Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

vraajge inverband met ledjes

Gestart door firedog, 14 juni 2006, 18:28:55 PM

firedog

ik ben op zoek naar kleine ledjes voor ik de grils van auto en camions in te bouwen, weet iemand waar ik die kan vinden.

greets firedg

Gerolf

Bij elektronicahandelaars, eventueel on-line bij vb. conrad, ...

Als je handig bent met een soldeerbout kan je SMD-LEDs overwegen (die kunnen h??l klein zijn)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

voor kleine leds die ongeveer koplamp grote hebben is conrad eeen goede leverancier

www.conrad.nl

wim

hobbyist

Je kan ook kunstof lichtgeleiders gebruiken. Deze zijn dunner dan leds en als je er twee naast elkaar plaatst kan je op ??n een standaard witte led aansluiten voor het licht en op het andere ??n standaard orange voor de richtingaanwijzers of voor de achterkant de witte vervangen door rode leds. Als je de leds aanstuurd met de DEG32 krijg je een mooi geheel. Je kan de lichtgeleiders op de leds bevestigen door middel van een krimpkous.

De lichtgeleiders zijn verkrijgbaar bij Conrad in 3 diktes

0,5 mm art 198412-07
0,75 mm art 198420-07
1 mm art 198439-07


DelticPower

Hoi, Hele dunne lichtgeleiders vind je in de zg space of ufo lampen in bouwmarkten of Blokkerwinkels. Een hele waaier. Dikwijls in de opruiming.
Groeten van Jan

GeM

Jan, leg dat eens uit: space of ufo lampen? Ik weet niet wat je daarmee bedoelt hoor, maar 't klinkt wel interessant!
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

DelticPower

@GeM     De space of ufolamp, een waaier van lichtgeleiders.


In de voet zit meestal een lamp met een gekleurde schijf die ronddraaid. Geeft een leuk effect. (Vooral met een stukje space cake)[:D][:D][:D]

Groeten van Jan

Gerolf

Periodisch goedkoop bij Blokker e.d.
'k Heb zo ook al een voorraadje lichtgeleiders bemachtigd [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw