Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

TRAXX / HLE 28 wordt vervangen

Gestart door C.B., 24 november 2015, 09:15:10 AM

loco

Daar kan ik inkomen. B-Logistics is voor mij ook een privéoperator zoals alle andere en die moeten het wel commercieel zien. Trouwens B-Logistics is sinds 2015 voor 66% in handen van een Argos Soditic. Ik denk dat dit nu nog steeds zo is. Ik veronderstel dat deze hoofdaandeelhouder ook stemrecht heeft. En die zullen ook wel iets voor in de plaats willen.

Wim66

En ik ben heel benieuwd naar de nieuwe kleuren. Maar klopt het dat Railpool altijd die blauwe band wil laten zien? Je zou niet zo maar alles mogen veranderen. Maar ik doe dit uit een kreet die ik hoorde; Wie vertelt mij meer? Maar ook wanneer er een nieuw model zal verschijnen.

Wim
Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

ERVIN

Zou kunnen Wim , er rijden heel wat verschillende versies van Railpool rond , maar telkens is " Railpool" duidelijk zichtbaar.

Bedankt voor de foto en info Claudio. ;)

Ben tevens ook benieuw of het nummer 28** blijft of dat er nieuwe nummers gaan komen.

loebaske


We wachten af naar het eind resultaat  ;)
Ben benieuwd..

TBCédric

Het was leuker geweest moesten ze de 187 ofwel de Vectron hadden genomen. Dat had pas iets machtigs geweest en ietsje meer diversiteit, dat nu ver te zoeken is!  8) ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Wim66

Citaat van: ERVIN op 23 december 2016, 13:10:58 PM
Zou kunnen Wim , er rijden heel wat verschillende versies van Railpool rond , maar telkens is " Railpool" duidelijk zichtbaar.

Bedankt voor de foto en info Claudio. ;)

Ben tevens ook benieuw of het nummer 28** blijft of dat er nieuwe nummers gaan komen.

Ervin

Ik heb opnames gezien van Railpool in Noorwegen en daar is het blauw in rood veranderd. Misschien beter om te zien in de sneeuw. Maar nogmaals volgens mij en de info die ik weet zouden altijd de bekende blauwe streep moeten blijven Maar zoals anderen zullen we ons laten verrassen en kijken wat het wordt. En wie wordt de eerste van onze HO die deze gaat uitbrengen.

Ervin weer een nieuwe op je baan straks

Wim
Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

C.B.

Citaat van: TBCédric op 23 december 2016, 13:34:58 PM
Het was leuker geweest moesten ze de 187 ofwel de Vectron hadden genomen. Dat had pas iets machtigs geweest en ietsje meer diversiteit, dat nu ver te zoeken is!  8) ;)

De Vectron zou onmogelijk geweest zijn , deze heeft zelfs nog geen toelating of homologatie gekregen in België.
En vergelijk ook niet met een T18 van NMBS Transport , want deze is helemaal anders opgebouwd.

Nee , dan kan de TRAXX 186 van Railpool onmiddellijk in dienst komen.


Groetjes.
Claudio.

VBS

#52
Over kleuren en lease ,daar zit een tijds bestek op ,weet niet zeker het aantal jaren maar dacht in nederland, zijn bij NSR ook een aantal traxxen geleased voor meer dan 5 jaar en dan mag er een totaal reclame/bestickering overheen .
Daar het anders te duur wordt voor de lease maatschappij om te loks binnen een aantal jaren terug in hun kleuren te krijgen [op een nette manier] en het blijft altijd kosten baten plaatje voor die mannen .
Die kijken niet wat is mooi.
Dus weet niet hoelang het contract loopt bij railpool?!
dan kan je een kleine conclusie trekken wat mogelijk is.
Bert
Modeltreinen met Belgische sfeer ...

Wim66

In diverse takken van transport is het gebruikelijk dat als je iets gaan leasen de eigenaar dit in de kleuren brengt van de
huurder. Bij terug levering moet de huurder deze weer in de staat/kleuren van de lease mij terug brengen. Zo worden dan de kosten gedeeld; Maar laten we ons verrassen

Wim
Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

FREMO e.V. - afd België

Wat lees ik hier?

Is het daarom, dat verleden week hier op de L-165 Traxxen heb zien voorbij rijden op het einde van mijn tuin.

Op een bepaalde middag heb ik zelf een hele NS trein zien voorbij komen. Stond toevallig ik de keuken aan het middagmaal te koken.

Wel de CFL komt hier regelmatig een HLE 4000 + dosto's voorbij als er problemen zijn met de '{M}Desiro's. Deze rijd dan tot Bertrix om mensen op te nemen, want deze kunnen niet tot in Libramont rijden = 3000 DC lijn.

Een ding is wel zeker, als er Traxxen rijden is het veel stiller dan de HLE 13/3000 reeks, want deze hoor je van ver aankomen in deze vallei.

Mvg,
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

B_Modelbouw

Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


C.B.

Ze rijden rond. Nog steeds zonder enig vorm van bekleding.

Ik heb 2 dagen de 186 293 onder mijn kont gehad. ;D (de enigste Railpool DABNL variant op dit moment bij Blog)
Gereden van Antwerpen Noord - Montzen - Aachen West - Keulen Eifeltor - Bonn Gbf. (dag 1) aflos en deze ging verder naar Passau.
en een dag later aflos terug in Keulen West met hetzelfde machien , en zo terug via Monchengladbach - Viersen - Venlo - Roosendaal - Essen - Antwerpen Noord.

Wij moeten ze op dit moment ingeven als 28 xxx of 29 xxx als het niet anders kan. Bij mij was het dus 28 293. (alhoewel 186 xxx ook gaat)
Voor de rest , alles was proper en blinkt. Ook rook de bestuurdersruimte alsof je in een nieuwe auto zat. (zalig gewoon)
Groetjes.
Claudio.

vyncky

Inderdaad ze rijden zeker rond!

zelfs als met reizigers:


De prottesttrein van de Brabants Zeeuwse Werkgeversvereniging (BZW) tussen Breda en Antwerpen-Centraal gereden onder Railpromo vlag. Antwerpen-Centraal, 10/1/2017

Meer foto's: http://lijn-12.be/album-17-01-10.php

Citaat van: C.B. op 25 januari 2017, 21:20:03 PM
en een dag later aflos terug in Keulen West met hetzelfde machien , en zo terug via Monchengladbach - Viersen - Venlo - Roosendaal - Essen - Antwerpen Noord.

Overdag nog niet gezien tussen Essen en Antwerpen... (moest ge hier zo eens passeren, en dat op tijd weet te zeggen ;) )

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

C.B.

Donderdag moeten jullie misschien de pers eens in het oog houden .....  ;)
Veranderingen zijn in aantocht bij Blog ... (meer mag ik er niet van zeggen)
Groetjes.
Claudio.

ERVIN

Oké , ga ik dan zeker doen , ben benieuwd.