Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

verloren voorwerp

Gestart door Huugooke, 13 november 2015, 19:16:26 PM

Huugooke

Hoor juist een verhaal van een familielid die zijn portefeuille verloren had op de trein. Gaan afhalen bij verloren voorwerpen: 5 euro administratiekosten!
Wel pech dat zijn geld in die portefeuille zat. Hij mocht dat er ook niet uithalen.
Straffe kost!

Metpetergaathetbeter


Jurgen

Ja, blijkbaar doen ze dit om ervoor te zorgen dat de mensen beter op hun spullen gaan letten voor ze uitstappen.

Ik kan de NMBS ook wel begrijpen hierin. Het kost jaarlijks god weet hoeveel om die spullen veilig op te slaan. Het personeel moet ook de moeite doen om die dingen uit de treinen te halen en naar de opslagplaats te brengen.

Dat het dan 5 euro kost om je kostbare bezit terug te krijgen vind ik ergens wel normaal. Zouden ze bij De Lijn ook moeten doen. Je houdt het niet voor mogelijk hoeveel mensen hiervoor inbellen op de infolijn...
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

maar dat je niet met je eigen geld betalen kan dat kan toch niet, trouwens zien ze dat toch aan je papieren , slechte wil noem ik dat,regeltjes toepassen om ze toepassen

Huugooke

#4
Ja, en ook toiletten (op de trein) die met 2 euro munten werken, ge moet er maar aan denken voor ge doorgaat en thuis gaan k*kken!
Man, man, man! Wat ooit een dienstverlening was, is tegenwoordig extra te betalen!
Waar gaan we toch naartoe, en wie dit nu "normaal" vindt wens ik ook zo'n ervaring toe!
Wat een bende egoïsten zijn de mensen toch geworden.

Huugooke

Dat van die toiletten is maar een idee hoop ik? Dat is toch al niet zo?  ;D

Jurgen

Dus jij vindt het vanzelfsprekend dat de NMBS op uw spullen moet passen?

Ik denk dat je het zo moet bekijken: De NMBS heeft dat jarenlang gratis voor je gedaan. Nu worden de kosten te hoog en vraagt men 5 euro om een verloren voorwerp terug te krijgen.
Ze kunnen het ook anders doen hé. Ze gooien alles weg, ze verkopen het of ze verhogen de prijs van de tickets en abonnementen om de opslag te blijven bekostigen. Aan jou de keuze.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Huugooke

Jaja, dat is hét excuus, de kosten worden te hoog! Ben jij nog nooit iets vergeten/verloren? En als er iemand dat naar de politie brengt, moet jij dan ook 5 euro betalen?
Die persoon aan het verloren-voorwerpen loket moet ook betaald worden, dat begrijp ik. Komen ze toe met de ontvangst? Voor mij blijft het pesterij. Iets vergeten doe je niet met opzet.

Ben

Nette prijs hoor die €5. En het zal niet kostendekkend zijn maar ieder geval wat. Dagelijks "vergeten" mensen honderden dingen in de trein.

In het land waar ik woon gaat het richting 100.000 artikelen per jaar : http://www.ovpro.nl/trein/2015/08/18/steeds-meer-voorwerpen-blijven-achter-in-de-trein/

Gr, Ben.

Jurgen

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iets verloren ben, nee.
Vooraleer ik afstap van de trein kijk ik eerst rond of ik alles mee heb, of mijn portefeuille nog in mijn broekzak zit en of ik mijn gsm nog bij heb. Dit lijkt me een logische reactie als je ergens vertrekt, ik ben zelfs zo grootgebracht.

Geloof me, het feit dat je 5 euro moet betalen om je bezit terug te krijgen doet je de volgende keer ook wel twee keer nadenken voor je van de trein stapt.

Dat die persoon geen 5 euro uit zijn eigen portefeuille mocht nemen is inderdaad bizar, maar ik ken de omstandigheden niet, dus ik ga geen uitspraak doen of het normaal is of niet.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

Citaat van: Huugooke op 13 november 2015, 20:15:14 PM
Dat van die toiletten is maar een idee hoop ik? Dat is toch al niet zo?  ;D
Nee dat is nog niet zo en dat kunnen ze maar beter zo laten. Dus breng ze daar maar niet op ideeën.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Havoc

Citaat van: OlivierV op 14 november 2015, 12:11:29 PM
Citaat van: Huugooke op 13 november 2015, 20:15:14 PM
Dat van die toiletten is maar een idee hoop ik? Dat is toch al niet zo?  ;D
Nee dat is nog niet zo en dat kunnen ze maar beter zo laten. Dus breng ze daar maar niet op ideeën.

Bij welke vliegmaatschappij is dat wel al zo? Virgin dacht ik. Dus zo veraf zal het wel niet zijn, zou me verwonderd hebben als ze er nog niet aan gedacht hebben.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

OlivierV

De prijs van een normaal ticket is nu al belachelijk hoog, dan nog eens betalen op op de trein naar het toilet te mogen lijkt me echt onnozel, maar ja.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

factageklerk

Citaat van: Huugooke op 13 november 2015, 20:08:07 PM
Ja, en ook toiletten (op de trein) die met 2 euro munten werken, ge moet er maar aan denken voor ge doorgaat en thuis gaan k*kken!
Man, man, man! Wat ooit een dienstverlening was, is tegenwoordig extra te betalen!
Waar gaan we toch naartoe, en wie dit nu "normaal" vindt wens ik ook zo'n ervaring toe!
Wat een bende egoïsten zijn de mensen toch geworden.

Heeft u al eens gezien hoe diezelfde "egoistische mensen" een trein achterlaten?
 

janieburton

Dat jonge mensen nooit iets vergeten is misschien logisch.

Maar ik denk toch dat het mogelijk is dat iemand iets vergeet omdat hij verstrooid was.

Aan alle mensen die zeggen dat gebeurt bij mij niet zeg ik geloof me ooit zal het gebeuren dat je iets vergeet.

Zeg nooit nooit!