Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

goudzoeken: de verdwenen trein

Gestart door oebr, 29 september 2015, 20:38:14 PM

oebr

http://www.demorgen.be/buitenland/goudkoorts-rond-verstopte-nazitrein-barst-helemaal-los-a2441395/

interessant,
de nazi's zouden op het eind van de oorlog een trein vol geroofde schatten in een berg hebben laten verdwijnen.  Het zou gaan om de berg waar slot Fuerstenstein op prijkt, een burcht waar ze de leider van de bende wilden laten wonen. je kan ze om weinig bewonderen, maar bouwen konden ze wel, en zeker tunnelcomplexen waren een van hun specialiteiten. Het is dan ook niet onwaarschijnlijk dat er effectief een straf tunnelnetwerk onder die berg en dat slot zou zitten, maar indien daar ergens een trein staat moeten er ook sporen heen gelopen hebben. Het volstaat niet om de tunnelingang te laten springen om de sporen weg te werken, de ijzeren sporen moeten ook weggehaald worden, iets wat waarschijnlijk wel met man en macht gebeurd is aangezien de Sovjets op 45j tijd blijkbaar geen argwaan hebben gekregen.
Nu bestond ten tijde van de CCCP Google Maps nog niet, en spionagefoto's zullen allicht vooral westerse landschappen als onderwerp gehad hebben.
Vandaag de dag beschikken we dankzij Larry en Sergey wel over een arsenaal aan middelen waar de jaren 80 spionnen ons om zouden benijden, eens googelen leverde alvast deze interessante foto op...



En daar is inderdaad wel wat verdachts op te vinden...
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Dirky

echt verdacht?  :)

Wat je zonder veel zoeken meteen ziet is hoe er van de nog bestaande spoorlijn 1 of 2 aftakkingen geweest zijn. (Zuid-Oost kant).
Maar of je daarmee iets verdacht gevonden hebt denk ik niet...
En één iemand die na 70 jaar een geheim vrij geeft lijkt me toch ook wat vaag...

Nu en dan wordt er wel een gerucht bevestigd maar de meeste verhalen zijn toch maar geruchten.

Toen mijn vrienden en ik vroeger gecrashte vliegtuigen van W.O II gingen zoeken en opgraven begon alles met een "gerucht" van hier of daar een ouderling. Iemand lokaal wist meestal vrij nauwkeurig waar de lokale crash had plaatsgevonden maar éénmaal het verhalen waren van iets dat zich kilometers verder had afgespeeld werd het wat vager of zelfs vlug duidelijk dat het weer eens om een gerucht ging...

Havoc

Volgens de laatste berichten (voor wat het waard is wat er in kranten en het internet staat) zou men (Poolse staat/leger) met grondradar aan het kijken zijn. Men vermoed dat er inderdaad een enorm aantal tunnels zijn waarvan niets gekend is. De Nazi operatie om die te bouwen is wel gekend (Project Riese) maar de plannen zijn toen vernietigd. Men schat dat het om tunnels over een oppervlakte van ongeveer 200 hectare gaat. Ook tracht men schattenjagers weg te houden omdat men geen idee heeft hoe veilig die omgeving is.

Zo'n enorme tunnelcomplexen bvb Ostwall, Mittelwerk, Bergkristall en andere zijn al gekend. Dus nog eentje meer is niet onmogelijk.

Langs de andere kant een tunnelcomplex verspreid over 200 hectare graaf je niet in een weekend of twee met 20 man. Daar zijn enorme middelen voor nodig. En dat er maar 1 man daarmee bovenkomt lijkt me ook eigenaardig.
Met vakantie voor onbepaalde duur.