Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Hallo uit München

Gestart door Andress24, 04 november 2015, 15:21:54 PM

efl045

Ik wil de pret hier nu niet bederven maar alhoewel de Piko SmartController ongetwijfeld gebaseerd is op de ESU Mobile Control II (http://www.esu.eu/produkte/digitale-steuerung/mobile-control-ii/) zal de Piko enkel werken met de Piko Smartbox en blijkbaar niet met de ESU Ecos (zou misschien een interessante update kunnen zijn)...



Zal dat dan geen impact hebben op de besturingssoftware die je kunt gebruiken? De Ecos werkt bijvoorbeeld met het gratis Koploper, maar met wat werkt de Piko Smartbox?
Sorry als ik hier voor niks onrust zaai en dit geen probleem is, ik heb het zelf nog niet grondig bekeken, maar ik dacht dat dit misschien wel een aandachtspunt was.

BC911

Onrust stoken lijkt me dit niet. Is toch geen probleem dat je bedenkingen maakt en beginners zoals ik bewust maakt van beperkingen / verschillen tussen bepaalde systemen. In ben alvast benieuwd naar de antwoorden.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Andress24

Iedereen, bedankt voor de verwelkoming en de tips!

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het niet zo heb voor startersets. Natuurlijk is de prijs wel interessant en zijn zulke sets zeker een aanrader voor mensen die nog helemaal niets hebben en direct uit het karton willen beginnen rijden, maar vaak is het rollend materiaal niet werkelijk wat ik wil en leg je je wat de besturing betreft toch ook vaak vast. Dan geef ik liever een paar centjes meer uit - misschien wat gespreid over een periode - en kies ik zelf wat ik wil/nodig heb. Ik schrik er zeker en vast niet voor terug direct naar een Uhlenbrock, Lenz of ESU te grijpen, belangrijk voor mij is dat ik er binnen een paar jaar tijd ook nog wat aan heb en dat ik nu al geen mogelijkheden uitsluit.
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper