Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

MSM 153

Gestart door Metpetergaathetbeter, 19 november 2015, 16:27:16 PM

Gerolf

Intussen al 30 reacties, maar zo goed als niks over de inhoud  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jurgen

Citaat van: doomslu op 07 december 2015, 22:45:04 PM
Citaat van: Jurgen op 07 december 2015, 21:58:42 PM
En vandaag een (standaard) mailtje terug gekregen. Nummer 153 zal opgestuurd worden.

Vreemd wel dat er niet eens vermeld wordt dat mijn betaling eerst nagekeken zal worden.
Maar enfin, aan de opmaak van de mail te zien is dit vanuit een contact center (vroeger call center genaamd) verstuurd (ik kan het weten, ik werk in zo eentje  ;D) en mails sturen gebeurt daar aan de hand van templates en soms hang je dan ook vast aan zo'n template waar je niet van mag/kan afwijken.

Belangrijkste is dat mijn magazine op weg is.
Fout. Het is de abonnementendienst. Wees gerust dat het abonnement is nagekeken.  ;)

Ok dan, al klinkt de mail enorm standaard. Maar het is het resultaat dat telt uiteraard.  ;)

@ Gerolf: Nogal moeilijk als je het nummer niet hebt hé.  ;D :P
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Klaas Zondervan

Citaat van: Gerolf op 08 december 2015, 00:55:18 AM
Intussen al 30 reacties, maar zo goed als niks over de inhoud  ::)
Dan zal ik iets ovwer de inhoud zeggen. Mooi nummer met veel ideeën voor wie zelf iets wil gaan bouwen.
Het artikel over de ombouw van een draaischijf vond ik als techneut interessant, hoewel ik zelf geen draaischijf heb en ook niet zal toepassen. Wat ik jammer vind is dat het elektrisch schema onleesbaar klein is afgedrukt. Ik heb een loep nodig om te zien wat daar staat.

Jurgen

Ik heb het nummer ondertussen ook gekregen.
Dank je wel aan de abonnementsdienst voor de snelle afhandeling!

Nu kan ik gaan lezen.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Jurgen

En ondertussen klaar met lezen.

De treinsamenstellingen van de reeks 15 vind ik wel interessant omdat ik inderdaad in Genk een loc gekocht heb. Ondanks het artikel heb ik toch een blauw/gele loc voor mijn TEE rijtuigen staan. Het staat gewoon mooi!  ;D


Banen die het huis niet verlaten vond ik ook interessant om te lezen en te kijken.
Loc tests zijn ook steeds interessant, ook al heb ik de modellen niet zelf en ben ik ook niet van plan om ze te kopen.
Het artikel over de reeks 76 was ook leuk, tot ik de prijs zag...
En de Mobile Control II deed me weer goesting krijgen om verder te gaan werken aan mijn baan, dus wat mij betreft een goed nummer.

De draaischijf, Rittnerbahn en Smalsporig door Zuid-Tirol zijn voor mij minder interessant vanwege geen interesse hiervoor.

En de gebruikelijke dingen zoals het nieuws en verslagen van beurzen zijn altijd leuk om te weten.

Op naar het volgende nummer! Gelukkig komt SpoorwegJournaal er al aan.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

BC911

Citaat van: Jurgen op 11 december 2015, 12:13:37 PM
Het artikel over de reeks 76 was ook leuk, tot ik de prijs zag...

Ik had hem tijdens het lezen van het artikel, in m'n hoofd ook al op m'n wishlist staan ...., tot inderdaad op het einde de prijs vermeld werd ...  ;)
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Herwig

 " Reeks 76 in hogere prijsklasse "

Misschien nog tweedehands te vinden van Roco.              ( heb die toen ( welk jaar ? ) nieuw aangeschaft )

VBS

Ja en dan het meest erge dat je NIET leest in het artikel over de reeks 76 dat het raam aan de cabine zijde zonder deur in de midden zit echter in het echt is dat niet zo ......... :-\
Slordig foutje voor dat merk .
Bert.
Modeltreinen met Belgische sfeer ...

Klaas Zondervan

Het was mij nog niet opgevallen, maar je hebt gelijk. Als je foto 5 vergelijkt met foto 2, dan zie je dat op het model het zijraam iets te ver naar voren zit.

Herwig

#39
Heb hier  in/bij  de hand:
de H0-Roco NMBS-loc 7617 (ex-NS) met groene motorhuif & gele monocabine.  Roco catalogusnr. op de kop van de Roco-doos = 43779 

Omdat er hiervoor sprake over is:   het raampje aan de linker-, deurloze, zijde van de loc ( "bakboord" ) is bij deze oudere Roco iets meer naar achteren, niet in het midden.  Maw, Roco was destijds, met dat venstertje,  keuriger/correcter  dan de iets prijzigere Philo.

Vraag:   heb ik  niet:  die éne, aantrekkelijke, bruine B-versie 7608 :  werd die trouwens ooit door Roco in H0 uitgebracht ?

SuSke

Citaat van: Herwig op 15 december 2015, 12:52:51 PM
Vraag:   heb ik  niet:  die éne, aantrekkelijke, bruine B-versie 7608 :  werd die trouwens ooit door Roco in H0 uitgebracht ?

Ja die werd ook door Roco uitgebracht onder catalogusnummer 43777

Enig probleem dat de Roco's indertijd vertoonden was dat het wormwiel soms kwam los zitten op de motoras, maar dat is vlot op te lossen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Herwig

#41
Roco-aandrijving:    die 76 heeft idd aandrijvingsprobleem bij iets zwaardere sleep-last. ( loc zit hier daarom (al te lang) in zijn/haar Roco-doos tot reparatie...)
( "worm" of zoiets:   aandrijving "slipt" ...)

Klaas Zondervan

Wederom wordt het woord wormwiel verkeerd gebruikt. Dat schroefvormige ding wat op de motoras zit is de worm, en die draait tegen het wormwiel.

SuSke

Dan is het de worm die los komt.  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

VBS

Herwig ,optie is worm er af schuiven ,met een kniptang enkele kerfjes maken en worm er weer terug op schuiven en kan er weer vele kilometers tegenaan.
Bert
Modeltreinen met Belgische sfeer ...