TRAXX / HLE 28 wordt vervangen

Gestart door C.B., 24 november 2015, 09:15:10 AM

Peter

De 187 is bedoeld als lok voor goederentreinen. Op stopplaatsen kan de lok via zijn dieselmotor rangeerbewegingen op sporen zonder bovenleiding uitvoeren zodat er niet telkens een aparte rangeerlok nodig is. Indien noodzakelijk kan de lok een ganse dag kleine rangeerbewegingen uitvoeren.
Daarom noemen ze het ook een Hybridelok
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

ergens iets te brengen zonder dat er bovenleiding is ! ;) om iets af te zetten door te moeten wisselen van loc !

janieburton

Citaat van: Peter op 16 december 2015, 14:36:17 PM
De 187 is bedoeld als lok voor goederentreinen. Op stopplaatsen kan de lok via zijn dieselmotor rangeerbewegingen op sporen zonder bovenleiding uitvoeren zodat er niet telkens een aparte rangeerlok nodig is. Indien noodzakelijk kan de lok een ganse dag kleine rangeerbewegingen uitvoeren.
Daarom noemen ze het ook een Hybridelok

Zou denken dat het veiliger is om rangeerbewegingen te doen met een kleinere loc.
 

SuSke

vermoed dat veiligheid weinig te maken heeft met de grootte van de loc maar alles met de mannekes en vrouwkes rond en in de loc.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

#19
eigenlijk bedoelt ergens te komen (laatste kilometers) waar je als elektr. loc niet kunt komen  :-\ of daar iets te gaan oppikken (sommige hebben een interne rangeerloc/vrachtwagen/kraan/tractor om ook op de fabrieksterreinen te rangeren met de afgeleverde/te versturen wagons

Peter

de 187 is niet bedoeld om goederentreinen over langere afstanden zonder bovenleiding te slepen. De max. snelheid is met diesel slechts 40 Km/h
Het is in de eerste plaats een goederentrein lok om langere afstanden onder bovenleiding te rijden. Heeft 4 panto's, waarvan er twee voor Duitsland/Oostenrijk en twee voor Zwitserland.
Met vriendelijke groeten
Peter

B_Modelbouw

De nummers voor de twintig nieuwe traxxen zijn wel bekend ... 2861 t/m 2880.
En zullen vermoedelijk in de kleuren van Railpool blijven rondrijden (grijs met blauwe band)

Hun achtergrond of levensloop in 't verleden is eveneens op te vragen via de site van Bombardier.

't Zijn er inderdaad enkel op spanning en niet met LM (last Mile) technologie en extra diesel...
Al zijn deze nu ook reeds verkrijgbaar voor DC-netten.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


C.B.

Stand van zaken:
De eerste nieuwe TRAXX voor Blog zou het einde van het jaar voorgesteld worden.
(Naam , typenummer , folie op de lok , nog geheim)

Ondertussen worden de huidige 28'en voorzien van nieuwe software ETCS Belgiƫ en TBL1+

Volgens geruchten gaat NMBS Transport (dus niet Blog) de HLE28 behouden.
Groetjes.
Claudio.

Wim66

Ik weet dat de 2861 en 2862 er al zijn maar zijn er al verdere nieuwe lease locs van Raipool gekomen?En is de 2844 al weer retour lease Mij. gegaan?

Wim
Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

Powered By Diesel

Citaat van: Wim66 op 25 september 2016, 15:35:20 PM
Ik weet dat de 2861 en 2862 er al zijn maar zijn er al verdere nieuwe lease locs van Raipool gekomen?En is de 2844 al weer retour lease Mij. gegaan?

Wim

De 2863, ook van Railpool


NMBS SNCB Traxx 2863-Benelux Zevenbergenl 22092016 by W Daelmans, on Flickr
running on heavy fuel

C.B.

De eerste is geleverd voor Blog, een 186 railpool maar nog steeds in de standaard kleuren , deze gaat dit weekend de atelier binnen.
Er gaat nog een batch volgen deze maand  ..
Groetjes.
Claudio.

ERVIN

Bedankt voor de info Claudio , ik kan weer op " jacht " gaan.  ;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: ERVIN op 10 december 2016, 21:59:50 PM
Bedankt voor de info Claudio , ik kan weer op " jacht " gaan.  ;)
let maar op dat je niet in je voet schiet ! ;D ;)

Metpetergaathetbeter

in welke kleur zouden die worden gestoken ? :-\

C.B.

Nog steeds geheim .  8)
De Traxx die bij ons aangekomen is , is de 186 293 (standaard wit met blauwe streep , de huiskleur van Railpool zeg maar)
Morgen eens navragen of deze Traxx ook met 1 of andere folie wordt voorzien , maar de lok zou wel srij snel in dienst komen.
Groetjes.
Claudio.