Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

nieuwe kans voor het MSM-forumbaan-project ?

Gestart door Havoc, 29 oktober 2015, 21:35:33 PM

raf

Aan al die beginnen succes er meer
Ik haal later wel terug in maar dat zal rond 2020 zijn denk ik
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirky

Zoals het er vandaag uitziet komt er ook een module om mijn producten te promoten.
Het enige wat me doet twijfelen is dat ik die onmogelijk zelf kan bemannen.

Dus, mocht iemand zich geroepen voelen...

just4fun

Citaat van: doomslu op 14 januari 2018, 10:03:05 AM
Citaat van: Dirky op 13 januari 2018, 23:03:06 PM
Waarom moet de bovenkant open zijn? (ruimte tss 2 planken)
Moet niet, is gewoon gewichtsbesparing.

Citaat van: Dirky op 13 januari 2018, 23:03:06 PM
...
die poten "moeten" toch niet uit hout zijn? ik denk hierbij aan alu profiel etc...
Dat mag, maar we wilden het eenvoudig houden.
Misschien kan dat ook vermeld worden in de beschrijving?
Dat zou mogelijke latere polemiek (pakweg in 2021  ;) , als dit draadje allang is vergeten) al counteren.

Eventueel kan de tekst onderaan de pagina ook als pdf downloadbaar kunnen zijn?
Dan kan je dat simpel afdrukken en meepakken naar je bouwplek?

Maar dat ziet er mooi uit!
Paul

sdz1976

Ik denk dat de tekeningen duidelijk genoeg zijn, en genoemde afwijkingen  geen probleem kunnen vormen en bij twijfel , mail je gewoon naar Luc.

Anders kunnen we blijven veranderen tot iedereen het ok vind, wat nooit gebeurt.

Dus niet meer leuteren maar bouwen nu  :)

ps:

Al dit bovenstaande is positief bedoelt om het spel in leven te houden en niet om iemand aan of af te vallen.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Edsko Hekman

Citaat van: sdz1976 op 17 januari 2018, 12:45:08 PM
Ik denk dat de tekeningen duidelijk genoeg zijn, en genoemde afwijkingen  geen probleem kunnen vormen en bij twijfel , mail je gewoon naar Luc.

Anders kunnen we blijven veranderen tot iedereen het ok vind, wat nooit gebeurt.

Dus niet meer leuteren maar bouwen nu  :)
En zo is het! Je doet mee of je doet niet mee. Veel eenvoudiger kan het denk ik niet. Niet lullen, maar bouwen!

Ik ben iig heel erg benieuwd naar hoe dit zich nu gaat ontwikkelen.

sdz1976

#200
Het is hier wel heel erg stillekes.

Zou het nogthans niet  ongelofelijk tof zijn om nog eens  een modulebaan op de MSM expo te hebben, dus geïnteresseerden met of zonder module(op dit moment)  meld u aan bij het MSM leger  ;D ;D

Ook de oude modules zijn nog altijd welkom he, zowel enkel als dubbelsporig, maar we moeten wel weten ie er mee gaat doen om de modulebaan op de expo mogelijk te maken.

Van Modelspoor Aalst (OVMV) uit zijn er al een 4 tal =+ fidleyard en bochten en de Basmans is volop aan het bouwen en den Dirky wil er mischien ook wel 1 bouwen, maar zoekt nog een conducteur.




Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Dirky

Als ik mee doe wordt het een module van 2,2m + 2x BB van 200mm. En wel met een bocht met R 5,0m met in en uitloop ca. R 1150mm. De overgang van 57mm hart/hart naar 46mm vang ik op in de in- en uitloop bochtjes. De eerste en de laatste 20cm zijn code 100, de rest code 75.

module by Dirky dyniMo, on Flickr

lijkt dat OK?

(en b.t.w. , alles wordt uitgetekend met Fusion. Hieromtrent vragen? >>> zie PeterC in z'n apart draadje over 3D tekenen)

sdz1976

Voor mij lijkt dat zeker en vast ok Dirky  8) 8)

Meer dan benieuwd naar het vervolg  :)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Edsko Hekman

Citaat van: Dirky op 21 januari 2018, 22:21:38 PM
Als ik mee doe wordt het een module van 2,2m + 2x BB van 200mm. En wel met een bocht met R 5,0m met in en uitloop ca. R 1150mm. De overgang van 57mm hart/hart naar 46mm vang ik op in de in- en uitloop bochtjes. De eerste en de laatste 20cm zijn code 100, de rest code 75.
Ikvinnumleuk!  :D

Citaat van: Dirky op 21 januari 2018, 22:21:38 PM
zie PeterC in z'n apart draadje over 3D tekenen)
Heeft iemand een link hier naartoe? Dank!

Gr.

Edsko

just4fun

Ik ben ook aan het plannen.
Al wil ik, omdat ik geen thuisbaan heb, er ook wel thuis iets aan hebben en niet enkel een "bak" ergens in de weg heb staan, die dan alleen buiten kan komen bij een forum-gebeuren.
Maar daar wordt dus aan gewerkt ...
Eerst plaats maken in een hoekje in m'n huis, dan daar iets in plannen dat ook buitenshuis kan meespelen.
Jammer genoeg ontbreekt het me aan tijd om daar een deadline op te plakken.
Paul

Havoc

Citaat van: Dirky op 21 januari 2018, 22:21:38 PM
Als ik mee doe wordt het een module van 2,2m + 2x BB van 200mm. En wel met een bocht met R 5,0m met in en uitloop ca. R 1150mm. De overgang van 57mm hart/hart naar 46mm vang ik op in de in- en uitloop bochtjes
Citaat van: Dirky op 21 januari 2018, 22:21:38 PM
Als ik mee doe wordt het een module van 2,2m + 2x BB van 200mm. En wel met een bocht met R 5,0m met in en uitloop ca. R 1150mm. De overgang van 57mm hart/hart naar 46mm vang ik op in de in- en uitloop bochtjes. De eerste en de laatste 20cm zijn code 100, de rest code
Citaat van: Dirky op 21 januari 2018, 22:21:38 PM
Als ik mee doe wordt het een module van 2,2m + 2x BB van 200mm. En wel met een bocht met R 5,0m met in en uitloop ca. R 1150mm. De overgang van 57mm hart/hart naar 46mm vang ik op in de in- en uitloop bochtjes. De eerste en de laatste 20cm zijn code 100, de rest code 75.

lijkt dat OK?

(en b.t.w. , alles wordt uitgetekend met Fusion. Hieromtrent vragen? >>> zie PeterC in z'n apart draadje over 3D tekenen)

lijkt dat OK?

(en b.t.w. , alles wordt uitgetekend met Fusion. Hieromtrent vragen? >>> zie PeterC in z'n apart draadje over 3D tekenen)
lijkt dat OK?

(en b.t.w. , alles wordt uitgetekend met Fusion. Hieromtrent vragen? >>> zie PeterC in z'n apart draadje over 3D tekenen)

Lijkt me een probleem met onderstaande :
CiteerDe lengte van de module is volledig vrij te kiezen, maar inclusief blackbox(en) zal ze een veelvoud van 60 cm bedragen.

2.2 meter + 2 maal 0.2 meter is dacht ik  2.6 meter en dat is geen veelvoud van 0.6 meter.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ACFI

Citaat van: Havoc op 22 januari 2018, 13:04:22 PM
...

Lijkt me een probleem met onderstaande :
CiteerDe lengte van de module is volledig vrij te kiezen, maar inclusief blackbox(en) zal ze een veelvoud van 60 cm bedragen.

2.2 meter + 2 maal 0.2 meter is dacht ik  2.6 meter en dat is geen veelvoud van 0.6 meter.

Het is toch de bedoeling dat er tussen twee deelnemers maar een black box is? Wanneer de module op zichzelf staat, dan kan je aan beide kanten een black box toevoegen om een propere opstelling te hebben. In het tweede geval zijn er sowieso geen afspraken over lengtes (tenzij met de organisator).

ACFI

Dirky

Idd typfoutje wat de lengte betreft: 2m + 2x BB

en 2x BB omdat ik de sporen dichter bij elkaar ga leggen dan de 57mm...

just4fun

Citaat van: ACFI op 22 januari 2018, 13:30:55 PM
Het is toch de bedoeling dat er tussen twee deelnemers maar een black box is?
Denk ik niet, er staat in 1.4: "In dat geval is een linkse blackbox noodzakelijk."
Dus een rechter-BB is (zoals ik het lees) verplicht, een linker als je niet het voorgeschreven spoortype en/of hart-op-hart-afstand hanteert.
Paul

doomslu

Citaat van: just4fun op 23 januari 2018, 12:33:36 PM
Citaat van: ACFI op 22 januari 2018, 13:30:55 PM
Het is toch de bedoeling dat er tussen twee deelnemers maar een black box is?
Denk ik niet, er staat in 1.4: "In dat geval is een linkse blackbox noodzakelijk."
Dus een rechter-BB is (zoals ik het lees) verplicht, een linker als je niet het voorgeschreven spoortype en/of hart-op-hart-afstand hanteert.
Paul

Als ik het zo nog eens overdenk, dan zou je ook kunnen opteren voor een andere manier om die overgang van norm naar niet-norm te verdoezelen, langs de linker zijde. Een gebouw of beplanting bijvoorbeeld. Lees dus 'noodzakelijk' eerder als 'als 't niet anders kan'.  ;)
Rechts is een black-box steeds verplicht.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *