Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

ROCO digitaal

Gestart door argilla, 14 november 2015, 14:11:56 PM

argilla

om een beginnende jongeling  (16) te helpen..... hoe kan je de booster en versteker Roco verbinden met elkaar ... misschien een tekeninkje als het kan
dank U !
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

eddy


argilla

Citaat van: eddy op 14 november 2015, 14:33:10 PM
Hoi Mark,
op pagina 33 staat een tekening.
http://www.oude-station.nl/images/Roco/handleiding%20multimuis.pdf

groeten eddy




idd Eddy  THX  één  probleem je kan niet zien waar juist de stekker moet steken ......bedoel waar in en waar dan verder ???
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Ben

Duidelijker kan niet toch?



Gr, Ben.

Snobby Crash

Inderdaad Ben, duidelijker kan het niet !

Hou er wel rekening mee dat het gedeelte van je baan
wat je door je booster gaat voeden volledig gescheiden is
van je normale voeding ! En dit langs de beide kanten van je rail.
Dus bij een ovaal moet je de baan indelen in twee gescheiden
delen he !

Geert

Marc Treintjes

Perfect Geert, zou het niet beter kunnen uitleggen.

Dat is de enige onduidelijkheid in de tekening, je moet de twee delen gescheiden houden.

Rangeerduivel

Er is geen enkele onduidelijkheid aan,kijk naar de 2 rode pijltjes onderaan,daar is het traject duidelijk onderbroken...

;)

SuSke

Klopt Rudy, maar het is niet echt "donkey-proof".

Als ik dit toepas, als onkundige en leek in de materie, op de plek aar ik mijn aansluitingen maak, heb ik in een ovaal wel een probleem.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Ben

Citaat van: SuSke op 15 november 2015, 12:12:04 PM

Als ik dit toepas, als onkundige en leek in de materie, op de plek aar ik mijn aansluitingen maak, heb ik in een ovaal wel een probleem.


Ik reken ook beginners enig verstand toe. Wie dit niet begrijpt kan zich beter toeleggen op de postduiven hobby.

Gr, Ben.

SuSke

Vandaar ook niet "Donkey-proof" Ben.

Waarbij nog maar eens aangehaald kan worden dat jezelf in de plek van iemand anders zetten om een handleiding te schrijven, heel moeilijk is. Je vertrekt immers altijd van je eigen (basis)kennis, die niet noodzakelijk deze is van iemand anders die zich tot het onderwerp ter zake aangetrokken voelt en daardoor ook daaromtrent bijstand zoekt in de groep met een hogere/ander basiskennis.
Is, dacht ik, het basisprincipe van kennis delen en "open minded" naar vragen kijken en zeker begrijpend en onbevooroordeeld lezen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Ben

Dat gegeven deel ik natuurlijk met je Frans. Ik plaats niet voor niets nogmaals het plaatje omdat ik merk dat de vraagsteller het nog niet door heeft terwijl dit door iemand anders ook al gedaan is door te verwijzen naar een handleiding incl. pagina. Dat zou mogen volstaan denk ik anders wordt het schrijven van een handleiding uitputtend.

Maar goed, de oplossing is helder en de vraagsteller kan aan de slag. Zo niet dan meldt hij zich wel weer en pakken we de hulpdraad weer op.

Gr, Ben.

argilla

Citaat van: Snobby Crash op 15 november 2015, 10:03:43 AM
Inderdaad Ben, duidelijker kan het niet !

Hou er wel rekening mee dat het gedeelte van je baan
wat je door je booster gaat voeden volledig gescheiden is
van je normale voeding ! En dit langs de beide kanten van je rail.
Dus bij een ovaal moet je de baan indelen in twee gescheiden
delen he !

Geert




klopt..het ging hier vooral over de  "IN"  en "OUT" voor versterker met booster maw de koppeling van beide .   Het was die belettering die in het kleine gedeelte niet leesbaar was ... Thx
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Brunel

Voor de volledigheid. Het zou er ook niets toe doen. Die twee busjes staan parallel geschakeld.