Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

verloren voorwerp

Gestart door Huugooke, 13 november 2015, 19:16:26 PM

Havoc

Ben meer vergeten toen ik jonger was dan nu. Misschien dat het weer slechter gaat worden, dat kan. Maar vroeger ben ik op de tram toch wel een en ander vergeten. Nooit iets van terug gezien.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel

Citaat van: janieburton op 14 november 2015, 23:41:38 PM
aan alle mensen die zeggen dat gebeurt bij mij niet zeg ik geloof me ooit zal het gebeuren dat je iets vergeet.

Waar ging het hier nu ook weer over....?  ;D

;)

Huugooke

Citaat van: factageklerk op 14 november 2015, 23:34:18 PM
Citaat van: Huugooke op 13 november 2015, 20:08:07 PM
Ja, en ook toiletten (op de trein) die met 2 euro munten werken, ge moet er maar aan denken voor ge doorgaat en thuis gaan k*kken!
Man, man, man! Wat ooit een dienstverlening was, is tegenwoordig extra te betalen!
Waar gaan we toch naartoe, en wie dit nu "normaal" vindt wens ik ook zo'n ervaring toe!
Wat een bende egoïsten zijn de mensen toch geworden.

Heeft u al eens gezien hoe diezelfde "egoistische mensen" een trein achterlaten?
Inderdaad, dat zet mijn argument nog kracht bij!
Ik zat onlangs op de bus; achteraan zaten twee dames; tussen hen in lag een GSM. Ik maak ze er op attent dat er misschien een GSM uit hun zak gevallen is, waarop ze antwoordden "nee, die lag hier al"!
Ik heb hem dan maar zelf aan de chauffeur gegeven, die er blijkbaar niet content mee was!

Metpetergaathetbeter

mijn zoon kennende vergeet die veel meer dan zijn oudere vader, zodoende gaat jouw stelling niet op zijnde algemeen !

Huugooke

En wat dat vuil achterlaten betreft: dat is van alle tijden.
Maar ja vroeger werden trams en bussen bv al eens gekuist. Hebt u onlangs al eens met een Antwerpse Lijn-bus gereden? De toestand waarin die verkeren roept niet bepaald respect op! En dan zegt men dat de reizigers dat zelf doen. Ik heb nog nooit een reiziger een afgebroken brommer op de zetels zien leggen! Nochtans lijkt het soms zo.

Huugooke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 15 november 2015, 09:44:03 AM
mijn zoon kennende vergeet die veel meer dan zijn oudere vader, zodoende gaat jouw stelling niet op zijnde algemeen !
Verstand komt met de jaren hé Peter ;D

factageklerk

Citaat van: Huugooke op 15 november 2015, 09:47:22 AM
En wat dat vuil achterlaten betreft: dat is van alle tijden.
Maar ja vroeger werden trams en bussen bv al eens gekuist. Hebt u onlangs al eens met een Antwerpse Lijn-bus gereden? De toestand waarin die verkeren roept niet bepaald respect op! En dan zegt men dat de reizigers dat zelf doen. Ik heb nog nooit een reiziger een afgebroken brommer op de zetels zien leggen! Nochtans lijkt het soms zo.

>:( Ik ga hier niet meer op reageren,  uw redenering raakt kant noch wal. Tijdverspilling
 

yannickvw

Ik vind dat niet meer dan normaal dat ze een kleine kost aanrekenen om iets terug te krijgen, in andere bedrijven is het toch ook gangbaar om bij de minste futiliteit administratiekosten aan te rekenen? Je kan natuurlijk wel discussieren waarom hij dit niet mocht betalen met geld uit de portefeuille, maar het zal wel een reden hebben.

En geld vragen voor de toiletten? Goed idee. Het zal een aanzienlijk deel gespuis/krapuul/zwartrijders/vandalen er al weg houden.

En (een groot deel) reizigers zijn echte vuilaarden. Te lui om iets in de vuilbak te gooien. Als je ziet hoe een trein net uit de bundel komt en er 1 rit later reeds uit ziet: het is dwijlen met de kraan open  :(

factageklerk

Citaat van: yannickvw op 15 november 2015, 11:00:13 AM
En geld vragen voor de toiletten? Goed idee. Het zal een aanzienlijk deel gespuis/krapuul/zwartrijders/vandalen er al weg houden.

En (een groot deel) reizigers zijn echte vuilaarden. Te lui om iets in de vuilbak te gooien. Als je ziet hoe een trein net uit de bundel komt en er 1 rit later reeds uit ziet: het is dwijlen met de kraan open  :(

+ 1
 

Jurgen

Citaat van: Huugooke op 15 november 2015, 09:39:41 AM
Ik heb hem dan maar zelf aan de chauffeur gegeven, die er blijkbaar niet content mee was!

Waar slaat dat op?
Toevallig op een Antwerpse bus zeker? Van een pachter die in opdracht van De Lijn rijdt? Dan verwondert het me niks.


@ Yannick: Groot gelijk. Voor een proper toilet wil ik gerust betalen!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rangeerduivel

#25
Citaat van: yannickvw op 15 november 2015, 11:00:13 AM
het is dwijijlen met de kraan open  :(

Je kan het nooit proper kreigen als je met een dwijl dwijlt!  ;D ;D

;)

OlivierV

Geld vragen voor de toiletten is een slecht idee ..., de toiletten zijn vaak niet altijd even proper (alhoewel het redelijk goed meevalt) en het kraantje met water om je handen achteraf even te spoelen werkt vaak niet.

Hetgeen veel zwartrijders reeds tegenhoudt is het feit van de toeslag van €7 wanneer je je ticket op de trein moet kopen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 15 november 2015, 16:03:50 PM
Geld vragen voor de toiletten is een slecht idee ..., de toiletten zijn vaak niet altijd even proper (alhoewel het redelijk goed meevalt) en het kraantje met water om je handen achteraf even te spoelen werkt vaak niet.

hangt er natuurlijk vanaf hoeveel Duvels er werden genuttigd door de persoon die net voor U naar het toilet ging ! :-\  ;D
   nu echt traag ingetikt :)

Huugooke

Citaat van: factageklerk op 15 november 2015, 10:37:27 AM
Citaat van: Huugooke op 15 november 2015, 09:47:22 AM
En wat dat vuil achterlaten betreft: dat is van alle tijden.
Maar ja vroeger werden trams en bussen bv al eens gekuist. Hebt u onlangs al eens met een Antwerpse Lijn-bus gereden? De toestand waarin die verkeren roept niet bepaald respect op! En dan zegt men dat de reizigers dat zelf doen. Ik heb nog nooit een reiziger een afgebroken brommer op de zetels zien leggen! Nochtans lijkt het soms zo.

>:( Ik ga hier niet meer op reageren,  uw redenering raakt kant noch wal. Tijdverspilling
Misschien als ik het punt duidelijker maak: "men" zal minder geneigd zijn op een propere, nette plaats te vervuilen, volgens het principe: "het ligt hier al vol, dus mijn afval kan er ook bij."
Zo'n dingen kunnen vermeden worden als afval direct wordt opgeruimd.
Wat die vieze zetels betreft: ik heb me een tijdje bezig gehouden met de vuilste te fotograferen en naar de lijn te sturen. Daar werd me naar het nummer van de betreffende bus gevraagd. Het nummer van de bus, niet de lijn.


Huugooke

Citaat van: Jurgen op 15 november 2015, 14:16:59 PM
Citaat van: Huugooke op 15 november 2015, 09:39:41 AM
Ik heb hem dan maar zelf aan de chauffeur gegeven, die er blijkbaar niet content mee was!

Waar slaat dat op?
Toevallig op een Antwerpse bus zeker? Van een pachter die in opdracht van De Lijn rijdt? Dan verwondert het me niks.


@ Yannick: Groot gelijk. Voor een proper toilet wil ik gerust betalen!
Die mens was slecht gezind zeker? Dat kan ik niet weten.
En denkt ge nu echt dat de toiletten proper gaan zijn als je betaalt? Dan zullen ze er een "madam pipi" moeten bij zetten! ;D