Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Nieuw hier

Gestart door TomD, 22 november 2015, 14:49:17 PM

TomD

Goeiedag allemaal,

Zoals m'n nick al vermeld is m'n naam Tom en woonachtig te Roeselare.
Ben zojuist begonnen aan m'n eerste modeltrein (Marklin), zit al een tijdje in de modellenbouw

De type modeltrein dat ik nu heb is de startersbox van Marklin my world, H0, IR-besturing, juist een cirkel, je moet ergens beginnen.
Het is de bedoeling om meerdere sporen aan te leggen in een kamer van 2m op 3m.

mvg

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

philippe_007

Welkom Tom,
2x3m is een mooie ruimte om te starten...
Heb je al een idee hoe de baan er gaat uitzien?

reeves

Welkom naamgenoot op het forum!

Groet Tom

loebaske

Welkom Tom  ;) en veel plezier op het forum

TomD

#5
Citaat van: philippe_007 op 22 november 2015, 15:48:20 PM
Welkom Tom,
2x3m is een mooie ruimte om te starten...
Heb je al een idee hoe de baan er gaat uitzien?

Ik heb een 0 & 8 door elkaar in gedachten. Liefst met modellen uit II & III.
Denk dat het best is klein te beginnen en daarop verder uitwerken.
Vraagje: Bestaat er een programma om op voorhand uw spoor te tekenen ?

mvg

reeves


Steam.N

Welkom op ons forum, Tom.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

TomD

een foto doet meer dan iets opschrijven heb hier een figuurtje gevonden van wat ik in gedachten heb om te beginnen.


raf

welkom  op het forum


enige probleem met je baan is dat je maar in een richting kunt rijden
en dat is tegen de klok in
vertrek van het onderste spoor van je station( linksom )en je kunt dan eeuwig rondjes rijden tot je de rode baan pakt maar dan sta je verkeerd in je station
als je met een tender loc rijd moet je helemaal je baan terug achteruit rijden over het rode deel en terug koppelen met je wagons
ik denk dat er meer mogelijk is op deze ruimte

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

TomD

er is meer mogelijk in die ruimte maar eerst wil ik klein beginnen, om daarna uitbreiden en met signalen werken enz.

OlivierV

Welkom hier.

Als je klein wil beginnen, leg dan een ovaaltje, breidt uit met een wissel hier en daar en maak daarna op basis van de beschikbare ruimte een voor jou zo compleet mogelijk sporenplan.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

dat is ook wat ik wil bedoelen olivier
maar ik weet niet wat de TS wil een teinen tafel of een modelspoor baan
wat hij nu getekend heeft lijkt op een treinen tafel (niks verkeerd mee hoor)maar das heel goed voor de winkeliers
veel sporen en vooral veel wissels
een modelspoor baan is meer zoals "langs de maas"in een beperkte ruimte toch een mooie baan met een thema
en de nodige speel mogelijkheden om het niet te langdradig te maken
maar dat is aan de ts om zijn keuze te maken wat hij wil
en signalen en dergelijke kunnen later nog als je NU de baan er reeds voor voorziet
ik heb mijn baan 40 jaar geleden ontworpen en ben er nog steeds (terug) aan bezig
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

Ik heb een sterk vermoeden dat Tom een treintafel wil
Citaat van: TomD op 22 november 2015, 16:48:21 PM
...Ik heb een 0 & 8 door elkaar in gedachten...
.
Verder lees ik dat hij start met een startset uit de "My World"-reeks, dus vermoed ik dat hij ook bij de jeugdigeren onder ons is hier op het forum. Helaas staat er geen leeftijd ingevuld in het profiel.

Anyway, welkom Tom, en dat je je droom met treinen mag waar maken, wat die ook is.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.