Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Kraan Artitec

Gestart door 755philippe, 03 november 2015, 18:04:46 PM

755philippe

Het zou kunnen dat ze wat aan de grote kant zijn alhoewel de stenen die er oorspronkelijk lagen waren een stuk groter.
Het was ook een stuk overschot die ik nog liggen had. Even een foto ter vergelijking tussen de 2 soorten stenen die ik naast elkaar geplaatst heb.

     

Mvg

755philippe

     

Metpetergaathetbeter

verder bestaan zijn er (naast snelbouw) erg uiteenlopende afmetingen van bouwstenen te verkrijgen zowel in oude als moderne stenen! ;)

755philippe

Oef mag dat een troost wezen want anders moest ik alles herbeginnen.
Mvg

755philippe

755philippe

#48
Nog wat verdergewerkt en aan de bovenverdieping begonnen. Ook beslist om wat engelse stijl aan toe te voegen. Is nog maar een gedeeltelijke opstelling want bovenverdieping en gelijkvloers zijn nu nog afzonderlijke delen. Ook wat boogjes aangebracht om de engelse stijl te accentueren.
     
     

     

Nu heb ik nog een proef gedaan waarbij bij de bepleisterde muur de onderliggende bakstenen terug zichtbaar worden.
Hoe heb ik dit gedaan. Slater's-overschot uitgesneden en overgetekend en uitgesneden op een vel plasticard en gelijmd in dat vel en openingen met putty opgevuld. Weet niet of dit de beste methode is. Iemand een betere oplossing ?

     

Mvg

755philippe


     


Steam.N

Citaat van: 755philippe op 26 februari 2017, 18:23:05 PM
... Nu heb ik nog een proef gedaan waarbij bij de bepleisterde muur de onderliggende bakstenen terug zichtbaar worden.
Hoe heb ik dit gedaan.  ...  Iemand een betere oplossing ? ...

Even afwachten wat het geeft eens het geschilderd is.
Zélf heb ik enkele andere methodes geprobeerd, niet altijd met goed gevolgd
- Slatersplaat overstrijken met polyfila, en daarna goed gelijk strijken en schuren, daarna hier en daar de bakstenen terug naar boven gehaald: zeer werkintensief, niet altijd succesvol
- Slatersplaat rijkelijk met Tamiya lijm bestrijken, en baksteenlaag daarna op vlakke styreen drukken gedurende enkele seconden, en daarna Slaters terug verwijderen.  Viel meestal goed mee.
Let wel: ik doe dit in N.  In HO kan het effect totaal anders zijn ...

Ik duim voor een goed resultaat !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Goe bezig! Die bovenerker wordt erg leuk.

Ik heb ooit met m'n draaischijf voor het depot van Brussel-Noord (terzielen gegaand project) een snipper baksteen styreen in een uitgesneden gat van de bezette muur gekleefd. Met putty de randen wat bijwerken en het schilderwerk doet de rest. Mogelijk niet meteen de meest elegante methode, en ook niet perfect, maar het is de enige ervaring op dit vlak dat ik kan delen (overbelichtte foto van een schaal N project).  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

755philippe

Even mijn methode toegepast zoals hierboven beschreven. Enkele foto's ter illustratie.

          

Mvg

755philippe


Michiel

De prentjes zijn wat klein en nogal flou. Jammer, maar niet veel van op te maken.

Wel goed bezig geweest, zo te zien.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

755philippe

#53
Ik had de foto's in een kleiner formaat gezet zodat deze niet te veel plaats innemen. Heb ook gezien dat ze wat te klein zijn en je krijgt weerkaatsing van mijn lamp die er stond. Zal wel een ander effekt geven als het geschilderd is.

     
     
Mvg

755philippe

Steam.N

Philippe, is dat maar een indruk, of komen de stenen vérder naar voor dan de bepleistering ? 
Zou niet mogen ...
Misschien ligt het aan de belichting.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

755philippe

Jean, het is net andersom. De stenen liggen in de zogenaamde onderste laag en het "wit" wat bepleistering gaat worden is de bovenste laag. Heb ondertussen met een puntig instrument ook de scheuren in de bezetting ingekrast.
Wordt wel een ander huis dan voordien maar zal meer passen op een Belgische baan.
Mvg

755philippe

755philippe

De stenen moeten er terug uit. Slaag er zo niet in de voegen zichtbaar te maken. Dus een deel van een Slaterplaat schilderen dan laten drogen en vervolgens schilderen in de voegkleur en met doek de verf schuin verwijderen en zo krijg je zichtbare voegen. Daarna stenen aftekenen en op maat snijden en dan in de opening kleven maar wel zien dat je wat diepte hebt. Dus een deel opnieuw.
Mvg

755philippe

755philippe

#57
Even een update.
Het huis steekt ineen buiten het dak want er moet nog verlichting in.

    Foto's verwijderd.

Mvg

755philippe

#58
Alles verwijderd want er is toch geen interesse en zal hierbij ook geen projekten meer posten.

     

Mvg

755philippe

Thommy

het is niet omdat er niet gereageerd wordt dat men niet leest hé...
Greetz

Thommy