Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Intellibox via de USB poort van Laptop

Gestart door n/a, 14 juni 2006, 17:17:14 PM

ERVIN

citaat:
Geplaatst door INFO


[}:)]

Ik ga denk ik maar postzegels verzamelen.



Ja,als het op deze manier hier blijft verder gaan doe ik met je mee INFO!![xx(]

knibbelknabbel

Inderdaad...
Aan gekibbel heeft "iboersen" niets![:(]

Ik gebruik een serial-to-usb converter van Digitus, en dit werkt zonder problemen. Mijn combinatie is de Intellibox en een Acer laptop met Win XP home. Het programma is Railroad & Co van Freiwald. Wel even in je systeem kijken welke COM-poortnummer windows heeft toegewezen aan de adaptor. Zo kan je alles perfect instellen in je besturingprogramma.

Ik denk ten andere dat alle converters werken. Deze zijn zoals gezegd volwaardige COM-poorten...

pahasoft

Hallo KnibbelKnabbel [8D]

Helaas ben ik het door ervaring niet eens met je. Als je gaat kijken onder Windows Xp dan werkt het wel. Echter er zijn ook nog mensen die Windows 98 gebruiken en daarmee zijn problemen bekent dat het CTS signaal niet goed wordt doorgegeven.

Als een programma goed is geprogrammeerd wordt hier naar gekeken om te bepalen of er iets gezonden kan/mag worden. Ik weet dat een oudere versie van RailRoad dat niet deed. Of de huidige versie op dit punt verbetert is weet ik niet.

Er zijn programma's die er wel netjes op controleren. Hierdoor lijkt het wel of het aan deze programma's ligt, echter de serial-to-usb converter is de boosdoener.

Iebor

Beste Iwan, Je kunt gerust een USB naar Serieel gebruiken. Ik heb ook een Laptop met alleen USB poorten. Toen ik deze combinatie aansloot tussen een Twin-center en Laptop werkte dit perfect. Automatisch werd bij mij bijvoorbeeld Com-4 toegewezen. Je kunt ook Com-2 toewijzen maar pas op voor conflicten met andere gebruikers van Com-2/IRQ's Bij mij stond bijvoorbeeld de muis op Com-2 en dat heb ik maar zo gelaten. Wel een verrassing als je de box/center wilt updaten. In de beschrijving van het TC staat dat de update via Com-2 moest plaatsvinden. Dus hiervoor heb ik het Twin-center aangesloten op mijn PC en op de gok de Com-2 toegewezen aan het Twin-center ook via een USB poort. De update ging perfect. Eenmaal op de Laptop werd Com-4 weer aangenomen en het werkt goed. Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.

INFO

Iebor schreef:
citaat:
Wel een verrassing als je de box/center wilt updaten. In de beschrijving van het TC staat dat de update via Com-2 moest plaatsvinden. Dus hiervoor heb ik het Twin-center aangesloten op mijn PC en op de gok de Com-2 toegewezen aan het Twin-center ook via een USB poort. De update ging perfect.
   

Dit is een stukje uit de Readme die bij de Update bij zit.
3.3  Execution of the program
        The update-disc is a bootable disc. The update-programs
        TCUPDATE.EXE (for TWIN-CENTER 6802) and TCCUPDAT.EXE (for TWIN-CONTROL
      6822) are DOS programs.
   
   3.3.1 Starting up the PC into the Dos Mode.
        Insert the update disc into the floppy disc drive of your computer and
      start up your PC again.  You should now have a Dos window on your
      screen: a black screen with a Dos prompt a:> .
      (Warning - If your PC starts without the Dos window then it might be
      necessary to change the computer's bios settings for the Boot Up
      Device. If necessary ask your PC dealer.  Please remember to change
      back the settings on completion of this upgrade)

Einde Citaat Readme.

Iebor, het is onmogelijk en verboden het Twin-Center of de Intellibox met het gebruik van een Windows PC te updaten.

De update moet in DOS worden uitgevoerd, derhalve is het dus onmogelijk om dat via een USB to Serial adaptor te doen, want die werken alleen onder Windows.

Ook je bewering dat het alleen via Comm2 gaat, is niet waar, het update programma kan op iedere willekeurige commpoort worden ingesteld. Aan deze informatie welke je in bovenstaande bericht gaf heeft niemand iets, en het zal alleen maar weer leiden tot verwarring.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Iebor

Toch weer jammer van een opmerking van jou INFO. Helaas moet ik je gelijk geven wat udaten in Dos betreft maar dat ging bij mij dus wel perfect met de USB-Serial converter in het Dos scherm bij Windows XP Pro. Het zal wel weer aan mij liggen maar de update werd wel geinstalleerd!! Je hebt iets tegen mij geloof ik, goed ik ben er nu achter dat ik eerder naar de bekende weg vroeg. Maar nu zeg ik dit forum gedag. Ik ben jouw neerbuigende opmerkingen een beetje zat!!!

INFO

Iebor, waar het mij omgaat is dat er correcte informatie gegeven wordt, aan onzin of broodje aap verhalen heeft niemand iets.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

tonycabus

Ik heb getracht orde op zaken te stellen, maar 'treinliefhebber' zijn e-mail-adres doet het blijkbaar niet meer. ik vond het beter idd niet op het forum te reageren, maar van man tot man.
Van een antwoord van mijnentwege wil de man -toch niet de eerste de beste op technisch gebied- blijkbaar helaas niet weten.
Zonde!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Treinliefhebber

Zeer geachte Tony,

Onlangs hebben we priv? met elkaar gemaild.
In mijn laatste bericht heb ik u gevragen om me per direct als lid van uw forum te verwijderen. Toch kan ik nog steeds inloggen.

Bij deze nogmaals het vriendelijke verzoek om me van uw forum te verwijderen.

Mit freundlichen Gr??en
Dave

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Treinliefhebber
In mijn laatste bericht heb ik u gevragen om me per direct als lid van uw forum te verwijderen. Toch kan ik nog steeds inloggen.
Sta me toe dat ik dit grappig vind. U wil niet meer bij dit forum horen, maar probeert toch nog of U kan inloggen ... Begrijpe wie dit kan.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw