Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

verloren voorwerp

Gestart door Huugooke, 13 november 2015, 19:16:26 PM

factageklerk

Citaat van: OlivierV op 15 november 2015, 16:03:50 PM
Geld vragen voor de toiletten is een slecht idee ..., de toiletten zijn vaak niet altijd even proper (alhoewel het redelijk goed meevalt) en het kraantje met water om je handen achteraf even te spoelen werkt vaak niet.


Moet men dan een wc dame plaatsen bij het toilet op de trein ??? Als iedereen op een deftige manier gebruik maakt van een trein en de toiletten ervan, dan zou de staat ervan vééél beter zijn.
 

OlivierV

Ik draag zorg voor die wc's, 'k gebruik ze waarvoor ze dienen. Maar om nu geld te vragen om naar het toilet te mogen op de trein, dat gaat er gewoon over, op den duur kan je voor elke keer dat je een scheet in een fles laat iemand €5 laten betalen...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Havoc

Citaat van: OlivierV op 15 november 2015, 18:41:41 PM
Ik draag zorg voor die wc's, 'k gebruik ze waarvoor ze dienen. Maar om nu geld te vragen om naar het toilet te mogen op de trein, dat gaat er gewoon over, op den duur kan je voor elke keer dat je een scheet in een fles laat iemand €5 laten betalen...

Ah, maar in Nederland zijn er treinen waar je een plas in een zak kan doen. Moet doen eigenlijk, want er zijn geen wc's.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Huugooke

Citaat van: Havoc op 15 november 2015, 19:43:55 PM
Citaat van: OlivierV op 15 november 2015, 18:41:41 PM
Ik draag zorg voor die wc's, 'k gebruik ze waarvoor ze dienen. Maar om nu geld te vragen om naar het toilet te mogen op de trein, dat gaat er gewoon over, op den duur kan je voor elke keer dat je een scheet in een fles laat iemand €5 laten betalen...

Ah, maar in Nederland zijn er treinen waar je een plas in een zak kan doen. Moet doen eigenlijk, want er zijn geen wc's.
Maar die Nederlanders p*ssen waarschijnlijk toch door het raam  ;D
Iets lastiger voor de waaaiven.

Havoc

Met een plasteut hé Hugo. Je moet met je tijd meegaan...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Huugooke

En een extra jobke voor de teinwachter, die de volle teutjes mag verwijderen. Hopelijk krijgt die daar een speciale opleiding/vergoeding voor  ;D

janieburton

Citaat van: Huugooke op 15 november 2015, 09:39:41 AM
Ik heb hem dan maar zelf aan de chauffeur gegeven, die er blijkbaar niet content mee was!

Ik zou ook graag mijn verloren voorwerp terug krijgen; maar ik kan die chauffeur ergens begrijpen als hij misschien een hele reutemeteut aan papieren moet invullen voor een gevonden voorwerp op zijn bus en zich nadien nog eens moet komen verdedigen bij zijn directie omdat zijn directie een klacht heeft gekregen van de persoon van de gevonden gsm dat zijn gsm kapot is, bewijs maar eens het tegendeel.
 

Jurgen

Citaat van: janieburton op 15 november 2015, 22:40:57 PM
... en zich nadien nog eens moet komen verdedigen bij zijn directie omdat zijn directie een klacht heeft gekregen van de persoon van de gevonden gsm dat zijn gsm kapot is, bewijs maar eens het tegendeel.

Dat is makkelijk. De Lijn is niet verantwoordelijk voor de staat waarin iets wordt teruggevonden hé, je moet maar zorgen dat je het niet kwijt raakt!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janieburton

Citaat van: Jurgen op 16 november 2015, 18:51:33 PM
Citaat van: janieburton op 15 november 2015, 22:40:57 PM
... en zich nadien nog eens moet komen verdedigen bij zijn directie omdat zijn directie een klacht heeft gekregen van de persoon van de gevonden gsm dat zijn gsm kapot is, bewijs maar eens het tegendeel.

Dat is makkelijk. De Lijn is niet verantwoordelijk voor de staat waarin iets wordt teruggevonden hé, je moet maar zorgen dat je het niet kwijt raakt!

Je slaagt de nagel op de kop maar ik ken een geval waarin een persoon een portefeuille vond met geld(toen nog Belgische franken) en identiteitsbewijs erin en gaat dit afgeven bij de verantwoordelijken en achteraf kan hij het gaan uitleggen om dat de persoon waarvan die gevonden portefeuille is heeft gezegd dat er 5000Bfr ontbrak.
 

Jurgen

Lijkt me logisch. Na je verklaring bij de politie zijn zij tevreden.

Of je dan een eerlijke verklaring aflegt of niet, dat is aan jou. Het eventuele schuldgevoel achteraf moet je er maar bijnemen. (Waarmee ik niet wil zeggen dat die persoon waarover jij het hebt dat geld zelf genomen heeft!)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janieburton

Citaat van: Jurgen op 16 november 2015, 22:13:44 PM
Lijkt me logisch. Na je verklaring bij de politie zijn zij tevreden.

Of je dan een eerlijke verklaring aflegt of niet, dat is aan jou. Het eventuele schuldgevoel achteraf moet je er maar bijnemen. (Waarmee ik niet wil zeggen dat die persoon waarover jij het hebt dat geld zelf genomen heeft!)

Was niet de politie, was de verantwoordelijke van het bedrijf(winkel) waar die persoon werkt en de verantwoordelijke en de vinder hadden samen nagekeken wat het bedrag van het geld was en toch claimde die eigenaar van die verloren portefeuille dat er geld ontbrak.


 

OlivierV

Citaat van: Huugooke op 15 november 2015, 19:57:04 PM
Citaat van: Havoc op 15 november 2015, 19:43:55 PM
Citaat van: OlivierV op 15 november 2015, 18:41:41 PM
Ik draag zorg voor die wc's, 'k gebruik ze waarvoor ze dienen. Maar om nu geld te vragen om naar het toilet te mogen op de trein, dat gaat er gewoon over, op den duur kan je voor elke keer dat je een scheet in een fles laat iemand €5 laten betalen...

Ah, maar in Nederland zijn er treinen waar je een plas in een zak kan doen. Moet doen eigenlijk, want er zijn geen wc's.
Maar die Nederlanders p*ssen waarschijnlijk toch door het raam  ;D
Iets lastiger voor de waaaiven.

Ge plast daar recht door een gat in de bodem van het rijtuig. Vorig jaar ondervonden op een van die gele dubbeldek motorstellen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Huugooke

Citaat van: OlivierV op 16 november 2015, 23:56:11 PM

Ge plast daar recht door een gat in de bodem van het rijtuig. Vorig jaar ondervonden op een van die gele dubbeldek motorstellen.
Dat was hier lang geleden ook zo! Misschien vandaar het opschrift "niet gebruiken tijdens stilstand"

Huugooke

Enfin, van verloren voorwerpen naar madam pipi, het is een hele weg! ;D
Ik stel dat je best op je spullen let op bus, tram en trein, maar geld vragen als bestraffing vind ik nog steeds onrechtvaardig, en een voorbeeld van hoe de dienstverlening steeds verder aftakelt.
Wat die gevonden GSM betreft, de lezer ontgaat de essentie van het verhaal: dat twee mensen niet de moeite nemen om zelf een beetje diensverlening tegeven.
Egoïstische maatschappij!

janieburton

Citaat van: Huugooke op 17 november 2015, 12:26:34 PM
Enfin, van verloren voorwerpen naar madam pipi, het is een hele weg! ;D
Ik stel dat je best op je spullen let op bus, tram en trein, maar geld vragen als bestraffing vind ik nog steeds onrechtvaardig, en een voorbeeld van hoe de dienstverlening steeds verder aftakelt.
Wat die gevonden GSM betreft, de lezer ontgaat de essentie van het verhaal: dat twee mensen niet de moeite nemen om zelf een beetje diensverlening tegeven.
Egoïstische maatschappij!

De essentie is mij zeker niet ontgaan, maar ik kan sommige mensen begrijpen als men achteraf meer last mee krijgt dan dat het je lief is.

En zoals je zegt "Ik stel dat je best op je spullen let op bus, tram en trein"

En "maar geld vragen als bestraffing vind ik nog steeds onrechtvaardig" is zeer zeker onrechtvaardig en dat de dienstverlening aftakelt is ook een feit want die dienst verlening kost geld aan diegene die de dienstverlening doet want dat soort dienstverlening brengt geen geld in het laatje omdat je er iemand bij wijze van spreken "full time" moet inzetten om alles in goede banen te leiden