Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

nieuwe kans voor het MSM-forumbaan-project ?

Gestart door Havoc, 29 oktober 2015, 21:35:33 PM

raf

 1 ik denk dat er wel een deel mensen zo een printer hebben zie het anet8 topic

2
hoe juist dat zo iets is wel ik denk zo om en nabij de 00.001 mm maar ach doe efkes 00.01 mm
en luc ik denk dat dit nog altijd juister gaat zijn dan gewoon met een meetlatje

het was maar een voorstel en hoe juist denk je dat die winkelhaakjes gaan zijn die Olivier voorstelt

maar ja het was een voorstel en niet meer dan dat nu 9.00 uur en terug aan het werk want het gaat snel januarie 2019 zijn

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

Jullie lezen duidelijk niet hoor. Paul heeft deze winkelhaakjes al voor de N-ers gemaakt, Bert had er zo eentje mee samen met zijn modulebak voor de N-baan om de samenkomst in december te OVMV.

Dat is gelaserd in plexiglas, veel nauwkeuriger ga je niet vinden.

Via de verschillende bijeenkomsten zullen de winkelhaakjes wel geraken tot bij wie er eentje wil.

Indien jullie dat niet zien zitten dan niet he, ik heb alvast mijn goede wil getoond en meneer Colson ook om ze te willen maken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Dirky

Zoals het er nu uitziet kan ik een groot diarama maken voor de promotie van mijn artikelen en middels twee BB'n koppelbaar maken aan de forumbaan.

20180126 034 by Dirky dyniMo, on Flickr

Het sporenverloop is CNC gefreesd. Kan dus gewoon niet verkeerd uitkomen aan de beide uiteindes.


modelbouwpatrick

Hallo rgb wats is dat voor een uitspraak.
"Laat 10 leden een zijkant bouwen en ik garandeer u dat geen enkel gat op dezelfde afstand zal staan, dus uitboren om te kunnen koppelen."

Kijk ik denk dat 99% van de leden een plan kunnen lezen en als het BNLS lukt waarom zou het dan MSM niet lukken.
Of heb jij zo weinig vertrouwen in andere modelbouwers!

Ronald

Nou, zo slecht zal Roland (want zo heet hij) het niet bedoelen. Vandaar dat men bij BNLS de bouwpakketten heeft zodat de maatvoering praktisch 100% is.

En er zit altijd wel wat speling bij die gaten, ook bij andere modulesystemen. Men zoekt nu weer teveel problemen, gewoon starten en de zaak volgens vaste normen opzetten.

sdz1976

Dat is gesproken zie :)

Niet zeuren maar bouwen !!!!!


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Ronald


celtjan

#232
En mocht het niet echt verlopen zoals verwacht:

Op eventuele bouwdagen kan er wel degelijk wat 'aangepast' worden.
Het voorbije weekeinde waren we met de BMB 00 Modulebaan te gast bij de Eindhovense Modelbouw Vereniging.
Enkele leden van die vereniging doen mee met de BNLS & een ander deel van hen doen het op zijn "Angelsaxis" bij de BMB 00.
Op zaterdag was er de bouwdag en op zondag een rijdag.

Verschillende zaken waren niet 100% zoals het moest op de door mij overgenomen BMB Bak.
Samen met den Gerard (BNLS'er te gast); het zaakje wat 'gestript' & een paar correcties uitgevoerd & iets passender gemaakt.
(Mocht je toevallig meelezen: Nog es hartstikke bedankt Gerard (oeps was fout > ik en namen onthouden ::) bedankt voor de rechtzetting, Stoomboy !)
Hélaas omwille van andere prioriteiten, moet het zaakje nu 'eventjes in de koelkast'.

Nie neuten, nie Leuteren ga gewoon aan de bak. Wie denkt op problemen te stuiten:
dan is er wel zeker minstens ééntje die wel kan & wil ingaan op jouw 'call 911' oproep.

Kom nou. Ga er gewoon voor!

Mvg,
Jan(tje)

Edsko Hekman

Eens met de voorgaande sprekers. Het is idd een kwestie van gewoon gaan beginnen. Er zijn nu regels opgesteld om het begin mogelijk te maken. Of iets werkt, zul je toch pas in de praktijk kunnen toetsen. Misschien zijn de regels niet 100% zoals je zou willen, maar ik kan alvast verklappen dat dat nooit gaat lukken. Dus niet meer mauwen over de regels, maar idd gewoon beginnen en gas geven! Zo werkt het bij de BNLS baan ook en daar komt elk jaar nog steeds nieuwe aanwas bij. Het concept werkt dus.

Martin Welberg

CiteerNie neuten, nie Leuteren ga gewoon aan de bak.

Belgische uitvoering van de BNLS gedachte zoals hij toen der tijd is bedacht, gewoon niet zeuren maar mee doen en bouwen.

Mocht dit concept weer van de grond komen, laat wel wezen de baan in Leuven was voor mij een reden om het concept van BNLS er door te drukken, wil ik wel gaan kijken of er in 2019 ook in Nederland een podium voor is....

OlivierV

Ik heb ondertussen ook een leuk thema voor een bakje gevonden.

De Warmoezeniersbrug in Gent, gelegen op lijn 50A tussen Gent Sint-Pieters en Brussel-Zuid.

https://www.google.be/maps/@51.0232683,3.7453164,3a,75y,190.46h,83.45t/am=t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKLg8ONE5p24ViBtgHSKFMw!2e0!7i13312!8i6656

Voordeel is dat ze dichtbij is dus ik kan er makkelijk eens gaan naar kijken, zal zeker geen exacte nabouw worden maar sterk geïnspireerd op, net zoals de omgeving, daar kan ik wel een Gentse draai aan geven.

Lengte nog geen idee maar ik denk 1m80 zodat het spoor zachtjes kan buigen, er komen sowieso 2 blackboxen aan. (omdat ik sowieso met code 83 tillig of code 75 peco zal gaan werken op een dichtere/meer realistische hart-op-hart-afstand
Start bouw: als de scenery van mijn minibaantje voor de wedstrijd klaar is.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

basmans

Hallo samen .

Het is hier al geruime tijd heeeeel stil .
Eigenlijk ben ik h
nu wel benieuwd of er al mensen aan het bouwen zijn en hoever .
Zelf heb ik mijn bak naar de MSM normen klaar en gan na beginnen met rails leggen en de baan aankleden .
De grootste drukte bij mijn club is nu voorbij dus we kunnen weer gaan beginnen en mooi combineren met mijn BNLB bak .
Het mooie weer komt eraan dus lekker als het weer goed is buiten frotten .
Maar ik hoop dat we een keer een bouwdag georganiseerd gaat worden want dat is weer een extra stimulans .
Ook dacht ik begrepen te hebben dat er op het forum een plaats zou komen waar we de vorderingen , verhalen en plaatjes konden posten .
Het zou toch leuk en mooi zijn als er op de Modelspoor Expo weer een MSM baan zou staan

Groet Bas(mans)

celtjan

Momenteel komt het me nog minder goed uit.
Privé & professioneel gaat het hier eventjes nog te hard.
Toch hoop ik om m'n BMB-bak tegen de komende vakantie wat op punt te stellen.
Dan kan ik zien of & hoe ik met een andere 'black box' deze MSM compatible kan maken.

Gr,
Jan(tje)

celtjan

Eens flink wat stof afblazen:

Na 5 MSM HO bakken van de Oost Vlaamse Modelbouwvereniging (= clubbaan) op de voorbije editie te Leuven gelinkt te hebben met enkele bakken van de Modulebaan NL (den Bas heeft  hiervoor speciaal een bak gemaakt volgens MSM normen),
zijn we op hun uitnodiging ingegaan om komend weekeinde terug enkele bakken te gaan koppelen op Rail 2019.

Voor de gelegenheid zijn de MSM HO bakken "Miel aan Zee" en "Okegem" uit de clubbaan verwijderd om ingepast te kunnen worden in de Modulebaan.nl
Met de opgedane ervaringen gaan we nadien als nieuwelingen eens bekijken wat er verder mogelijk is om het nog eens te proberen om het zaakje wat op te frissen.
(zo kan het huidig systeem niet in m'n eerder kleine wagen vervoerd worden en niet in je eentje thuis opgezet worden. Toch wel een voorwaarde eer ik zelf een MSM HO bak, naast m'n BMB OO bak, die ik, dankzij de schroefpanelen wel alleen kan opzetten wens te bouwen. )

Gr,
Jan(tje)

Robrecht

Citaat van: OlivierV op 05 februari 2018, 11:32:43 AM


De Warmoezeniersbrug in Gent, gelegen op lijn 50A tussen Gent Sint-Pieters en Brussel-Zuid.

https://www.google.be/maps/@51.0232683,3.7453164,3a,75y,190.46h,83.45t/am=t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKLg8ONE5p24ViBtgHSKFMw!2e0!7i13312!8i6656

Wat voor handeltjes gebeuren daar onder die brug :D Eentje met een brommer en een rugzak die afspreekt met iemand in een auto...
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...