Dylan, Dani,
Die PLA van Velleman, daar heb ik juist minder positieve ervaring mee. Geef maar maar dat lekker goedkoop spul van de Apollo serie van 123-3D :-)
Stringing is éénvoudig op te lossen (maar niet helemaal op zo'n systeem als de K8400)
Temperatuur 5 à 10 graden lager, en je retract-value 1 à 2 millimeter hoger (zo rond de 5 à 7 mm is normaal voor zo eentje waar de filament door een tube gaat). (je retract snelheid mag rond de 40mm/sec)
Een kennis van mij heeft ook een K8400, ik zou persoonlijk niet zo'n K8400 kopen, die stringing krijg je op die dingen niet helemaal weg, doordat je filament door zo'n tube geduwd wordt, en het eigenlijke duwen en trekken, te ver van je nozzle gebeurt.
Er is trouwens niks van mijn K8200 mods die kunnen toegepast worden op een 8400, dat zijn 2 compleet andere print-technieken.
Aan de K8400 is trouwens niet zoveel te modden dat de kwaliteit beïnvloed. Het lijkt wel of Velleman met elke 3D printer, net naast de bal slaat. (gelukkig zijn er voor de K8200 wel oplossingen)
Ik heb ook ervaring met die K8400 (die heeft hier een paar weken gestaan voor tuning en heb er in totaal 6 KG PLA doorgejaagd op die machine) ... Voor die prijs kan je beter krijgen.
Wil je echt een 2de printer voor een prijsje ? Kijk dan eens op Ebay naar een Prusa i3 met 8 mm acrylaat frame. Ik heb de mijne (single extruder) gekocht voor 265 euro (nuja, was extreem goedkoop), en ben uiterst tevreden van de resultaten.
Voor rond de 350 euro ofzo, heb je er eentje met dual nozzle. Prijzen waar ik over spreek zijn incl. verzending uit een warehouse in Duitsland, geen schrik voor invoerrechten en taksen enzo dus ...
(komt wel als bouwpakket, maar mag geen probleem zijn, de K8200 & K8400 zijn dat ook)
groeten,
Kris