Flauw afkooksel van MWL

Gestart door janieburton, 01 november 2015, 23:50:30 PM

Metpetergaathetbeter

in de etalage modellen leggen, na een tijd zou je ze niet moeten hebben wegens afgeschenen door de zon  :-\

SuSke

Citaat van: Peter op 05 november 2015, 13:45:05 PM
...De hier in Antwerpen meest gekende modelspoorwinkels, Verschooten en Ballien hebben heel grote etalages ...

Hoelang is het geleden dat je nog eens bij die beide winkels langs gelopen bent?
Verschooten heeft 1 klein raampje in de parkeergarage gereserveerd voor zijn spoorspullen. De rest staat op rekken in de winkel, amper 50m² groot. De rest van zijn "gote" winkel gaat naar de beter verkopende dozen.
Ballien (en dan neem ik aan dat je treinenenman bedoelt en niet de echte modelbouwwinkel) zijn etalage is de laatste 10 jaar gewoon in niets veranderd en modelspoor is enkel de vitrinekast links naast de inkomdeur. De rest van zijn winkel is ook alleen toegewijd aan de lucratievere "dozenschuiverij".
Alle andere winkels die ik ken hebben weinig to geen etalage meer omdat ze ofwel in de kelder, in de garage, op de verdieping of op 20m van de straat zitten.
MTE had tentijde van zijn vestiging in het station in Blankenberge nog iets te bieden met zijn klein museumpje, maar dat is nu ook weg.
Aanprijzen wat verkocht kan worden, meer is er niet meer aan. En laat het zeker geen geld of moeite kosten om eerst iets in elkaar te knutselen in de hoop van daar ook iets van te verkopen. In dit soort winkels wordt een diorama niet gezien als een kost door de fiscus.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: SuSke op 05 november 2015, 14:57:37 PM
Alle andere winkels die ik ken hebben weinig to geen etalage meer omdat ze ofwel in de kelder, in de garage, op de verdieping of op 20m van de straat zitten.

De enige die daar nog een beetje uitspringt is "Het Spoor" in Haasrode
Niettegenstaande hij 20m van de straat zit en er geen voorbij/voetgangers zijn omdat hij op den buiten zit
Toch nog een redelijke etalage
Over Olaerts kan ik mij niet uitspreken wegens er nog nooit geweest zijn

;)

Havoc

Citaat van: SuSke op 05 november 2015, 14:57:37 PMBallien (en dan neem ik aan dat je treinenenman bedoelt en niet de echte modelbouwwinkel) zijn etalage is de laatste 10 jaar gewoon in niets veranderd en modelspoor is enkel de vitrinekast links naast de inkomdeur. De rest van zijn winkel is ook alleen toegewijd aan de lucratievere "dozenschuiverij".

Haal je daar nu niet een van de problemen aan? Treinen zijn dozenschuiverij geworden ipv modelbouw. Omdat de klanten het zo willen?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

SuSke

Daar schuiven ze zelfs geen dozen van modeltreinen maar van de plastic modelbouw (niet denigrerend want die mannen kennen er ook iets van)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

janieburton

Citaat van: Havoc op 05 november 2015, 21:30:36 PM
Citaat van: SuSke op 05 november 2015, 14:57:37 PMBallien (en dan neem ik aan dat je treinenenman bedoelt en niet de echte modelbouwwinkel) zijn etalage is de laatste 10 jaar gewoon in niets veranderd en modelspoor is enkel de vitrinekast links naast de inkomdeur. De rest van zijn winkel is ook alleen toegewijd aan de lucratievere "dozenschuiverij".

Haal je daar nu niet een van de problemen aan? Treinen zijn dozenschuiverij geworden ipv modelbouw. Omdat de klanten het zo willen?

Dozenschuiverij? Betekenis?

 

Jurgen

Citaat van: Peter op 03 november 2015, 19:48:35 PM
CiteerEerlijk gezegd komen sommige reacties nogal "dikkenekkerig" over.

Als je dit op mij bedoeld heb ik liever dat je het vlakaf zegt en niet rond de pot draait. >:( >:( >:(

Geen idee waarom je je aangesproken voelt.

Ik zie je nergens iets negatief zeggen over de baan. Je verwijst alleen maar naar een andere baan, die ik ook gezien heb en die is inderdaad ook mooi en realistisch. Maar dat is ook het opzet van de baan die jij aanhaalt.
De baan in Tsjechië is eerder een baan voor het grote publiek met kinderen en dan is dat een perfecte baan, net als MiWuLa trouwens. De Schwartzwaldbaan is eerder een baan voor de liefhebbers van die regio en de meer fanatieke modelbouwers.

En zoals ik eerder al zei, voor kinderen is een boom een boom. Het maakt voor hen niets uit of die uit grove borstelharen gemaakt is of van filigrane mossen die met verfjes bewerkt zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

SuSke

Citaat van: janieburton op 06 november 2015, 13:48:47 PM
Dozenschuiverij? Betekenis?

Handelaars die je gewoon de doos uit het rek verkopen, geen kaas hebben gegeten van wat er in die doos zit en je amper tot geen bijstand kunnen geven als er iets mis is met de inhoud van de doos.
Ook handelaars die je gewoon een slechte tot geen service geven wanneer je met specifieke zaken of technische vragen aanklopt.

Meestal ook een verwijzing naar de zuivere verkopers van de plastic modelbouw, maar die verder zelfs geen notie hebben van de mogelijkheden naar superen, schilderen, verweren,...
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

janieburton

Citaat van: SuSke op 09 november 2015, 21:33:46 PM
Citaat van: janieburton op 06 november 2015, 13:48:47 PM
Dozenschuiverij? Betekenis?

Handelaars die je gewoon de doos uit het rek verkopen, geen kaas hebben gegeten van wat er in die doos zit en je amper tot geen bijstand kunnen geven als er iets mis is met de inhoud van de doos.
Ook handelaars die je gewoon een slechte tot geen service geven wanneer je met specifieke zaken of technische vragen aanklopt.

Meestal ook een verwijzing naar de zuivere verkopers van de plastic modelbouw, maar die verder zelfs geen notie hebben van de mogelijkheden naar superen, schilderen, verweren,...

Dank voor de uitleg.

Dozenschuivers, die bestaan ook in alle gelederen van de verkoop van wasmachines tot autoverkopers, enz...
 

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.