Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

nieuwe kans voor het MSM-forumbaan-project ?

Gestart door Havoc, 29 oktober 2015, 21:35:33 PM

Metpetergaathetbeter

het station van Echternach (mars van)zou niet in mijn baan passen ;D ;) 2treinen vooruit 1 achteruit ;D
Ja ik keek ook hier http://www.cfl.lu/espaces/voyageurs/en/gares-et-services/nos-gares

Havoc

Laat dit draadje zo en start een nieuwe draad. Anders is het helemaal niet te volgen. Het lijkt hier alsof men schrik heeft om een nieuw draadje te starten. Noem het 2de start forumbaan of zoiets. Of dat gaat genoeg zijn weet ik niet. Ben benieuwd...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Edsko Hekman

Ben het met bovenstaande spreker eens. Ik zou willen voorstellen om de draad te splitsen daar waar Basmans begint over een mogelijke samenwerking. Gaan we in de gesplitste draad verder over een mogelijke reanimatie van de MSM forumbaan. ;)

basmans

Ik sluit mij bij de woorden van Edsko aan .
Volgens mij gaat de reanimatie wel lukken we zijn denk ik op de goede weg

Groet Bas(mans)

doomslu

En als we nu eens gewoon dit draadje een andere titel geven? Misschien is dat een nieuwe start?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Edsko Hekman

Op zich kan dat, maar dan zou ik het stuk over de monorail een eigen topic geven. De rest kan dan blijven staan. Titel? Reactivating MSN module forum baan. Of iets dergelijks.

Edsko Hekman

Nu heb ik het draadje weer eens meer doorgelezen en zie dat er toch wel een redelijk groot aantal mensen enthousiast is en/of zelfs al over een module beschikken.
Als we nu eens kijken of we in het tweede weekend van september in Eindhoven bij elkaar komen. Zorgen wij dat we wat BNLS modules bij ons hebben. Als er dan ook nog een aantal MSN modules zijn, kunnen we praktische zaken bekijken en oplossingen bedenken voor de verschillen.
Wie van de MSM bouwers wil komen? Wie willen er als contactpersoon dienen aan de MSM kant? Voor de BNLS kant hebben Walter en Marc zich aangeboden. Wie maakt het kwartet compleet?

Gr.

Edsko

Edsko Hekman

Evt kun je je via pb bij mij melden.

Gr.

Edsko

Gerolf

Ik heb de titel aangepast - maar sta open voor suggesties  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marcel112

Zijn we het eerste weekend niet ook al in Eindhoven prestent?
Aangezien het op die beurs gaat om het maken van iets zou het zelfs daar nog wel kunnen lijkt me.

Havoc

Gerolf het was veel beter geweest een nieuw draadje te starten. Dan was het duidelijk geweest. Nu krijg je eerst 5 pagnas waarom het niet werkt. Dan zou de nieuwe draad met zinnige info kunnen beginnen.

Ik snap niet waarom men hier schrik heeft om een draad te starten. Of moet daarvoor betaald worden?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 juli 2017, 14:16:47 PM
het station van Echternach (mars van)zou niet in mijn baan passen ;D ;) 2treinen vooruit 1 achteruit ;D
Ja ik keek ook hier http://www.cfl.lu/espaces/voyageurs/en/gares-et-services/nos-gares
Dat heeft nu toch niks te maken het maken van een module?


- Mij lijkt het voor een herstart belangrijk dat de bakken zelfde hoogte hebben zodat zowel kunnen deelnemen in modul-ho-rail (1m30), als in de forumbaan die nu aan de normen van de BNLS-forumbaan zou moeten voldoen. Verstelbare poten of dubbele set poten
- Verder ook niet onbelangrijk is het aantal te maken modules, dit moet zeker vrij zijn, eventueel verschillende configuraties en vervolgens met behulp van een blackbox op de juiste standaardlengtes en spoorpositioneringen kan komen, zo is er voor de deelnemers heel wat vrijheid.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

Citaat van: Havoc op 16 juli 2017, 16:27:38 PM
Gerolf het was veel beter geweest een nieuw draadje te starten. Dan was het duidelijk geweest. Nu krijg je eerst 5 pagnas waarom het niet werkt. Dan zou de nieuwe draad met zinnige info kunnen beginnen.

Ik snap niet waarom men hier schrik heeft om een draad te starten. Of moet daarvoor betaald worden?
Neen, een extra draadje kost niets  ;), maar ik zie geen enkele reden om te splitsen, omdat het nog steeds over het zelfde onderwerp gaat: wat gebeurt er met de forumbaan...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

marcel112

Citaat van: OlivierV op 16 juli 2017, 18:54:15 PM
- Mij lijkt het voor een herstart belangrijk dat de bakken zelfde hoogte hebben zodat zowel kunnen deelnemen in modul-ho-rail (1m30), als in de forumbaan die nu aan de normen van de BNLS-forumbaan zou moeten voldoen. Verstelbare poten of dubbele set poten

Nergens voor nodig. Ook de BNLS voorzag in 1m30 hoogte. Echter door het gebruik van wielensets is dit met 25mm opgehoogt.
Staat de BNLS op de standaard verstelbare poten kan de hoogte 1m30 zijn.

Edsko Hekman

Laten we nu niet via het forum verschillen etcetera gaan bespreken. Het lijkt me zinvoller om in klein committee bij elkaar te komen met een handvol bakken en dan eens kijken wat de overeenkomsten en verschillen zijn en hoe deze laatste te overbruggen. Vandaar mijn eerdere oproep. :)