Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

CF3F

Gestart door Jurgen, 07 november 2015, 12:24:21 PM

rgp

Allen,

Er zijn 3 zaken:
de vete tussen

  • de eigenaar en de gemeente;
    de 4510
    de verwijzing na
ar Kolenspoor

Wat Kolenspoor betreft: iedere museumlijn heeft een conventie met rechten en plichten en tegen een bepaalde kostprijs.  Bij Kolenspoor was de prijs een fractie van het normale; op voorwaarde dat ze zelf dwarsliggers zouden vervangen.  Dit hebben ze nooit gedaan (door een gebrek aan vrijwilligers) en bijgevolg werd hun lijn buitendienst gesteld.
Die vrijwilligers zouden naar de ZLSM getrokken zijn (betere voorwaarden). Dit heeft in een krant gestaan zo'n 5-tal jaar geleden.

Roland

Jurgen

Jammer.

Ik ben grote fan van het RaVeL-netwerk omwille van de fietspaden op spoorlijnen. Maar als er een alternatief is, dan mag het van dat alternatief zijn.
Er zijn genoeg mogelijkheden om deze naast de spoorlijn te kunnen ontwikkelen, maar ja...

We zien wel wat de toekomst brengt.
Maar wat ik in het verleden gelezen heb in verband met het rollend materiaal was dat men zowiezo al een aantal rijtuigen zou verkopen omdat restauratie te veel zou kosten ofzo. Dus misschien zijn dit gewoon de rijtuigen die dus verkocht werden?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.