Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Antwerpen noord

Gestart door Tom, 14 juni 2006, 13:40:02 PM

kasteel


firedog

idd tom dat is 1 van de 2wagons dat gebruikt wordt voor de wagen een locs treug op het spoor te zetten.

55erke


Hoy
@ERVIN
Als je een echte belgische locloods of werkplaats wilt bouwen wil ik je altijd wel helpen hoor[;)] Ik heb er al eens eentje in mekaar geflatst gekregen[:D]
Groeten
Johan

locomotion

Prachtige kaart van de Haven van Antwerpen. Hier staat echt alles op. Zelfs de nieuwe sporen op Linkerover staan reeds in stippellijntjes aangeduid. Inclusief de nieuwe tunnel. Nu nog even uitzoeken hoe ik deze kan afdrukken in A3. Want op het scherm is het niet gemakkelijk om alles overzichtelijk te volgen.
Hartelijk dank voor de moeite
Locomotion

Fretbol

citaat:
Geplaatst door Tom

Dat gele rijtuig op de eerst foto, is dat een wagen voor bij een hersporingstrein?
Ik dacht dat alleen Ronet en Haselt een hadden of is het geen dms?

@Fretbol: als je nog eens foto's neemt, zou je er dan nog eens een paar kunnen tonen van de N bundel, ik zie dat het al wat oude foto's zijn want er zijn nog volop 51's aanwezig. Alvast bedankt. [;)]



Het gele rijtuig is inderdaad de hersporingstrein van het vroegere Antwerpen Dam. Deze wagens worden nog altijd gebruikt in geval van een ontsporing of andere problemen. De meeste foto's van de N bundel zijn genomen in 2004, maar sindsdien zijn alle 51ers reeds verhuisd naar Montzen, waar ze verder roesten tot ze jammer genoeg gesloopt worden.

Hier nog een foto van de hersporingstrein :



In dit geval werd de hersporingstrein gesleept door de 82, en de 7719 werd naar de TW gesleept ( die was namelijk op een doodlopend spoor door de stootbok gereden )

Fretbol [;)]

Fretbol

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Fretbol jongen,dit is prachtig zeg,jij moet een fantastisch beroep hebben h?,daar moest ik werken,ik kwam weken niet naar huis[:p].
Bedankt voor de foto's.[;)]

Die werkplaats,daar moet ik hier nog een plaatsje voor gaan zoeken,vind ik echt geweldig!!![:p]



Het beroep is bij momenten inderdaad heel leuk als treinenliefhebber, maar jammer genoeg is de werkdruk de laatste tijd zo hoog dat ik soms werkelijk het gevoel heb dat ik weken niet naar huis kom [:)]

Fretbol [;)]

janjozef

tja zoals met de meeste beroepen zal het plezier er na een paar jaar af zijn

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Tom

Dus als ik het goed begrijp zijn er geen 2 maar 3 van die rijtuigen.
- Ronet
- Haselt
- Antwerpen

Juist?
Tom

firedog

in antwerpen zijn het maar 2rijtuigen niet meer sinds een jaar of 2 is de ontsporingskraan te zien op de 1ste foto buiten dienst gesteld omdat deze al op leeftijd is en de kosten voor onderhoud te hoog opliepen. zelf hebben collega's van mij deze trein ook al eens naar de bundel moeten brangen waar ik een wagen met zijn bougie naast de sporen had gezet.

Tom

Ik geb juist nog een kaart gevonden van Antwerpen noord.

http://home.tiscali.be/katvangampelaere/gen/n/haven.htm
Tom

Tom

citaat:
Geplaatst door ERVIN



Bedoel je deze Tom?
Ja die heb ik nog,maar dit is zo maar eens in de vlugte in mekaar gezet,ik zou zo een echte werkplaats willen maken,mss mijn havengebied weg doen en daar dan een grote werkplaats van maken!?
Nee ik zal het maar laten,weer een heel deel afbreken!![xx(]

Als ik van jouw was Ervin, dan zou ik op dezelfde plaats een kein depootje maken, maar dan meer realistischer in model met tankplaats en een koer om al je loc tentoon te stellen.
Als er nog plaats is natuurlijk. [;)]
Tom

Havoc

Die hersporingstrein komt hier nogal regelmatig ter sprake. Heeft er iemand een beschijving hoe zo'n hersporing in zijn wrk gaat?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

knibbelknabbel

Hier een filmpje hoe de (vroegere) hersporingskraan van Antwerpen-Dam een HLR terug op de sporen zet.

De kraan staat nu buiten dienst in de overgave-bundel van Antwerpen-Noord. Hoewel ze volledig werkt is ze afgekeurd[:(] (ze was toen nog maar net geschilderd[V])

Bestandje is 10MB groot.

http://s111.photobucket.com/albums/n129/keldertrapken/?action=view¤t=Hulptrein.flv

Roderik

[:0][:0][:0]
Na een avondje doorwerken maakt dit toch alles goed? Prachtig filmpje!!![:D][:p]
Ik had die kraan nog nooit aan het werk gezien.

P.S. We want more! We want more...[;)]
Always be modelling!

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door knibbelknabbel

Hier een filmpje hoe de (vroegere) hersporingskraan van Antwerpen-Dam een HLR terug op de sporen zet.

De kraan staat nu buiten dienst in de overgave-bundel van Antwerpen-Noord. Hoewel ze volledig werkt is ze afgekeurd[:(] (ze was toen nog maar net geschilderd[V])

Bestandje is 10MB groot.

http://users.telenet.be/joeripauwels/hosting/Hulptrein.wmv

Knap filmpje,
Weet je ook door welke trein deze werd getrokken?
& wat de samenstelling is?