen door de wasstraat te sturen , maar blijkbaar toch niet zo evident.

En ook omdat wij (Lineas) nog steeds zo anoniem rondrijden met onze locs - buiten de 186 293 - 186 255 en 186 252.
Groetjes.
Claudio.

Rangeerduivel

Citaat van: C.B. op 16 oktober 2019, 14:23:47 PM
Tja de binnenkant had ik netjes proper gemaakt , de buitenkant kan ik niet veel aan doen vrees ik ,

In Merelbeke is personeel die hun loc (6219) zelfs eigenhandig herschildert als het moet!

Een zeer mooi initiatief uiteraard, maar met deze een tip voor goedverstaanders hé Claudio.... 8) ;D ;D

;)

Johnnytrein

Hoge druk spuit er op en gaan met die banaan, daarna wel even afzemen hoor anders krijg je strepen op je ruiten.  :-\
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

steamdriven

Citaat van: C.B. op 16 oktober 2019, 14:23:47 PM
Tja de binnenkant had ik netjes proper gemaakt , de buitenkant kan ik niet veel aan doen vrees ik , wij vragen al jaren om tijdens de weekends de Traxxen die werkloos staan in Antwerpen door de wasstraat te sturen , maar blijkbaar toch niet zo evident.

Wij mogen met de Velaro E320 niet door de wasstraten van de NMBS. Daar zit namelijk een product in die de milieuvriendelijke lak van de Velaro aantast. Althans, die reden is ons toch gegeven.
Misschien is dat ook de reden waarom het niet gebeurt met de Traxx?
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

C.B.

Daar sta je dan als een onnozele foto's te trekken omstreeks 04u30 's morgens te Aachen west.  ;D



Trein Move/Ewals Genk - Novara 40077 (I) die rijdt via Aachen west - Basel - Lotschberg basistunnel - Domodossola - Novara.

Gelukkig mocht ik even nadien vertrekken richting Keulen.

  ;D

Groetjes.
Claudio.

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

ERVIN


Metpetergaathetbeter

Citaat van: ERVIN op 07 maart 2020, 11:39:05 AM
Wow knap Claudio. ;)
ik denk dat hij gewacht heeft om geheel in het "maagdelijke wit" in de nacht te verschijnen !  ;D ;)

C.B.

Nee hoor , had deze trein zelf al van Genk naar Aachen gebracht , maar stond natuurlijk net waar weinig verlichting was ... beter dan dit kon niet.  ;D ;)
Groetjes.
Claudio.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 07 maart 2020, 11:43:22 AM
"maagdelijke wit" 
ik verwees naar die gehele witte loc en de daarop "wit"lijkende containers

C.B.

Zijn de grijze containers en wissellaadbakken van E-wals en Move , en Crossrail.
Deze trein kun je in model nabootsen.
De meeste wagens zijn de Sgns van Lineas.

@ Erwin , Mark.

bedankt , ik heb nog enkele foto's in wachtrij staan voor een volgende keer. :)
Groetjes.
Claudio.

C.B.

Sinds gisteren zijn we dus weer een kleurtje rijker.
Naar aanleiding van het Coronavirus en om de mensen te bedanken , die in deze moeilijke omstandigheden moeten (komen) werken , is er deze loc gekomen in het wit ; zoals andere acties die al zijn voorbijgekomen de laatste weken. (denk maar aan de witte lakens voor het zorgpersoneel bv... )

De Traxx is van het type D,A,CH,I,NL,B type geleased van Railpool.
(Dit was ook de Traxx die daarvoor rondreed met de Belgische vlag op de frontzijde.)







Ik vind alleen jammer dat de blauwe band van Railpool niet is blijven doorlopen ... nu zit je daar met een stukje blauw vanonder , en boven op de rooster.
Maar voor de rest wel geslaagd.
Groetjes.
Claudio.

B_Modelbouw

Een mail met wat foto's naar Dr. Wilfer en we zien wel wat er van komt...

Ne Corona trein in model ?
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


bollen neus

Claudio, normaal is wit en zwart geen kleur te noemen hoor. Alé hebben ze me vroeger toch proberen wijs te maken.
Den Eric.