Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

henckens belgische seintjes

Gestart door benny vergauwen, 21 oktober 2015, 10:29:40 AM

benny vergauwen

hoi vrienden ik zit met ene probleem ik heb na 8 jaar terug de microbe te pakken om ene baantje te maken nu ik heb hier nog wat seintjes gevonden die ik zo lang geleden gekocht had nu ik ga alles analoog bedienen juist treinen rijden digitaal nu wil ik vragen kan iemand mij een schema geven of mij helpen hoe ik het seintje analoog kan aansluiten aub?

MVG



Snobby Crash

Hey Benny...

toch graag mat meer informatie he !
Welk type sein..
Lampjes of ledjes...

Geert

755philippe

Hallo,
Als je je treinen digitaal aanstuurt waarom de seinen ook niet digitaal aansturen. Hiervoor bestaan er decoders van diverse merken VBV, Littfinsky of OC32 is een prachtige oplossing als je wat elektronika kent.

Mvg

755philippe

benny vergauwen

#3
hoi vrienden

ik heb wel een ecos centrale als er mij iemand kan uitleggen hoe ik dat alles moet doen of iemand mij hier thuis even uit de nood kan komen helpen want van electronica ken ik dus helemaal niks af

als er mij iemand 1 voordoet dan trek ik er foto van en dan weet ik het zelf verder ik heb wel decoders liggen van vierman maar ik kan er dus helaas niet aan uit

het seintje dat ik heb is henckens code 3034

loebaske

Is het dit type, bij deze zit de led op het printje en is verbonden met Fiberdraad...




mark7758

Ja. Die zijn het. Wil je ze kwijt? Ik heb intresse
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

755philippe

Hallo,
Ik heb er thuis nog zo eentje liggen. Als je interesse hebt laat maar weten. Ik gebruik de seinen van Staf Demeester die beter afgewerkt zijn en ook betere lichtverdeling hebben.
Mvg

755philippe

mark7758

Intresse altijd. (Heb er 1 waar het gele lampje stuk is. Vandaar.)

De rest doen we wel via PM.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

benny vergauwen

ja vrienden  deze zijn het ik zou begon niet weten hoe ik die moet aansluiten ik krijg er kop nog staart aan eerlijk gezegd ik gebruik dus een eco centrale maar heb ook decoders van vierman liggen en ook nog de oude aan uit schakelaar bakjes van marklin wie kan mij raad geven hoe ik ze aan de praat krijg en dat mijn treinen ook automatisch stoppen dat is hetgeen ik er mee wil bereiken eigenlijk

wie wil mij aub verder helpen


reeves

Als je de seinen gaat sturen met treinbeïnvloeding dan heb een een besturingsprogramma nodig deze laat je trein vertragen en of remmen voor het sein, als je u sein wil sturen zonder besturigsprogrammma dal moet je werken via remstop modules die dan u digitaal signaal op de baan aanpassen om de trein te laten doen wat hij moet doen aan de hand van het seinbeeld.

Groet Tom

benny vergauwen

oeps en hoe doe ik de eenvoudigste manier aub?

MVG


reeves

Tja heb je een paar uur tijd das nie uit te leggen op 1 2 3

benny vergauwen

ik heb hier een decoder van vierman liggen waarop moet ik die aansluiten laat ons daar bij beginnen het is de decoder viessmann 5552 elektra relais

755philippe

Decoders van Viessmann om een Belgisch sein aan te sturen lijkt mij wel moeilijk. Je kunt beter een decoder kopen die specifiek voor een Belgisch sein zijn gemaakt. Viessmann is vooral gericht op seinen van de DB of seinen met 2 standen. Zoals ik eerder schreef in dit draadje zou ik een gaan horen bij Van biervliet of Littfinsky ofwel gebruik je de OC32 maar dan heb je wel een laptop nodig en kun je met Koploper besturingsprogramma rijden (gratis download) welke je met de Ecos kunt besturen. Dit laatste vraagt wel wat kennis van pc en elektronika.
Mvg

755philippe

benny vergauwen

dan ga ik de belgiche seintjes nog even aan de kant laten ik heb er nog namelijk de viessmann 4011

kunnen jullie mij dan hier eventjes bij helpen dat ik deze zodanig kan aansluiten dat mijn treinen automatisch dan stoppen aub ?

MVG