Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Flauw afkooksel van MWL

Gestart door janieburton, 01 november 2015, 23:50:30 PM

janieburton

 

HLE2743

Rome is ook niet gebouwd op een dag hoor. ;) Maar om het beter doen als MWL in Hamburg gaan ze inderdaad toch een tandje moeten bijsteken.  ;D

Martin Welberg

Vind het er net zo uitzien als Hamburg...niet mijn ding..

janieburton

Citaat van: milocomarty op 02 november 2015, 00:45:54 AM
Vind het er net zo uitzien als Hamburg...niet mijn ding..

Ieder zijn ding.

Citaat van: HLE2743 op 01 november 2015, 23:59:45 PM
Rome is ook niet gebouwd op een dag hoor. ;) Maar om het beter doen als MWL in Hamburg gaan ze inderdaad toch een tandje moeten bijsteken.  ;D


Maar om beter te doen dan MWL dan moeten ze daar toch nog vele tandjes bijsteken :D
 


loebaske

Niet mijn ding, trouwens er zou een bordje moeten hangen "PAS GEVERFD"

OlivierV

Voelt heel speelgoedachtig aan eigenlijk. Sporen die 'n kilometer uit mekaar liggen, bochten zo scherp als roetsjbaanbochten ...

Dus ook niet echt mijn ding.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Jurgen

Ik ben er geweest een paar jaar terug en ik vond het wel meevallen hoor.

Het is inderdaad wel een pak kleiner dan MiWuLa en een gedeelte was toen in aanbouw, maar je moet er geweest zijn om een oordeel te geven. Het filmpje geeft een vertekend beeld.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

loebaske

oooh totaal niet met eens, aan het filmke zie je dat het niet afgewertk is,  daarom "pas geverfd" alles is zo plastiek nieuw, geen details, geen verwering...zoals zoveeeeel modelbanen...is me het bezichtigen niet waard.
Natuurlijk ieder zijn menig.... maar geef me dan liever al die mooie baantjes die hier al de revue hebben gepasseerd....teveel om die allemaal op te noemen....

PeterVG

Jammer dat jullie zo neerkijken op deze banen. In tijden dat de hobby nieuw bloed meer dan ooit kan gebruiken zijn dit soort banen een godsgeschenk. Heel veel mensen maken kennis met de hobby en zijn meteen begeesterd. Dat de banen niet afgewerkt zijn zoals jullie wensen lijkt me logisch. De meeste miniatuurlanden zijn bedrijven waar aan het eind van de rit centen moeten verdient worden. Eindeloos detailleren is dan niet mogelijk. Maar veel mensen maken kennis met onze prachtige hobby en dat telt.

Martin Welberg

Het is exact zoals je het zegt Peter. Ook Hamburg is in mijn ogen een speelbaan en opgezet met een ander doel als modelbouw en je kunstjes laten zien. Daarvoor zijn dit soort banen gewoon te groot. Doelpubliek is niet de modelbouwer/spoorder maar het gewone publiek van alle dag..

Citeer...is me het bezichtigen niet waard.

Dat is Hamburg voor mij ook niet...

Cozzy

Citaat van: PeterVG op 03 november 2015, 12:07:04 PM
Jammer dat jullie zo neerkijken op deze banen. In tijden dat de hobby nieuw bloed meer dan ooit kan gebruiken zijn dit soort banen een godsgeschenk. Heel veel mensen maken kennis met de hobby en zijn meteen begeesterd. Dat de banen niet afgewerkt zijn zoals jullie wensen lijkt me logisch. De meeste miniatuurlanden zijn bedrijven waar aan het eind van de rit centen moeten verdient worden. Eindeloos detailleren is dan niet mogelijk. Maar veel mensen maken kennis met onze prachtige hobby en dat telt.

+1
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

ACFI

Citaat van: PeterVG op 03 november 2015, 12:07:04 PM
Jammer dat jullie zo neerkijken op deze banen. In tijden dat de hobby nieuw bloed meer dan ooit kan gebruiken zijn dit soort banen een godsgeschenk. Heel veel mensen maken kennis met de hobby en zijn meteen begeesterd. Dat de banen niet afgewerkt zijn zoals jullie wensen lijkt me logisch. De meeste miniatuurlanden zijn bedrijven waar aan het eind van de rit centen moeten verdient worden. Eindeloos detailleren is dan niet mogelijk. Maar veel mensen maken kennis met onze prachtige hobby en dat telt.

++1

Havoc

Citaat van: PeterVG op 03 november 2015, 12:07:04 PM
Jammer dat jullie zo neerkijken op deze banen. In tijden dat de hobby nieuw bloed meer dan ooit kan gebruiken zijn dit soort banen een godsgeschenk. Heel veel mensen maken kennis met de hobby en zijn meteen begeesterd. Dat de banen niet afgewerkt zijn zoals jullie wensen lijkt me logisch. De meeste miniatuurlanden zijn bedrijven waar aan het eind van de rit centen moeten verdient worden. Eindeloos detailleren is dan niet mogelijk. Maar veel mensen maken kennis met onze prachtige hobby en dat telt.

Volkomen mee eens. Van die onrealistische banen met 10000 details op een halve vierkante meter en geen trein die rijdt zijn er al genoeg   :o
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Peter

De mooiste baan vind ik nog steeds de Schwarzwald-modellbahn in Hausach.
Dit is tenminste een baan naar een reel voorbeeld, dus geen opeenhoping van rails en gebouwen doch sporen omgeven door natuur en hier en daar gebouwen. Vele zullen het niet weten, maar jaarlijks komen er vele touringcars (ook vanuit Belgie) met bezoekers.

http://www.schwarzwald-modell-bahn.de/frameset.php
Met vriendelijke groeten
Peter