Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Modules in Z?

Gestart door Havoc, 23 december 2004, 20:41:27 PM

Hapag Lloyd

Hoi Denis ,

Bedankt voor uw begrip.
Negen kans op de tien zal ik het relaas van jullie etentje en de besprekingen op dit forum wel lezen.

Met vriendelijke groeten.

Tom.

tonycabus

Het verveelt me verschrikkelijk, jongens, maar alsof de tegenslagen van de laatste tijd nog niet volstonden brak er tegen de middag een "gerenoveerde" warmwaterleiding hier.
Tegen de tijd dat ik gevonden had waar ik ze kon afsluiten was het hele appartement al ondergelopen. Een ringleiding...die een blok van 60 appartementen voedt.
Ik kon geen van jullie bereiken, moest absoluut een hersteller vinden en de boel met z'n vieren hier opdweilen en -zuigen.
De gang ligt 1 cm hoger dan de andere kamers, ik laat jullie raden!
Een katastrofe voor de meubelen.
We zijn wel verzekerd, maar toch...
Ik hoop dat we hier wat horen van de resultaten.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

depovero

Dag Tony,

En je had zekers uwe zwembroek niet aan! Ok?, ik geef toe dat deze een 'gout am?re' heeft. Het is ne droge van mijnertwege.

Vast en zekers geen prettige avontuur geweest!

Johan en ik hebben een paar uurtjes zoet geweest. Het was wel zeer positief, hoor!

In grote lijnen, de eerste punten:

 gebaseerd op ZMod, FkdS-Z en Z bend track, met een paar aanpassingen

  breedte 60 cm, dubbelspoor, maar zonder het dubbel dubbelspoor van Zbend. Waarschijnlijk een hondebeen principe, met eventueel een fiddle yard erin, of met wachtsporen in de 'draai'?

 De lengte van het station, ja, dat is een moeilijke zaak, gediscussie?rd over de maximale treinlengte. Voorgesteld om met reizigerstreinen van 1 lok en 6 wagons van 120mm --> ca. 840mm en zo een centraal station erop te 'regelen'. Dit wil zeggen een min. perronlengte voor zo'n trein van ca. 1m. Dus, stationmodule van 1m50 ? 1m80 ongeveer, wisselstraten horen er zekers bij.
  De lengte van een ander module, dat hangt een beetje van eenieder zijn verbeelding en goeddenken.

 Ik ga dit weekeinde eens dieper hierop gaan, en ook op het elektrisch vlak, trouwens. Hopende dat het deze week naar jullie gestuurd wordt, dat zal wel, anders gaan we vastlopen. Dat, dat wil ik echt niet!
 
 Wat ook niet vergeten mag, is een tekening maken om de sporen te leggen. Als we ons op ZMod baseren, die de middenas van hun dubbelspoor leggen op 100mm van de voorkant, en dat wij voorstellen van deze middenas op 150 mm zouden leggen, dan moet dit een beetje 'bijgeregeld' worden. Die 150mm is om aan de voorkant eventuele kleine gebouwen, of opstelsporen neer te kunnen 'ploffen'.

 FkdS-Z en Zbend zullen waarschijnlijk als inspiratiebronnen gebruikt worden voor het electrisch gedeelte. Dat moet 'ingediept' worden.

Voil?, dit is een eerste samenvatting van ons 'magere' [:I] bijeenkomst. De omstandigheden effe opzij gezet, natuurlijk, want de afwezigen waren er ook, al is het in gedachte!

Tot de volgende,

Denis.

Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

depovero

Dag Tom,

Kan je mij eens je e-mail adres op mijn priv? sturen, zo kan je mijn voorbereidende punte - samenvatting van het forum - ontvangen. Dit werd voor de ontmoeting geschreven. Dankjewel.

Denis
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

tonycabus

Het begint hier op te drogen: verwarming op max. om de ondereinden van de meubels te laten drogen voordat de boel gaat zwellen [:(!].

Zeg, waarom zouden jullie geen opstelsporen voorzien in een coulisse? Achter een stuk stad of een grote fabriek of zo?

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Hapag Lloyd

Beste Tony ,

Ai , mijne jong toch.  Dat is nu wel echt brute pech.

Maar we zullen duimen dat alles in orde komt.

Groetjes ,

Tom.

Havoc

Tony: goeie moed zou ik zeggen.

Aan allen: wat ik voorstel is dat we deze thread afsluiten, en eenmaal we de nieuwe voorstellen hebben deze verder uitwerken in hoodfstuk 2. Anders wordt het later onoverzichtelijk voor iemand die dit eens wil overlopen en de hele geschiedenis niet kent.

De opsomming van Denis lat al vermoeden dat we enkele meer praktische hinderpalen tegengekomen zijn. En het voorstel is dan ook om zo ongeveer het beste van de modules die er al zijn te "pikken" met enkele kleine wijzigingen.

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

tonycabus

Mag ik deze dan archiveren?

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Hapag Lloyd

Hoi Tony ,

Van mij wel.

Groetjes ,

Tom.

depovero

Dag de Muzketierz,

En vooral Johan. Vooraleer ik iets 'uit de mouw' [:p] schud, geef me een beetje denk- en realisatietijd [:D], h?. Dit begin pas se - oups -zerieuz te worden. Ik voel het, dit gaat ?cht worden! Zo, dus, eerst goede bassisen zetten en dan naar de praktijk [?][?][?]. Pistes heb ik wel, ik moet eerst de boom uit het bos leiden [?][:o)].

Jullie zullen mij effekes moeten missen [:(], nou, ja, d'as om iets te zeggen, h?!

A pluz,

Denis
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

n/a

Als modulebouwer in Z kwam ik op jullie site terecht.
In Nederland is over twee weken een bijeenkomst om tot een standaard te komen. Ook hebben we hier een vergevorderd concept handboek voor enkelsporige module in Epoche III.
Misschien interessant om eens van gedachten te wisselen?

tonycabus

Zooo! Komt net kijken en draagt al positief bij! Zo zien we het graag Jaap!

Misschien komt er dan wel een BeNe-norm uit de bus [:D]

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Havoc

Tony, als je met archiveren bedoelt onbeschikbaar maken, dan nee dat niet. Als er iemand later eens komt kijken mag hij toch de hele geschiedenis kennen. Het is de bedoeling dat deze thread gewoon "uitsterft" en dat de andere het overneemt, maar dan op basis van het klad-voorstel (als dat er is uiteraard).

Denis, als je wil splitsen we de boel op. Gaat misschien iets sneller gaan (stuur maar een mail).

Jacob: heeft dat nederlands initiatief een site? Waar en wanneer ergens in nederland?

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Hapag Lloyd

Hoi ,

Wat we misschien kunnen doen met deze topic : alle bijdrages verwijderen die niks te maken hebben met de module.
Om voorbeelden te geven : dat gebakelij over de citaten , de redenen van het niet komen naar de bijeenkomst , een dankwoordje ,...

Suggesties ?

Met vriendelijke groeten ,

Tom.

n/a

citaat:
Geplaatst door Havoc

Tony, als je met archiveren bedoelt onbeschikbaar maken, dan nee dat niet. Als er iemand later eens komt kijken mag hij toch de hele geschiedenis kennen. Het is de bedoeling dat deze thread gewoon "uitsterft" en dat de andere het overneemt, maar dan op basis van het klad-voorstel (als dat er is uiteraard).

Denis, als je wil splitsen we de boel op. Gaat misschien iets sneller gaan (stuur maar een mail).

Jacob: heeft dat nederlands initiatief een site? Waar en wanneer ergens in nederland?

Johan

Expert in non-working solutions.