Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Koploper en de Belgische seinen

Gestart door reeves, 13 november 2015, 20:33:37 PM

reeves

Heren,

Heb in m'n baantje via koploper een paar Belgische seinen geplaatst om wat te testen z'n te proberen, de seinen kan ik perfect bedienen met testprogramma ( rood-groen-dubbelgeel)

Heb twee seinen in vrije baan, sein staat op dubbelgeel en volgend op rood,trein komt in blok, sein gaat van dubbel geel naar groen, en volgend sein gaat van rood naar groen , alles perfect maarrr->

Heb twee andere seinen gekoppeld aan m'n twee perronsporen, seinen staan ingesteld op onveilig , de trein komt eraan en kiest z'n rijweg , sein gaat van rood naar dubbelgeel!! Als ik op sein kom met muis komt de melding : dubbelgeel volgend sein rood, dat versta ik maar wat ik niet versta is dat er geen volgend sein is.

Iemand die raad weet?

Groet Tom

Klaas Zondervan

Als er geen volgend sein is, dan eindigt het spoor, en dat betekent vanzelf rood.

bellejt

als er geen vervolgrijweg is gesteld dan is er ook geen volgend sein.

reeves

Citaat van: Klaas Zondervan op 13 november 2015, 21:10:37 PM
Als er geen volgend sein is, dan eindigt het spoor, en dat betekent vanzelf rood.

Sein gaat op dubbelgeel

Citaat van: bellejt op 13 november 2015, 21:37:06 PM
als er geen vervolgrijweg is gesteld dan is er ook geen volgend sein.

??

Klaas Zondervan

Citaat van: reeves op 13 november 2015, 21:41:06 PM
Sein gaat op dubbelgeel
Ja, omdat het volgende sein er niet is, en dus schijnbaar op rood staat.

reeves

Ok

Maar de andere seinen op de sporen naar het station toe die gingen wel naar groen en daar stonden eerst ook geen andere seinen achter(nu staan de perronseinen erna)

reeves

Na de perronsporen gaat het naar schaduwstation ik kan daar moeilijk ook seinen gaan plaatsen word duur grapje  ;)

Groet Tom

reeves

Citaat van: Klaas Zondervan op 13 november 2015, 21:48:16 PM
Citaat van: reeves op 13 november 2015, 21:41:06 PM
Sein gaat op dubbelgeel
Ja, omdat het volgende sein er niet is, en dus schijnbaar op rood staat.

Hoe kan ik oplossen?

Klaas Zondervan

Je zegt dat je andere seinen hebt die wel op groen gingen zonder een opvolgend sein. Is er in de configuratie in Koploper iets verschillend?
Ik heb van Koploper geen verstand, dus op dat punt zal iemand anders te hulp moeten komen.

bellejt

Tom ,in koploper zijn seinen eigenlijk fiktieve dingen om het zicht te verfraaien.Maak gewoon een simpel sein aan in het stelsel dat groen/rood geeft.Geef er de afbeelding van een grondseintje aan en plaats dat overal waar een sein staat dat niet op de echte baan te zien is.Zo heb ik het gedaan en werkt uitstekend.Ik voeg een afbeelding toe en daar zie je ze overal staan,vooral in het schaduwstation.


reeves

Ok Johnny , ik ga dat eens proberen later ........
Momenteel in ziekenhuis m'n vrouw haar water is juist gebroken, baby op komst, joehoe!!!!!

Groet

Geert

#11
Citaat van: reeves op 14 november 2015, 14:42:39 PM
Ok Johnny , ik ga dat eens proberen later ........
Momenteel in ziekenhuis m'n vrouw haar water is juist gebroken, baby op komst, joehoe!!!!!

Groet

Tom, waar ben je negen maand geleden toch aan begonnen... ik wens je, en vooral je vrouw een snelle bevalling. Altijd leuk zulke berichtjes. :)

  Je kopzorgen om koploper zijn voor later.

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

loebaske

hahahaha, proficiat Tom, hopelijk ben je straks een fiere vader/paps...
maar hoe komt men bij de uitdrukking " water is gebroken" heb nog nooit water horen breken??
Geef dat veel lawaai  ;)


reeves

Bij mijn vrouw wel ja precies ne ballon die knalde ;D

Rangeerduivel

Alstublieft Eric,
Voor alle duidelijkheid,het is niet het water dat breekt(dat is maar een gezegde),maar de vliezen die er rond zitten en als het ware een zak vormen,
en dit is nu niet om u "ne zak op te geven" hé!! ;D ;D

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCMQFjAAahUKEwju4IixnJDJAhXCQBQKHfESAiU&url=http%3A%2F%2Fwww.babyopkomst.nl%2Farticle%2Falles-over-het-breken-van-de-vliezen%2F&usg=AFQjCNEeXtTG1r04nrOlKQVymIsYO8C6wQ

;)