Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

RAMMA te Sedan

Gestart door Martin Welberg, 09 oktober 2015, 09:29:11 AM

Metpetergaathetbeter

#30
Overal fraaie foto's van wat stilletjes aan het Mekka van de modeltreinbaankunst aan het worden is La douce France ; heb trouwens opgemerkt dat Fransen echte stripboekfanaten zijn want ik zag naast het gammele karretje van Guust Flater ook Suske! !  ;D ;) Ook dit staat al eens in mijn agenda dan enkel hopen dat onze OD  geen roet in het eten werpt !

Ook het ingevoerde spul uit het Noorden lijkt de kwaliteiten van  die Fransen toch bij te houden ! Waarvoor mijn felicitaties ! ;)

Groeten Peter ;)


PeterVG

De fotocollectie Ramma 2015 op mijn flickr pagina werd gebundeld.

https://www.flickr.com/photos/pimvangestel/albums/72157659313279058

De Frans getinte fotos zijn allen gepost. De niet Frans getinte baantjes moeten nog volgen.

ACFI

Citaat van: sdz1976 op 11 oktober 2015, 10:30:29 AM
Luc kent zijn klassiekers :)

Het ontbreken van een achterwand, en het simpelweg zwart geschilderde asfalt waren de enige minpuntjes die ik eraan vond.
Maar wel 2 heel jammere.

Grtz,

Samuel.

Hallo

Persoonlijk vind ik dat bij deze baan een achtergrond net een groot verlies zou zijn. In feite zou ik het zelfs geen baan noemen. Het Is voor mij een groot diorama met bewegende treinen. Net als bijvoorbeeld het diorama van het gebombardeerd station van tongeren. Bij dit soort van "modelbanen" heb je in feite zicht van alle kanten nodig om alle details te kunnen zien.

De opmerking van Samuel over de asfalt Is wel terecht. Dat zag ik trouwens op nog enkele Franse banen daar. In feite wel een beetje raar als je de rest van de detaillering ziet.

De nadruk van RAMMA Is wel een stukje meer richting treinen opgeschoven vergeleken met vorige editie met bijna een verdubbeling van de treinen.

De Belgische en Nederlandse banen waren trouwens ook toppertjes.

ACFI

FREMO e.V. - afd Belgiƫ


Hallo,

Aanwezig op zondag. Terug na een tijdje, want nu het is dichterbij en ik moet zeggen dat de Franse sterk vorderen in de modelbouw. Zeer mooie tentoonstelling / rommelmarkt (duur), met enkele gekende B, NL banen en toeristische verenigingen.
Sommige Franse banen konden best een rugzijde gebruiken om nog beter te presenteren, andere niet wat je moest dit diorama van alle kanten kunnen aanschouwen.

Mvg,
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

renstimpie

Alvast een link naar dropbox.. https://www.dropbox.com/sh/k03tivhe561lc75/AABZC06ERXmf1-Y07WbUeZNma?dl=0

Ik probeer vandaag mijn foto's nog te posten via picassa of andere middelen..

Tim
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

Snobby Crash

Prachtige foto's !

Door tijdsgebrek kon ik niet gaan....

Geert