Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Intellibox via de USB poort van Laptop

Gestart door n/a, 14 juni 2006, 17:17:14 PM

n/a

Heeft iemand ervaring om de intellibox via de usb poort van een computer te koppelen in plaats van de com-poort?
Gaat dit problemen geven als ik een verloopstekker ga gebruiken die van com naar usb gaat?
Ik wil werken met programma koploper die de intellibox gaat aansturen.

Treinliefhebber

Deze vraag kun je het beste op het Koploper forum stellen.
Daar zijn personen die je kunnen zeggen welke je het beste kunt nemen en welke drivers je het beste kunt gebruiken.

Mvg,
Dave

INFO

citaat:
Geplaatst door Treinliefhebber

Deze vraag kun je het beste op het Koploper forum stellen.
Daar zijn personen die je kunnen zeggen welke je het beste kunt nemen en welke drivers je het beste kunt gebruiken.

Mvg,
Dave



Deze vraag kan en moet gewoon hier gesteld worden, dit gaat over het gebruik van een Intellibox en een USB aansluiting, dit  heeft niets te maken met het besturingsprogramma wat er eventueel gebruikt wordt.

@ibroersen. Persoonlijk gebruik ik een SiteCom CN104 V2. En dat werkt met al mijn digitale systemen foutloos en zonder problemen. Ook als ik deze poort laat gebruiken door DDW werkt dat probleemloos.
Dus er zijn geen problemen te verwachten.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Treinliefhebber

citaat:
Deze vraag kan en moet gewoon hier gesteld worden,

En waarom MOET die vraag hier gesteld worden en MAG dat niet ergens anders zeker als er op het Koploperforum meerdere zijn die deze combinatie gebruiken waardoor de vrager meerdere antwoorden kan krijgen.

Mvg,
Dave

Treinliefhebber

citaat:
Ook als ik deze poort laat gebruiken door DDW werkt dat probleemloos.
Van een ander forum, u wel bekend.

citaat:
Wat ik ook probeer, ik krijg mijn lok of wissel niet werkenden met DDW ?

Dit probleem is bekend. Een aantal decoders voor loks, wissels e.d. werken niet met DDW. Zodra ik meer informatie heb over deze decoders, zal ik er een lijstje van publiceren. Het probleem is namelijk NIET op te lossen aangezien het veroorzaakt wordt door technische en onoplosbare problemen waar DDW mee kampt. (Het nadeel van direct genereren van signalen via de PC!)


ysbeer

TREINLIEFHEBBER

Daar gaan we weer.
Laten we nu toch niet op alle slakken zout gaan leggen.
Zoek iemand een zondebok[?][?]

wim

Treinliefhebber

YSBEER,

Dat de vraag hier gesteld kan worden prima. Dat de vraag hier gesteld moet worden gaat te ver. Ik verwijs vragensteller naar een forum waar hij mogelijk meerdere antwoorden voor zijn hele combinatie kan krijgen. Reden daar zijn personen die en een LapTop en USB en IB/TC en Koploper gebruiken. Maar vragen stellen op een ander forum mag schijnbaar niet moet hier plaats vinden.
Vragen stellen op een ander forum schijnt verboden te zijn.

Mvg,
Dave

INFO

citaat:
Geplaatst door Treinliefhebber

citaat:
Deze vraag kan en moet gewoon hier gesteld worden,

En waarom MOET die vraag hier gesteld worden en MAG dat niet ergens andersMvg,
Dave




Beste Dave, deze vraag kan hier gesteld worden omdat hij over het gebruik gaat van een Intellibox en een USB to Serial verloop.
Daarom en nergens anders om.

En verder even heel persoonlijk, ik denk dat het verstandiger is om de hetse tegen mij gewoon te stoppen, hier maak je geen forum vrienden mee.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

citaat:
Geplaatst door Treinliefhebber

citaat:
Ook als ik deze poort laat gebruiken door DDW werkt dat probleemloos.
Van een ander forum, u wel bekend.

citaat:
Wat ik ook probeer, ik krijg mijn lok of wissel niet werkenden met DDW ?

Dit probleem is bekend. Een aantal decoders voor loks, wissels e.d. werken niet met DDW. Zodra ik meer informatie heb over deze decoders, zal ik er een lijstje van publiceren. Het probleem is namelijk NIET op te lossen aangezien het veroorzaakt wordt door technische en onoplosbare problemen waar DDW mee kampt. (Het nadeel van direct genereren van signalen via de PC!)





Dave, dit heeft toch helemaal niets te maken met de communicatie tussen de seriele poort en de booster. Dus ik weet niet waar dit op slaat of toe moet leiden. Ik denk dat het verstandiger is om je bij het onderwerp te houden en geen zaken erbij te betrekken welke echt helemaal nergens opslaan.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

Werkt hier prima.
Heb hier een USB/RS232 converter van een wit merk (merkloos dus).
Overigens laptop met XP Pro NL.

MvG,

Timaximus

Treinliefhebber

Ik heb persoonlijk niets tegen iemand, ook tegen jou niet. Maar waarom mag een vragensteller niet verwezen worden naar een ander forum. En zou hij de vraag alleen hier mogen stellen van jou? Wat mij nooit bevalt is het woord MOETEN een ieder is vrij om vragen te stellen op welk forum dan ook.

DDW: Dan moet je dat ook niet in je bericht vermelden.

Mvg,
Dave

D_Loc

Ik heb een Lokprogrammerbox van ESU via een USB/RS232 converter aangesloten en dit draait ook zonder problemen. De USB/RS232 converter geeft een (volwaardige) COM-poort op mijn Laptop met XP Home edition.
Ter info:
De USB versie die wordt verkocht van de Lokprogrammerbox is gewoon de COM-poort versie alleen wordt de USB/RS232 converter er extra bijgeleverd

Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

INFO

Treinliefhebber schreef:

citaat:

Van een ander forum, u wel bekend.


citaat:
--------------------------------------------------------------------------------
Wat ik ook probeer, ik krijg mijn lok of wissel niet werkenden met DDW ?

Dit probleem is bekend. Een aantal decoders voor loks, wissels e.d. werken niet met DDW. Zodra ik meer informatie heb over deze decoders, zal ik er een lijstje van publiceren. Het probleem is namelijk NIET op te lossen aangezien het veroorzaakt wordt door technische en onoplosbare problemen waar DDW mee kampt. (Het nadeel van direct genereren van signalen via de PC!)
--------------------------------------------------------------------------------
 


Wat er op andere fora's geschreven wordt over een bepaald onderwerp, daar ben ik niet voor verantwoordelijk. Oftewel, dat zijn geen uitlatingen of beweringen die door mij gedaan zijn. Voor deze uitlating is de forum beheerder verantwoordelijk, ik niet.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Treinliefhebber

Wim,

Wat op betreffende forum geschreven wordt daar heb ik u niet verantwoordelijk gesteld, nog geef ik aan dat de uitlatingen of beweringen van u zijn. Wat ik hier wel aangeef is dat er ervaringen zijn met een aantal decoders voor loks, wissels e.d. niet goed werken met DDW en dus anders is dan beweerd wordt, en dat was bij u bekend. Mijn motto is geef nooit alleen de voordelen maar ook de eventuele nadelen ook al zijn de ervaringen anders.

Mvg,
Dave

INFO


[}:)]

Ik ga denk ik maar postzegels verzamelen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.