Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Spoor 0 - 3 rail - Gils -digitaal

Gestart door efl045, 06 november 2015, 10:20:50 AM

efl045

En als ik mij niet vergis ben ik hier moederziel alleen met dit 'systeem'...
Toch wel leuk, een categorie op zich zijn in een poll  ;)

efl045

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 06 november 2015, 18:32:03 PM
dat had ik ook al begrepen, even plagen !  ;D ;)
Daar kan ik wel tegen, zo lang je maar niet vraagt om de Gils locomotieven te voorzien van sounddecoders, ze maken al mechanisch geluid genoeg zonder  ;)

bollen neus

Persoonlijk vind ik dit pure nostalgie, vroeger waren de mensen er meer dan content mee, nu echter zagen ze zelfs over een kleurke dat misschien niet juist is op een model dat niet veel mag kosten. Maar tja der zijn er nu eenmaal bij die denken dat ze alles beter weten. En eenvoud in die tijd sierde soms meer geapprecieerd dan nu klinknagel getelde modellen die op voorhand al de kop ingedrukt worden.
"het" heeft iets en ik kan jou zeer goed volgen ook over de denkwijze bij info of eventuele tips geven.
Peis dat er bij het zien van deze verzameling een paar groen van jaloezie zitten te kwijlen aan hun toetsenbord.
En Franky alleen is maar alleen is "de" grootste hit van Ronny King als het ware.
Den Eric.

efl045

Weer een fan  :)
Leuk dat jij mijn voorkeur voor eenvoud even hard apprecieert als dat ik je voorkeur voor detail bewonder.
Ja 'het heeft wel wat', vooral dat je het niet zomaar koopt maar er heel wat werk aan hebt om het te krijgen zoals je het wilt, ik vertrek van hopeloze gevallen die ik een nieuw leven geeft en jij vertrekt van nieuwe modellen die je perfectioneert en veroudert.
't Is 't zelfde plezier dat je in de verste verte niet kunt benaderen door kant en klare modellekes met alle toeters en bellen op te kopen en waar niks meer aan te doen is ...
En ik kan het weten, 'k heb hier een collectie van honderden locomotieven allerhande, van spoor Z tot spoor I, allemaal ooit nieuw gekocht en weinig of niet gebruikt, maar mijn 10 gedigitaliseerde Gils locomotieven liggen mij echt het nauwst aan het hart!


eddy

Hoi Frank,
Stefanic hier op het forum heeft ook een grote collectie van Gils treinen.Heeft er zelfs een boek over geschreven.
Zijn baan staat bij de Mobov.

groeten eddy

efl045

Dag Eddy,

Bijna alles wat ik heb komt van Stefan, hij heeft mij destijds 'aangestoken' op de modelspoor expo in Mechelen in 2008 met zijn prachtige demobaan, en mij dan jaren laten wachten vooraleer hij iets verkocht, maar 't was mij het wachten meer dan waard!