Zelfbouw Spoor 1 locomotieven

Gestart door sn00zerman, 12 november 2015, 09:45:26 AM

sdz1976

Echt boeiend om dit draadje te volgen 8) 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

sn00zerman

Samuel,

Ik zie daar op jullie site van de ovmv.be fotos van een spoor 1 V36 loc.
Is die zelfbouw of aankoop ? Heb je eventueel wat meer info over die loc ?
Zo'n locje staat namelijk ook nog op onze verlanglijst voor onze tuinbaan. (uiteraard wordt die zelfbouw)
We hebben namelijk ook nog een collectie Duits materiaal voor onze tuinbaan. (we kunnen dus zowel Amerikaanse als Duitse rijdagen organiseren)

groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


sdz1976

Hallo Kris,

Het is een v36 van Marklin, die ik in een paar kleurstellingen bezit.

In dit draadje van mij, vind je enige foto,s van mijn verweerde groene:
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,16599.105.html

Mocht je nog meer foto,s en of info willen, hoor ik het wel.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

sn00zerman

Vandaag waren de laatste stukken voor het chassis geprint, dus meteen in mekaar gekleefd bij thuiskomst van m'n werk.
Even laten drogen, en nadien even een dry-fit van het bovendeel op het chassis. Past allemaal goed :-)
We konden dus niet aan de verleiding weerstaan om wat foto's te nemen.
De spleten die je tussen het bovendeel en chassis ziet, komt doordat de onderdelen niet vast zitten op mekaar, nadat alles in mekaar gelijmd is, zie je daar uiteraard niks meer van :-)




Begint al stilaan op iets te lijken, maar er is nog veel werk :-)
Momenteel wat aan't vloeken op de bogie, wil maar niet vlotten. (die bogies worden elk zo'n 25 cm lang met elk 4 assen, ik wil motor-aandrijving op elke as)
Zal uiteindelijk wel goed komen, ik moet er gewoon rustig de tijd voor nemen ...

Daarna nog vele kleine zaken: ventilators, roosters, ladertjes, leuningen rondom enz ... enz ...
Daarna electronica, lichtjes zandstralen, primer, schilderen in definitieve kleuren, belettering enz ...


groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


sdz1976


Wat een beest zeg!! 8)

Ziet er meer dan fraai geprint uit, kijk al uit naar het vervolgverhaal en foto,s

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Dirkh

Dat moet machtig zijn zo een loc door de tuin zien denderen. Imposant volgens mij.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Eens afgewerkt zal dit weer een super model zijn.
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

Super mooi en nu hebben we eens een beeld van Kris....vaak zie je mensen ergens en je weet niet wie het is...tenzij gekend als slecht geld!!!

eddy

Dat noem ik nu eens zelfkennis Loebaske  ;)


Chique dingens Kris.

groeten eddy

sn00zerman

Hopelijk zijn jullie niet teveel geschrokken van de kop die bij mij hoort :-)

Eddy,

Verf is toegekomen vandaag, de SW1500 gaat normaal mee naar de club volgende maand.
(hoop die tegen dan toch al minstens in de primer te hebben staan)
Die DDA40X, daar zullen jullie nog een paar maandjes moeten op wachten op de club ...

Heb me voorgenomen om van 2016 een héél actief jaar te maken, heb 2 jaar achterstand goed te maken.
Die 5" Köf moet nu eindelijk maar eens gaan rijden, er moet nog een grote stirling afgebouwd worden,
en een stoomtractor waar ik al jaren naar uitkijk ...
(en uiteraard die 2 diesels, en waarschijnlijk nog een V200 in 3 1/2" of 5")

greetz,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


gm567c

Absoluut bijzonder fraai project :D :D

Ik ben me al een tijdje aan het verdiepen in 3D modelling, ben al aan het zoeken naar
goede progtamma 's  om  te kunnen tekenen 8)

Die loks zien er super uit :)

Mvg,

Tis

sn00zerman

Hoi Tis,

Qua programma's zou ik ineens voor iets "goeds/groots" gaan. Al die programma's werken wel wat op hetzelfde principe,
maar het verschil zit hem meestal in gebruiksvriendelijkheid en opties die de moeilijke dingen voor jou doen.
Zelf gebruik Solidworks, maar je zou evengoed naar Inventor kunnen kijken. Dat zijn volgens mij "de" 2 grote programmas.
Lightwave, 3DS max, maya enzo, zijn minder geschikt, die werken niet op nurbs-basis. (converteren tussen niet-nurbs en wel-nurbs programma's lopen trouwens héél moeilijk, terwijl ik inventor files in Solidworks kan openen en omgekeerd)

succes,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...