Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

nieuwe kans voor het MSM-forumbaan-project ?

Gestart door Havoc, 29 oktober 2015, 21:35:33 PM

steamdriven

Ik heb het dossiertje ook gedownload. Duidelijk uitgelegd en best een mooie bak. Maar waar we nu momenteel nog wonen heb ik ook voor deze bakken geen plek en moet ik me beperken tot 2 naast elkaar geplaatste Ikea IVAR planken van 80x30 cm. Ooit zal het er nog wel eens van komen en zeker in het nieuwe huis heb ik veel meer ruimte.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

SuSke

Citaat van: Koen op 28 februari 2020, 19:25:34 PM
@Sven,
Misschien kan je jou baan in modules naar wens bouwen en dan overgangsmodules bouwen (als dat toegestaan is) zodat jou modules mee in het geheel ingepast kunnen worden.

@Luc,
Is dat toegestaan?

Groetjes,
Koen

Waarom zou dat niet toegestaan zijn??
Dat was het basisprincipe toen de modulebaan werd opgezet onder de naam "agemorleutet".
Wat er binnen je bakken gebeurd, is jou zaak zolang de boel maar aansluit op de andere en het geheel een veelvoud is van de standaard basis lengte.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

H
Citaat van: SuSke op 28 februari 2020, 20:42:33 PM
Citaat van: Koen op 28 februari 2020, 19:25:34 PM
@Sven,
Misschien kan je jou baan in modules naar wens bouwen en dan overgangsmodules bouwen (als dat toegestaan is) zodat jou modules mee in het geheel ingepast kunnen worden.

@Luc,
Is dat toegestaan?

Groetjes,
Koen

Waarom zou dat niet toegestaan zijn??
Dat was het basisprincipe toen de modulebaan werd opgezet onder de naam "agemorleutet".
Wat er binnen je bakken gebeurd, is jou zaak zolang de boel maar aansluit op de andere en het geheel een veelvoud is van de standaard basis lengte.

Dat zou dan wel mogelijkheden geven om mijn baan op te stellen als ze wat verder klaar is  :).


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

celtjan

Zolang de bijdrage, waarmee je aan een eventueel evenement wenst deel te nemen maar comform is (kort) :
- de aansluitingen van de sporen code 100 naar en met de buren kloppen
- de gaten om de modullebak met deze van de buren vast te maken kloppen
- de opstelhoogte klopt
- het juiste zwart op de front
-...
De invulling van het thema doe je zelf.
indien ingepast in een thuisbaan, kan je natuurlijk de afmetingen en configuratie van de modules, waarvan deze thuisblijven volledig zelf bepalen. Zolang de overgangen met de modulebak waarmee je eventueel es op stap wenst te gaan OK zijn.

Bij ons met de BMB 00 ModuleBaangroep zijn er een paar mannen die dit doen.
Er wordt hierbij gewerkt met (de) monteerbaar gedeelten waarbij enkel de eigenlijke bak in de thuisbaan ingepast wordt, zonder de zijpanelen, het achterpanneel en dak. De BlackBox'en worden eveneens niet thuis gebruikt.

celtjan

Voor en nadelen van de vaste en (de) monteerbaar bakken:
- (de)monteerbaar bak: lukt het je in een auto gelijk aan een type Opel Corsa te vervoeren.
En kan je zonder hulp, in je eentje (de)monteren.

- Met een volledige vaste bak dien je voor het opzetten en afbreken met 2 te zijn.
Maar het gaat wel veel sneller om te plaatsen en af te breken
En het vervoer moet op z'n minst met een ruime gezinswagen te gebeuren.

Het is maar wat je verkiest of in jouw mogelijkheden ligt....

doomslu

Het is komkommertijd.
Even het stof blazen van een oud draadje.

En ook het stof van mijn oude module van de forumbaan nog eens gehaald en de module nog een keertje gefotografeerd.
14 jaar later zie je toch tal van mankementen en slordigheidjes. Het moest allemaal snel gaan in 2008.

Wegens plaatsgebrek in het nieuwe huis ga ik ze slopen en misschien kunnen een paar gebouwtjes nog dienen in de achtergrond op de nieuwe thuisbaan...



luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Dat is straf. Ik herinner me die module, maar heb nooit geweten dat die van jou was  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Michael

Luc weet je misschien nog wie de leverancier was van de huisjes, ik zoek nog een paar typische Belgische huisjes.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

raf

Hier nog volop samen met Jeroen aan het bouwen .
Onze modules worden thuis ook gebruikt met aan beide einden een rondloop lus.
Jeroen heeft zijn eigen bak thuis staan en ik heb dus 5 bakken in totaal .
Nu aan het zoeken hoe ik het ga doen met de fries voor aan .
Ik dacht van een soort van ribben te maken die achter langs in de achterwand geschoven kunnen worden en waar dan de fries vooraan weer inpast.

Of heeft er iemand een beter idee???

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michael

Luc bedankt, dan zal het toch ook zelfbouw worden.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

erwin9

Michaël,
Zeker doen!  Zelfbouw is zooooveeeeel leuker, beter en een stuk origineler dan de meeste bouwkits, die toch praktisch allemaal Duits zijn. Uitzonderingen hierop de huizen van KitNord, en enkele andere kleine fabrikanten, ook erg mooi en bruikbaar op een typisch Belgische baan.
wij bouwen onze huizen al 30 jaar naar bestaande voorbeelden. Véééél realistischer, en nog op schaal ook, daar waar de meeste bouwkits in feite veel te klein zijn (schaal 1/100).

Veel bouwplezier alvast Michaël  ;)
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

raf

Ik heb reeds een deel huizen van onze familie maar ik had me vergist met 1/78 inplaats van 1/87
Dus die moeten opnieuw

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.