Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Speciaal voor de N-spoorders Station N-spoor

Gestart door Dirkh, 03 oktober 2015, 10:34:52 AM

Dirkh

Een nieuwe expo volgend jaar enkel met N-spoor en 9mm spoor. Ben benieuwd, het is wel in Hilversum maar voor 1300 m² N-spoor wil ik wel eens naar ginder rijden.



Meer info op http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=27&t=9033&start=10 of op hun facebook pagina https://www.facebook.com/StationNspoor (ook toegankelijk zonder facebook account)

SuSke

Altijd leuk om eens naar de "kleine" broertjes te gaan kijken  ;)

Staat in de agenda in een voorlopig nog vrij weekend  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirkh

Dit weekeinde voor de N spoorders, nog iemand die van plan is te gaan ? Zelf rij ik waarschijnlijk zaterdag morgen naar ginder.


Steam.N

Verdraaid, ik kan alwéér niet:  zaterdag begrafenis, zondag lentefeest ....
Hopelijk volgende keer meer geluk.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Voor mij ook noppes. Zaterdag een laatste keer een probeer-gidsbeurt in het Maagdenhuis in Antwerpen, een paar dagen voor het examen daar...
En daarover nog een hele paper te schrijven.

Wie wel kan: foto's zijn welkom op het forum hé

beertje

Dirk,Ben van plan om ook te gaan.
wou eerst naar Dordrecht onder stoom te gaan,maar de weersvoorspelling is niet goed de zaterdag.
kunnen eventueel samen gaan.

Dirkh

Willy, we zouden kunnen samen rijden maar ik weet nog niet zeker wanneer ik ga vertrekken. Zal ergens tussen 8:30 en 10 u zijn.

Dirkh

#7
Vandaag met Willy naar station N spoor geweest.



De banen vielen een beetje tegen slechts enkele waren van "tentoonstelling" afwerking.  Verder veel rijdend materiaal in de aanbieding maar vooral gericht naar de Nederlandse markt en verder het standaard materiaal dat je zowat overal op elke beurs vindt.
De scenery bleef zoals gewoonlijk een beetje op de achtergrond, er waren enkele standen met een assortiment huizen enz.. meer eerder beperkt.
Al bij al voor een eerste keer dat het wordt ingericht viel het wel mee. Ik had de indruk dat er op het plannetje meer deelnemers waren aangegeven dan dat er aanwezig waren.
Spijtig dat mijn panorama foto van de zaal uit de cafetaria mislukt is anders had je een goed overzicht van de opzet. (Weer ergens een verkeerd knopje ingedrukt denk ik).

een foto verslag is hier te vinden, let wel op ik heb de foto's met de gsm genomen dus de kwaliteit is minder.

https://goo.gl/photos/9MquaAdpsaMLCCF89


Misschien dat Willy die foto's met professioneel materiaal heeft genomen later nog wat foto's kan posten.


59erke

Eerlijk, vind dat er veel baantjes bij zijn die quasi afwerkingsniveau ondermaats zijn
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

marc goovaerts

Tja, toch bedankt voor de foto's. Maar de voorbije expo van N-160 in België moet er qua kwaliteit zeker niet voor onder doen.

Michiel

Het mooie is wel dat niet alleen de super-kraks hun werk kunnen laten zien. Allen hebben met even veel plezier aan de modelbaan gewerkt. Voor hen is het nu de gelegenheid om eens naar buiten te komen, en vooral, om "onder ons" te zijn gedurende een weekend.

Wij zijn verwend met onze MSM-expo, en de verwachting ligt misschien wel erg hoog.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirkh

Michiel heeft een terechte opmerking, we zijn misschien een beetje verwent door de MSM-expo , ontrax en andere tentoonstellingen. De verwachtingen liggen daarom hoog.
Maar ik denk dat je deze beurs/expo beter bekijkt als een ontmoeting tussen N-spoorders waar iedereen zijn baantje kan laten zien. Voor de inkom prijs (5€) moet je het al niet laten.
Het was er een gezellige boel en je kon gemakkelijk de banen bekijken, niet drummen om baantje te kunnen bekijken maar rustig rondwandelen en rondkijken.
Wat me wel opviel was dat er enorm veel grote banen stonden, ettelijke meters lang.
De standhouders hadden ook de tijd om rustig een praatje te doen en de nodige uitleg te geven wat op andere expo's niet altijd het geval is door de drukte.
Ook voor een keer eens niet tientallen meters standen moeten afschuimen op zoek naar N materiaal tussen al dat Ho geweld.  ;)
Toen we naar huis vertrokken hoorden we aan de kassa zeggen dat er een 400 tal bezoekers waren geweest op zaterdag. Niet slecht denk ik voor een eerste organisatie en rekening houdende dat het enkel N spoor was.