Antwerpen noord

Gestart door Tom, 14 juni 2006, 13:40:02 PM

Gerolf

Ferm filmke, ik heb een copietje voor mezelf gedownload [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

knibbelknabbel

De treinsamenstelling in die tijd was:

- kraan
- last-draagwagen
- gesloten wagen voor krikken, kabels, ...
- rijtuig voor personeel + generator

Enkel de 2 laatste zijn nog in dienst. De gesloten wagen was zoals gezegd vervangen. Originele staat bij SDP.

Getrokken door wat beschikbaar was op de moment. Je moet weten dat dit een soort interventietrein is. De ploeg staat steeds stand-by, en wordt door de koermeester opgevorderd bij ontsporingen. Net zoals de brandweer kan deze trein in no-time uitrijden (volgens NMBS-normen uiteraard[:D])

Ik herinner mij nog in de opleiding, dat ik ooit eens moest uitrijden met mijn monitor met de hulptrein naar het Arsenaal in Mechelen. Ze hebben er toen nen 51 voorgehangen[8D]. Ze hadden een rijtuig over de rolbrug getrokken zonder rekening te houden met het feit dat de brug ni goed stond[:D]. Gevolg: rijtuig duikelde met 1 bogie de schouwput in[V]. Ik heb toen "live" de bergingswerken kunnen gadeslaan[:)]. Hier konden ze de kraan niet gebruiken (rijtuig stond half binnen in de hangaar), en moesten ze alles met hydraulische krikken doen.

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door knibbelknabbel

- rijtuig voor personeel + generator

Welk rijtuig juist & de generator wagen was dat een Dms?

knibbelknabbel

Generator zit in het rijtuig. (aan het uiteinde) Welk type rijtuig dat is weet ik niet, alleen weet ik wel dat er een plaatje van de constructeur aanhangt met het jaar 1935[:p]

Ik zal er eens een detailfoto van proberen te nemen als ik er nog eens passeer (nu 1 week in cong? [:D])

rixke rail

Die "1935" doet mij vermoeden dat het om een oud tussenrijtuig van de electrische stellen van dat jaar gaat. Die werden volgens mij gerecupereerd o.a. voor de hersporingstreinen. Ook bv. voor het vroegere Medisch Treinstel (C.W. Mechelen), als ik me niet vergis.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN


knibbelknabbel

Hier de beloofde foto's, met enige vertraging, waarvoor mijn excuses (druk-druk-druk)


Het enige deel van de hersporingstrein dat nog in dienst is...


De pakwagen voor krikken en kabels enz...


Specificaties van deze wagen.


De personeelswagen met ingebouwde generator. De ronde afzuiging is goed zichtbaar.


Nummer van de wagen...


Bouwersplaat van de wagen. Zoals je ziet is hij zeer oud... 1933...[:)]

Fretbol

Hallo iedereen,

Een tijdje terug had ik hier beloofd enkele foto's van Antwerpen Noord en de TW online te zetten. Omdat het er nogal veel zijn, en omdat de foto's eerder thuishoren onder 'Grootbedrijf', heb ik daar een nieuwe topic gestart met de foto's erin.

De foto's zijn hier te bekijken :

http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=2958

Groeten,

Fretbol [;)]

patatje70

citaat:
Geplaatst door knibbelknabbel

De treinsamenstelling in die tijd was:

- kraan
- last-draagwagen
- gesloten wagen voor krikken, kabels, ...
- rijtuig voor personeel + generator

Enkel de 2 laatste zijn nog in dienst. De gesloten wagen was zoals gezegd vervangen. Originele staat bij SDP.

Getrokken door wat beschikbaar was op de moment. Je moet weten dat dit een soort interventietrein is. De ploeg staat steeds stand-by, en wordt door de koermeester opgevorderd bij ontsporingen. Net zoals de brandweer kan deze trein in no-time uitrijden (volgens NMBS-normen uiteraard[:D])

Ik herinner mij nog in de opleiding, dat ik ooit eens moest uitrijden met mijn monitor met de hulptrein naar het Arsenaal in Mechelen. Ze hebben er toen nen 51 voorgehangen[8D]. Ze hadden een rijtuig over de rolbrug getrokken zonder rekening te houden met het feit dat de brug ni goed stond[:D]. Gevolg: rijtuig duikelde met 1 bogie de schouwput in[V]. Ik heb toen "live" de bergingswerken kunnen gadeslaan[:)]. Hier konden ze de kraan niet gebruiken (rijtuig stond half binnen in de hangaar), en moesten ze alles met hydraulische krikken doen.